Siirrettyjen alkioiden määrästä kysymys

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Millä perusteilla ja missä hoitopaikoissa siirretään enemmän kuin yksi alkio. Meitä hoidetaan TYKSissä ja siellä ne sanoi, ettei siirrä kahta alkiota, kuin poikkeus tilanteissa. Pääsääntöisesti siis aina yksi.

Täällä kuiten usein saa lukea, että on siirretty kaksi alkiota.

terveisin utelias

Kommentit (3)

Vierailija

nyt juuri 3.icsi ja matkassa yksi 8s1 alkio. Meillä takana yht.10 siirtoa(tuore ja pas) ja tähän asti aina siirretty 2 alkoita. Nytkin olisin itse niin halunnut, mutta lääkäri kieltäytyi, koska ed. siirrosta hyperstimulaatio. Perusteluina lisäksi hyvät alkiot, ikä, onnistunut aik. hoito. Itse en jaksa suuria nyt toivoa...

Vierailija

Moi Rottamestari!

Meille tehtiin 3 ICSIä TYKSissä (viimeinen 6/2005). Joka kerta siirrettiin kaksi alkiota, sekä tuoresiirroissa että PASeissa, varmaankin syystä että a) olin hoitojen aikaan jo 38-39-vuotias b) alkiot olivat yleensä 2-luokkaa ja myös hitaita eli siirtopäivänä vain 2-3-soluisia

- eli kaiken kaikkiaan onnistumismahdollisuutemme olivat sen verran huonot, että kahden alkion siirto ei ollut erityisen riskaabelia minun kohdallani. Eli sinuna olisin ihan tyytyväinen, jos sinulle halutaan siirtää vain yksi alkio - sehän osoittaa, että alkiot ovat hyvälaatuisia ja onnistumismahdollisuudet ovat hyvät.

Terkuin Optimisti

Vierailija

Mulla Diacorissa Helsingissä siirretty 2. Tuoresiirros ei suostuneet laittamaan kahta, koska se oli eka IVF ja jo aiempi lapsikin on. PAS-siirrossa suostuivat heti ekalla kerral kahden siirtoon, koska alkiot eivät TOP-luokkaa. Toisella PAS-kerralla sitten automaattisesti laittoivat kaksi, koska edellisessäkään ei tulosta tullut.

Riippuu varmana myös henkilöstä ( tietysti). Mulla taustalla endoa. Lisäksi olen aika pitkä ja ekassa raskaudessa ei ongelmia, joten riski otettiin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat