Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muilla lapsilla ikäeroa noin 1 1/2 vuotta? Kertokaa, millasta on!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meille syntyy kohta toinen lapsi, edellinen on 1 v 5 kk ja olen kuullut niin kamalasti pelotteluja, että tulee olemaan TOSI rankkaa. Kertokaas, kuinka rankkaa se sitten on!

Kommentit (3)

Vierailija

..on ikäeroa vajaa 1vja3kk.Olihan se alku hankalaa ku esikoinen on ihmeissään että mitä tää nyt on ja vauva pitää syöttää ym.En kuitenkaan enää muistele sitä hirveänä aikana,johtuneeko siitä että aikaa on kulunu jo kohta kolme vuotta ja meillä on jo uusi vauva.Raskaammalta tää nyt tuntuu ku silloin ku oli kaksi vauvaa.

No,jokatapauksessa paljon riippuu tietysti millainen vauva on kuten myös millainen on vanhempi vauva.Pieni ikäero on mielestäni hyvä siksikin että vanhempi vauva on vielä itsekki niin pieni ettei osaa olla suoranaisesti mustasukkainen(ei ainakaan meillä käyny esim.vauvaa lyömässä).

Kyllä siitä selviää.Ihminen on sopeutuvainen ja kun on pakko selvitä niin kyllä siitä selviää.Asiat täytyy vaan laittaa tärkeysjärjestykseen,eli ensin lapset sitten vasta tiskit ym.jos sittenkään ;) ja ota kaikki ulkopuolelta tarjottu apu vastaan että saat itsekkin hengähtää!Nyt kun esikoinen on 4 ja kakkonen 3v olen todella tyytyväinen heidän lyhyeen ikäeroonsa.He ovat toisilleen tärkeimmät ihmiset maanpäällä ja näyttävät olevan todella onnellisia toisistaan...,ainakin yleensä..heh!

Ei muuta ku onnea vaan teille!Kyllä se hyvin menee eikä mitään hirmujuttuja ja pelotteluja kannata kuunnella,kyllä sen sit ite näkee ja kokee mitä se on ku se on siinä.Ja muista että kaikki on vain väliaikaista,lapset kasvaa kokoajan..

Vierailija

Kuten joku edellä kirjoitti, ihan hirveäsi riippuu varmaan siitä, millaiset luonteet lapsilla on. Meillä esikoinen on aina ollut tulta ja tappuraa, kuopus on onneksi itse rauhallisuus. Kun olen yksin kotona kuopuksen kanssa, tuntuu, että olen lepolomalla yksin. Fantastinen kokemus erittäin vaativan esikoisen jälkeen!!

Myös mies osallistuu meillä lastenhoitoon paljon ja miehen äiti ottaa lapsen tai lapset hoitoon aina, kun pyydämme. Auttaa toooooosi paljon.

Vaikeinta on ollut

- alun hormonimyräkkä, jolloin oli itku itsellä herkässä

- vauvan kovat vatsavaivat ja iltahuudot (ja esikoisen koliikki liian tuoreessa muistissa)

- esikoisen mustasukkaisuus ja UHMA

- vauvan yösyömiset, jotka jatkuivat 7,5-kuukautiseksi (esikoinen alkoi nukkua läpi yön 2-kuisena) ja muut yöheräilyt (yhdessä vaiheessa vauvalle piti nostella tuttia tunnin välein läpi yön)

Vauvan tultua reilun puolen vuoden ikään asiat ovat alkaneet rullata omalla painollaan ja aikaa ennen kahta lasta ei meinaa enää edes muistaa.

Jaksamista ja uskoa parempaan huomiseen teille sinnekin!

Vierailija

..Hyvä nyt sanoa kun pikkuinenkin on jo 6 kk.. ;)

Ikäeroa meillä 1v 4kk ja alussa oli aika utuista, päivät vain velloivat ja niistä koitti jotenkin selvitä tietyillä rutiineilla. Ekat 3 kk oli vaikeimmat (meillä vauvalla oli tosi kovat masuvaivat) ja nyt taas huomaa kaiken helpottuvan kun vauva on jo 6 kk. Ei sitä muistakaan enää millaista se alku oli (onneksi). Nyt tulee omat kommervinkit kun esikoinen ja vauva haluavat leikkiä samoilla leluilla... ;)

Tämä sanonta pitää paikkansa: " Kaksi ei mene siinä kuin yksi mutta kahden kanssa on helpompaa kuin yhden" . Tulet huomaamaan. Tsemppiä!

Uusimmat

Suosituimmat