tuplien kanssa harrastamaan?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Oletteko käyneet kaksosten kanssa esim. vauvauinnissa, muskarissa jumpassa? Kaipaisin vinkkejä ja kokemuksia.

Meillä on 4kk vanhat kaksos tytöt ja ollen kovasti harkinnut juuri noita edellä mainuttuja ¨harrastuksia¨ Olisihan se kiva perheen kanssa tehdä vapaa-ajalla jotain yhdessä. Kuitenkin kahden vauvan kanssa lähtö arveluttaa.

Kommentit (3)

Vierailija

Me käydään vauvauinnissa ja hyvin on onnistunut, kummallakin on yksi vauva. Sukellusharjoituksissa, jossa tarvitaan kaksi niin ohjaajat auttavat.

Päivisin kerran viikossa käydään äiti-lapsi -jumpassa ja sekin on hyvin onnistunut. Ohjaaja on jumppanut toisen vauvan kanssa ja itse olen ollut eturivissä toisen kanssa.

Vauvahieronnassakin kävin yksin ja silloinkin toinen sai olla ohjaajan mallikappale. Sitä tosin oli vain muutama kerta.

Rohkeasti vain mukaan kaikkiin uusiin harrastuksiin, meillä ainakin molemmat tykkäävät sekä jumpasta että uinnista.

Vierailija

Me käydään muskarissa ja kaksoskerhossa. Soitin ennen ilmoittautumista ohjaajalle muskarista, ohjaaja hieman epäröi alussa. Hän ei voi aina ottaa toista lasta leikitettäväksi, koska soittaa jotain instrumenttia. Nähtyään meidät ekan kerran jälkeen, totesi itsekin kerran menneen hyvin. Kyllä me kaksosmamit ollaan totuttu vauvojamme pyöritteleen: leikeissä kaksi sylissä köröttelemässä jne. Matolla onkin helpompaa. Kaikki ei tietenkään onnistu, mutta niinkauan kun kaikilla on hauskaa, niin mikä jottei? Meillä ei mies pääse koskaan mukaan, mutta äiti ja eläkkeellä oleva anoppi aina silloin tällöin. Kieltämättä se helpottaa, kun on 4 kättä mukana.

Frankie & tytöt 8kk

Vierailija

Me lähdettiin muskariin kun pojat oli 4kk. Onhan siinä käsille töitä, mutta pojat tykkäsi ja itsellä oli kiva päästä liikkeelle.

Vauvauinnissa käydään isän kanssa ja jos ei pääse niin joskus mummin tai ystävän kanssa. Sinnehän ei voi oikein ilman kahta aikuista mennä.

Tanssimassa ollaan myös käyty,nyt kun pojat on jo vähän vanhempia. Ohjaaja tanssittaa toista ja joskus molemmat ovat minulla jos sattuu " huono" päivä. Sitten tanssitaan ja jumpataan sen minkä minä pystyn/jaksan kahden kanssa.

Kannattaa tosiaan soittaa ja sopia etukäteen että on tulossa kahdenkanssa. Ja onko ohjaaja halukas ottamaan oikean vauvan ja auttamaan tarvittaessa.

Meillä on mennyt aina hyvin kaikkialla. Lasten ehdoilla tietysti. Jos on tullut ujostus, niin sitten vaan istuskellaan ja seurataan hetki vierestä. Yleensä ujostelija on itse halunnut jatkaa hetken kuluttua leikkejä/tansseja.

Kyllä se joskus on tuntunut raskaalta, varsinkin nyt kun pojat painaa pää kolmantena jalkana eri suuntiin kun yrittää riisua/pukea. Aikataulu kannatta pitää joustavana. Ajoissa paikalle ja huumoria matkaan :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat