Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

välit poikki ystävän kanssa- entäs kummityttöni?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

homma on lyhykäisyydessään niin että minulla meni välit poikki ystäväni/sukulaiseni kanssa. olemme toistemme lasten kummitätejä ja nyt minua mietityttää sitten että miten tällaisessa tilanteessa voi menetellä kummilasten kanssa. haluan pitää yhteyttä ja olla läheinen aikuinen kun tyttö kasvaa. kummitytölläni on ikää vasta 1v ja aikaisemmin on äidin kanssa paljon juteltu lapsista jne. mutta mites nyt kun tyttö ei ole oikein vielä siinä iässä että häntä voisi puhelimeen pyytää ja yhteydenpito on meidän aikuisten varassa.

muutenkin tosi rassaava juttu tämä välien poikkimeno. minä olisin kyllä välit pitänyt mutta ystäväni sanoi minulle ettei halua kuulla minusta ja sillä siisti. aika mitättömästä asiasta loppujen lopuksi ja meillä on aiemmikin ollut matsia, mutta ei koskaan tähän pisteeseen asti että välit noin virallisesti katkaistaan. olemme lähinnä kuin sisarukset- kasvaneet yhdessä ja hyvin erilaiset.

oisko teillä ideoita että miten tästä eteenpäin? valkoista lippua voin tietysti heiluttaa mutta miten sitten jos ystäväni ei ei tartu ojennettuun käteen.

Kommentit (6)

Vierailija

Meillä vaan mies pisti välit poikki kummitytön vanhempiin. MInä olen sitten lähettänyt lahjat synttärinä ja jouluna ja nyt kun tyttö on jo koululainen niin kirjoitan kirjeitä pari vuodessa. Tyttö vastaa niihin jo, eli uskon että jonkinlainen kummisuhde varmaan oh mahdollista säilyttää. Mutta itse pitää olla aktiivinen.

Vierailija

eli aion kyllä pitää kummiudesta kiinni. ja arvelin pistää tytölle kirjettä mukaan. uskoisin että äitinsä ne kuintenkin säilyttää.

vielä ei olla yhteyttä yritetty- antaa tilanteen vielä tasaantua ja katsotaan sitten. mutta kurjaa tämä on. mulla on oikeesti ikävä " siskoani" . olen tottunut hänen kanssaan roikkumaan puhelimessa ja monet kerrat olen huomannut olevani jo soittamassa. yrittää kyllä vielä pitää, mutta itsensä koota ennen sitä. pitäisi jotenkin ratkaista se että mitä itse haluan. mun mielestä me molemmat olla anteeksipyyntö velkaa toisillemme; mutta tämä " siskoni" ei paljon minulta anteeksi pyytele. lähinnä tyylillä hyökkäys on paras puolustus ja hänellä hermo palaa ihan toaalisesti. yritä siinä sitten keskustella. ehkä mun vaan pitäisi hyväksyä se ja lakata odottamasta anteeksipyyntöä. hmmm.. entiedä.

mutta kummi aion olla.

Vierailija

niin se varmaan pitää tehdä että suunnitelma b olis sitten kirjejutskaa. siis jos ei välit ala yhtään normalisoitua " siskon" kanssa. saas nähdä. vähän veikkaan että joululahja lähtee postissa...

Vierailija

Joulut, synttärit..posti kulkee.. kun kasvaa voit olla vain hänen kanssaan tekemisissä. Tietysti olisi ihaninta jos saisitte välinne " siskosi" kanssa sovittua :)

Vierailija

Ollaan kanssa toistemme lasten kummeja, itse olen yrittänyt sopia useaan otteeseen mutta vastaukset ovat aina olleet enemmän tai vähemmän törkeitä. Viimeksi niin törkeä (sanoi kummiutensa irti) että päätin etten enää ota yhteyttä. Harmi sinänsä...

Minä onneksi saan tavattua kummi-tyttöäni hänen entisen miehensä kautta enkä todellakaan aio rankaista lasta sillä että " riitelen" hänen äitinsä kanssa enkä missään nimessä sano kummiuttani irti. Kun kerran olette lapsuuden ystäviä, " sisaruksia" niin voisitko tavata kummilastasi esim. ystäväsi äidin kautta, kun tyttö on mummolassa? En usko että ystävälläsi on tätä vastaan mitään. Sinä olet tytön kummi ja sillä selvä.

Mulle kummius on niin suuri asia että neuvoisin että laitat vaikka kortteja lapselle silloin tällöin, jouluna/synttärinä pieni paketti tai kirje. Ja kyllä meidän aikuisten pitää minun mielestäni osata käyttäytyä ja " kestää" toisiamme sen verran että yhteydenpito lasten välillä ei katkea.

Toivottavasti saadaan sopu ystäviemme kanssa. Ja näytä ihmeessä valkoista lippua, ei monen vuoden ystävyyttä kannata hukkaan heittää. Parempi laiha lohtu kuin lihava riita, ihan vaikka " vain" kummi-lastennekin kannalta.

Vierailija

kummityttöni on ex-mieheni serkun tyttö(1v.6kk).erottuamme yritin pitää vielä yhteyttä serkun perheeseen ja kävin siellä kylässäkin.jotenkin vaan huomasin etten ollut tervetullut.puoleen vuoteen ei olla oltu tekemisissä.kummius askarrutti samoin kuin sinua.kävin keskustelemassa paikkakuntani kirkkoherran kanssa asiasta.

hän neuvoi minua pitämään kummiutta yllä muistamalla lasta merkkipäivinä ja jouluisin.on tärkeintä,että kummilapsesi tietää sinun muistaneen varsinkin sitten kun lapsi on tarpeeksi vanha ymmärtämään.kun joskus kummilapsesi on niin vanha,että kiinnostuu tietämään kummeistaan jne.on pahinta jos sinusta ei ole mitään muuta tietoa kuin nimi paperissa.eli pidä kummintehtävästä kiinni niin hyvin kuin voit.joskushan viha ja riidat voivat hävitä ja silloin voit olla hyvillä mielin kun olet riidankin aikana hoitanut tehtäväsi.

Uusimmat

Suosituimmat