Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Löytyisikö tietoa teiltä?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mua kiinnostaisi tietää muutama seuraava asia, vastatkoon kenellä tietoa tai kokemusta on eli:

- Mikä aiheuttaa lapsiveden menon? Onko ne kalvot jotenkin ohentunut ja esim. vauvan potku puhkaisee kalvot vai mikä?

- Kuuluuko aina se kuuluisa " poks" / " naps" ennen kuin vedet menee?

- Kerkeääkö esim. nousta sängystä kun vedet menee eli tunteeko sen hetkeä ennen että nyt tulee?

- Onko lapsivesi aina vaaleanpunaista, ei väritöntä? Voiko valkovuoto hulahtaa (n. lusikallinen) ja sitten taas olla ettei tule juurikaan mitään.

- Miten usein yleensä käydään neuvolassa kun rv36 täynnä?

- Onko vaarallista jos vauva syntyy kun on jo rv 36 täynnä?

Nämä asiat painaa mieltä, olisin kiitollinen jos joku osaisi edes johonkin näistä vastata.

Kommentit (2)

Vierailija

Minulla lapsiveden mennessä kuului sellainen naksahdus vatsasta. Ihan kuin nivel olisi naksahtanut. Lapsivesi tulvahti heti sängylle. En kerennyt nousta.

Taitaa olla aika yksilöllistä.

Vierailija

Lainaus:

1.Mikä aiheuttaa lapsiveden menon? Onko ne kalvot jotenkin ohentunut ja esim. vauvan potku puhkaisee kalvot vai mikä?

2. Kuuluuko aina se kuuluisa " poks" / " naps" ennen kuin vedet menee?

3. Kerkeääkö esim. nousta sängystä kun vedet menee eli tunteeko sen hetkeä ennen että nyt tulee?

4. Onko lapsivesi aina vaaleanpunaista, ei väritöntä? Voiko valkovuoto hulahtaa (n. lusikallinen) ja sitten taas olla ettei tule juurikaan mitään.

5.Miten usein yleensä käydään neuvolassa kun rv36 täynnä?

6.Onko vaarallista jos vauva syntyy kun on jo rv 36 täynnä?

.

1.tähän en osaa vastata...

2.itse en ainakaan viimeksi kuullut mitään naps/poks ääntä kun vedet menivät.

3. itse kerkesin nousta sängystä... tunsin enemmänkin että tuntui jotenkin oudolta ja päätin mennä vessaan. heti kun olin noussut sängystä, menivät vedet, mutta luulisin ettei sitä aina tunne ennalta.

4. mielestäni mun lapsivesi oli ainakin väritöntä. mä olen käynyt tässä raskaudessa kerran ä-polilla koska epäilin että lapsivettä olisi saattanut tulla, ei kuitenkaan ollut tullut ja heidän mielestään sen on pitänyt olla mitä tod.näk. juuri valkovuotoa. itsestäni se on vähän kummaa, koska välillä sitä lorahti kunnolla ja sit saattoi taas olla ihan kuivaa, mutta kai ne siellä tietää sitten...

5. aletaankos neuvolassa käydä viikon välein rv 36 lähtien, en ole ihan varma. mutta ainakin kerran kahdessa viikossa tulisi käydä.

6. rv 36 jälkeen vauva saa jo syntyä, ilman että sitä mitenkään estellään. tietysti kai olisi aina parempi vauvan kohdalta syntyä lähempänä LA:ta, mutta mitään suurta vaaraa ei kai noilla viikoilla syntymiseen löydy. meillä ainakin vauva sai jo " luvan syntyä" eilen, vaikka mulla vasta 35+3, tosin koko vastasi enemmänkin 37+jotain.

toivottavasti tästä oli jotain hyötyö sinulle...

viivi ja vaavi

Uusimmat

Suosituimmat