Maalaaminen raskaana?!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Suunnittelen tässä pientä remonttia ja olisi hirveä himo aloittaa maalaaminen, mutta mitenkähän on, passaako sitä maalata, kun on raskaana vkolla 36? Vesiohenteiset vois varmaan passata, mut miten on alkydimaalit. Onko kenelläkään parempaa tietoa?

Kommentit (6)

Vierailija

Varmaksi en tiedä, onko siitä haittaa mutta maalikaupassakin naispuolinen myyjä sanoi, ettei ottaisi riskiä koska myös vesiohenteisissa on niitä liuottimia tms. aineita joita tarvii jotta maali on maalia. Miespuolisrt kyllä sanoivat, että tuskin siitä haittaa on... Itse olisin kovasti halunnut osallistua remonttiin ja maalailla kaikkea pientä. Meillä mies kielsi ehdottomasti ja tuskin itsekään omaa intoani vauvan edun edelle olisin laittanut. Ehkä olen liian varovainen, mutta mielummin niin. Maalailen sitten ensi kesänä jos vauvan hoidolta jaksan ja ehdin. Muuten joutuu mies taas hommiin =)

Päivänsäde ja Pikkuruinen rv 33+6

Vierailija

Mutta kannattaa varmasti kysellä asiaa maalikaupasta. Maalipurkkien kylkeen on merkitty päästöluokka (tai joku sellainen), jonka perusteella löytää raskaanaoleville " sopivat" maalit. Lakkailin pienen laatikoston alkuraskaudessa, jolloin tuli asiasta kysyttyä. Eikö joku firma mainosta myös neuvovaa puhelinta?

Mia79 ja masumöyrijät rv 30+3

Vierailija

Minä olen kyllä maalannut, eilen häkkisängyn. vesiliukoisella maalilla.

En nyt usko, että on hirveästi haittaa jos joskus jotain maalaa, eiköhän sitä maalinkäryäkin pidä vedellä tosissaan ja pidemmän aikaa henkeensä, että se vauvalle haittaa tekee.

edellistä odottaessa remppasin meidän vessan ja maalailin kaapinovia, silloin oli öljypohjaista maalia eikä tuo tyttö näytä kovati kärsineen.

Mutta kukin tavallaan.

Vierailija

Hei!

Itse en osaa sanoa varmoja tietoja, joten en lähde veikkaamaan " mutua" , ja toisaalta en luottaisi pelkästään maalikaupan myyjän arvioon. Sinun kannattaa soittaa Teratologiseen keskukseen. Sieltä vastaavat mm. raskauden ajan riskeihin, haittoihin (mm. kemikaalit) liittyviin kysymyksiin.

Puhelin on 0947176500.

-Niittyheinä

Vierailija

Muilla maalaamista ei tietääkseni suositella.

Meillä on tehty remonttia sekä esikoisen odotusaikana että nyt parhaillaan. :-)

Sonnette & hippu 32+0

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat