Argh!! Te, joille tulee Näky-lehti: mitä mieltä olette

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

uusimman lehden Tatu ja Terhikki -palstasta? Minusta se oli pohjanoteeraus. Että itsetyydytys sitten aiheuttaa kykenemättömyyttä parisuhteeseen, kumppanin kontrollointia ja menettämisen pelkoa ja jopa kumppanin vaihtamista uuteen...

Minusta on uskomatonta, että itseään arvostava kristillinen lehti julkaisee jotain tällaista. Tuohan on vain sovellettu versio sadan vuoden takaisista uhkauksista, joiden mukaan itsetyydyttäjille kasvaa karvoja kämmeniin ja silmät sokeutuvat. Mielipiteitä ja syntikäsityksiä saa toki olla monenlaisia - Tatu ja Terhikki saavat aivan vapaasti olla itse sitä mieltä kuin ovat. Näky on yleislinjaltaan kuitenkin varsin nykyaikainen ja avarakatseinen lehti. En ole koskaan ennen nähnyt lehdessä julistettavan synniksi mitään sellaista, josta Raamattu ei puhu yksiselitteisesti. Aika (kyseenalaisen) rohkea veto siis.

Muutenkin olen ihmetellyt sitä " neuvontapalstaa" - miksihän vastaajat eivät edes esiinny reilusti koko nimillään? Ei oikein herätä luottamusta, ei.

Kommentit (4)

Vierailija

En ole lukenut, mutta taidanpa lainata lehteäsi joku päivä ;)

Olen kyllä ihan samaa mieltä jo näin lukematta. Näin mitenkään arvostelematta ko. kirjoittajia, tulee mieleen, että ihmisellähän on taipumus yrittää etsiä syyllistä tilanteeseen kuin tilanteeseen. Tuon perusteella itsetyydytyksestä saa loistavan syyllisen nykyisille eroluvuille eikä syytä tarvitse koskaan lähteä etsimään ihmisluonnosta.

Paljon mieluummin suosittelen nuorille itsetyydytystä kuin " varsinaista" seksiä ennen avioliittoa. Itsetyydytyksessä ei satuta toista eikä itseään. Tosin näkylehden " hyvää tahtovat neuvojat" saavat nuoren turhaan painiskelemaan syntisen luontonsa kanssa ja ne eniten painiskelua tarvitsevat asiat jäävät taka-alalle. Ihmisillä kun on joku ihme taipumus pitää seksuaalisuutta suurimpana syntinä.

Vierailija

Kiva kun joku vastasi. Mietin samaa kuin sinäkin. Tosi oudolta tuntui kirjoituksen sävy, jossa itsetyydytys nähtiin syylliseksi parisuhdeongelmiin. On varmasti totta, että valtaosa niistä, joilla on vakavia ongelmia ihmissuhteissaan, harrastavat itsetyydytystä. Tämä on tilastollinen fakta sen tosiasian valossa, että lähes kaikki aikuiset sitä harrastavat! ;) Tatun ja Terhikin vastauksessa vain oli unohdettu totuuden toinen puoli, eli että monet ihmiset (jotka todennäköisesti siis myös harrastavat ko. asiaa), elävät aivan tasapainoisissa ja tyydyttävissä parisuhteissa.

oonnoo

kovaa työtä se pitää tiellä sex ja into sex ja sex mennyttä sex ilmiö - vaihtakaa rehelliseen ajanjuoksuun onnoo työläisen iankaikkisuus ei olisi itsetyydytys eikä sex se olisi ... kuittaan euroja ja asunnon tai dollareita ja pollareita tai puntaa monta hunttaa minä ne valuutat ne valuutat ei valuvaa ...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat