Venniina - mitä mieltä nimestä?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tunnetteko ketään Venniinaa, väestörekisterikeskuksen mukaan v. 2000-2004 on annettu vain kerran nimeksi Venniina. Onko tosiaan noin harvinainen nimi?

Poikamme nimi on Valtteri Jaakko Olavi ja hänelle odotetaan siskoa/veljeä syntyväksi tammikuussa. Pojan nimistä Vilhelmi on suosikkini. Tytön nimistä Anniina on ihan kiva, mutta siitä tulee aina mieleen se yksi laulu: " Anniiiina, vielä valvotko kulta Anniiiina..."

Miltä siis kuulostaisi Venniina Ely Sofia? Toinen vaihtoehto voisi olla sitten Anniina Ely Sofia...

Toiset ja kolmannet nimet ovat sekä miehen että minun suvuissa kulkevia nimiä. Pojan nimeksi olen ajatellut Vilhelmi x Vihtori, tuo x olisi siis nimi miehen suvusta, joka vielä mietinnässä.

Mutta lähinnä kaipaisin siis kommentteja tuosta Venniinasta.

Kommentit (13)

Vierailija

Venniina ei ole oikein minun makuun, mutta jos itse siitä pidätte niin sehän on tietysti tärkeintä. Venniina sopii paremmin yhteen noiden toisten nimien kanssa kuin Anniina - tai lähinnä Elyn kanssa, koska Anniina Sofia olisi ihan hyvä sekin.

Vierailija

Tuo nimi on kieltämättä aika harvinainen ja siitä voi tosiaan tulla mieleen että edestä puuttuisi H. Pappani suussa nimi taipuu muotoon Eely, mielestäni on aina tuolla nimellä mummia kutsunut =) Mutta ihan kiva olisi suvussa jatkaa tuota nimeä, koska kellään muulla se ei vielä käytössä ole.

Vierailija

Oi! Aivan ihanalta kullostaa! :)

Hurmaava nimi. Ja mitä sen yleisyyteen (siis harvinaisuuteen) tulee, uskon, että vrk pitää kutinsa tässä. Ellei sitten ihan juuri vasta ole nimeksi annettu ja ei ole ehtinyt päivttyä.. ;)

Kauniille, persoonalliselle nimelle kaikki kannatukseni. :)

*peukut pystyssä*

Vierailija

ja sopiva Valtterin siskolle.

Antakaa ihmeessä tämä kaunis ja harvinainen nimi !

Vilhelmi on myös komea ja sopiva nimi veikalle .

Onnea odotukseen !

Vierailija

Ehdottomasti kannattaa antaa Ely-nimi eteenpäin! Mummisi on lähes ainoa luokkaansa, sillä hänen lisäkseen vain 3 poikaa ja 2 tyttöä on saanut nimen, ensimmäinen 1960-79 välisenä aikana.

Venniinakin on kiva, vaikken yleensä ole näiden Helmiinojen ja Elmiinojen suuri ihailija. Minäkin olisin veikannut ainakin kymmentä kantajaa.

Vierailija

Nimen harvinaisuudesta pisteitä! Kuulostaa mukavalta ja sopii hyvin Valtterin siskolle. Mielestäni Venniina kävisi paremmin kuin Anniina. Ely -nimi on kivan harvinainen, mutta siitä minulla tulee mieleen, että ihan kuin siitä puuttuisi joku kirjain. Tulee mieleen esim. Hely tai Elly/Ellie.

Vierailija

Venniinasta > Väninna (ruotsiksi ystävätär). Eipä paha sekään. :)

Vaikka selvästihän nimi on Vennistä johdettu. Mutta että tällainenkin...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat