Miten teillä on mennyt 4v nla ja voiko nlaterkan vaihtaa enää tässä vaiheessa?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Siis, meillä esikoinen täytti eilen 4v ja olimme nlassa, sama hieman alta 4kymppinen nainen ollut terkkana n.2v ajan kummallakin lapsellamme. Hän hoitaa hommansa mutta tuntuu että tuntee samalla kutakuinkin jonkinsortin kipua, liukuhihnalla sisään->tutkimukset->ulos.

Alkanut nyppimään sen asenne ja kalseus, eilenkin meillä oli aika aamulla 8.30 ja hän saapuu paikalle 8.45 mikä rupesi minua jo korpeamaan varsinkin kun tietää että mieheni on aina mukana kun haluaa käynteihin osallistua vaikka työhön meno sitten viivästyykin (vaikka eipä kai minun kannattaisi moisesta stressata kun ei mieskään mutta silti).

Ei pahoitellut myöhästymistään ei mitään. Mentiin huoneeseen, katsoi samantien pituuden, painon, näön, kuulon, pyysi piirtämään ihmishahmon ja tsekkasi miten toimii kehoituksesta missä 2-3 pyyntöä, viivalla kävelyn katsoi ja 1 jalalla seisomisen, varpaillaan ja kantapäillä kävelyn myös. Mitään ei kysellyt lapselta, toimi kuin robotti ollen samalla jotenkin äkäinen, onneksi ei niinkään lasta kohtaan vaan minua mutta kun on kerta toisensa jälkeen sama fiilis kun siellä käynyt:o(

Ei sen puoleen kysellyt kyllä minultakaan. Ja vastaili puhelimeensa samalla useampaan kertaan mikä sekin minusta inhottavaa koska mielestäni se varsin lyhyt aika mikä 1 lapselle aina aikaa annetaan niin olisi kyllä ihan hyvä myöskin antaa hänelle varsinkin kun on vielä tehtäviä joita pitää lapselle selittää ja odottavat lapselta keskittymistä.

Noh, kaikki oli ja meni kuitenkin hyvin, hirmuisesti on muksu kasvanut paria viikkoa vaille 1v aikana eli kun 3v nlassa oli 96,7cm/15,3kg niin nyt olikin hurahtanut 106cm/19,6kg eli 4,3kg/10cm saanut lisää mittaa:o)

Huomaa että maistuu aamupuuro, lounas, välipala, päivällinen ja iltapuuro+vihannekset, hedelmät yms päivittäin.

Mutta siis, voiko (ja kannattaako) terkkaa enää tässä vaiheessa vaihtaa ja mitenhän edetä asiassa, en kuitenkaan halua hänen mieltään pahoittaa ja pienehkö työyhteisö heillä siellä mutta eipä huvittaisi muksuja hänen luonaan enää käyttää...

Kommentit (3)

Vierailija

Olipas mukava kuulla että muillakin on samanlaisia tuntemuksia...Mulla on ihan samanlaisia kokemuksia terkkarista...

Jo odotusaikana rupesi ärsyttämään se terveydenhoitajan " liukuhihnamaisuus" ...en sitä tarkoita että siellä pitäisi mitään ylimääräisiä hengailla, mutta että tulisi jotenkin tervetullut fiilis ja olisi mukava lähteä ja taas palata seuraavan kerran. Onneksi noita lapsen tarkastuksia ei ole niin usein, mutta inhottaa jo odottaa seuraavaa kertaa kun tietää että tarvii taas mennä sitä hapanta naista katsomaan.

Pisti vielä oikein vihaksi raskausaikana kun terveydenhoitajamme alkoi oikein työkseen vahtimaan painonnousuani, minulla tuli yhteensä n. 10 kg koko raskausaikana ja terveydenhoitaja kehtasi mainita useammankin kerran että syömisiä olisi syytä tarkkailla...:-((, (terveydenhoitaja itse on aika pyöreä...).

Minä myös haluaisin vaihtaa terkkaria, en tiedä onnistuuko se ylipäätänsä, miksipäs ei, jos terveyskeskus on sen kokoinen että siellä on useampia...mutta itse olen tullut siihen tulokseen että kärvistellä täytyy kun tuntuu että jos vaihtaa niin suhtautuuko se uusi terveydenhoitaja sitten miten, pitääkö kenties hän sitten minua niuhona...

Vierailija

mä en oo missään vaiheessa pitäny meidän uudesta neuvolan tädistä, vanha oli niiiiiiiin paljon parempi. mutta kun muutettiin, niin neuvolakin automaattisesti vaihtui ja saatiin tää.. edellinen aina jutteli niitä näitä ja oli mukava käydä siellä, kyseli että miten äiti jaksaa tms. mutta nyt se on just tuommoista, otetaan mitat, täti kyselee jotain suoraan paperista, piirtää käyrät ja siinä se suurinpiirtein onkin. ja nyt tän toisen kanssa olis enemmän tarvinnu sitä että se täti olis kyselly just noita omia jaksamisia ja muuta, kun jotenkin ei vaan osaa itse ruveta puhumaan siitä. ja varsinkin kun tuo täti nyt on tuommoinen, niin ei sitten tee edes mieli jäädä sinne yhtään pidemmäks aikaa kuin on pakko. tekis mieli vaihtaa itsekin terkkaa, mutta jotenkin se on noloa. ja tuolla nyt ei onneks tarvii käydä niin usein, joten ehkä mä selviän. :)

Vierailija

Aika nihkeästi saattavat suhtautua pyyntöihin vaihtaa terkkaria. Niillähän on tietyt vastuualueet jaettuna. Terveydenhoitajien esimiehelle voi laittaa kirjallisen pyynnön ja selostaa asia niinkuin se on.

Minä meinaan tuollaisen pyynnön esittää, jos vielä joskus joudun/pääsen äitiysneuvolan asiakkaaksi. Siellä meinasi terkkaan mennä hermo, oli semmoinen hössö ja ei kyllä ollut ihan tehtäviensä tasalla. Unohteli paljon asioita ja kaiken huipuksi oli merkannut neuvolakorttiin ja sairaalaan lähteviin papereihin veriryhmän väärin!!! Vaikka tuo olisi minun salapoliisityöllä selvinnyt, on vastuu silti hänen ja kyse ei ole mistään pikkujutusta. Kuittasi myös minun verenpaineen nousut vain liiallisella rasituksella ja kun oikeasti yhden kerran oli paineet 110/150 eli todella kohonneet, ei edes tiennyt pitäisikö minut lähettää äitiyspolille. Tuossa vaiheessa jo kyllä jouduin aika napakasti sanomaan, että soita nyt sinne polille ja kerro, että olen tulossa. Sairaalareissuahan se tiesi ja th vielä mietiskeli, että mihinkäs sitä soittais.

Teillä toisaalta ei ole enää kuin muutama vuosi siihen, kun lapsi siirtyy kouluterveydenhuollon piiriin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat