amk-opiskelu..aikuiskoulutus

Vierailija

jos amk-tutkinnossa mainitaan että se on ilta-/monimuoto-opiskelu, ni mitä se niinku tarkoittaa?

Voiko sen niiinku suorittaa " etänä" ? sillai ettei käy koululla ku joskus välillä?

Nyt meinaa olis yks mielenkiintoinen koulutus alkamassa helmikuussa ja se olis just tota ilta/monimuoto-opiseklua...

Koulu olis 90km päässä...

Mitä mieltä olette?

Kommentit (11)

Vierailija

voi käyttää kaksi lukukautta, ja äitiyslomakin pitää noista ottaa...Eli mieti vielä. Etenkin jos olet nuori, ehdit parin vuoden kuluttuakin, kun lapsesi ovat vähän vanhempia.

Vierailija

eli jos pisteitä tulee tarpeeksi kuukautta kohden, katsotaan opiskelu päätoimiseksi (myös ilta-monimuoto). lähtökohtaisesti amk-tutkintoon tähtäävä opiskelu on päätoimista; vaatii tosin että suorittaa tarvittavan määrän kursseja. näin sanoo laki, jota esim. työkkäri soveltaa kun selvittää onko opiskelu päätoimista (ei oikeutta työttömyysturvaan) vai osa-aikaista (oikeus työttömyysturvaan, ei opiskelijakorttia, ei opintotukea jne).

Vierailija

etä-/monimuotona restonomiksi ja se minkä verran on lähiopetusta riippuu siitä, miten paljon ottaa kursseja. Jos ottaisin kaikki mahdolliset, kuten kai suositeltavaa olisi, olisi kouluiltoja (17:30-20:45) viikossa pari ja pari kertaa kuussa koko lauantai (9-16). Noh, olen taaperon äiti ja palkkatyössä sekä kaupan päälle vielä raskaanakin, joten olen ottanut kursseja ihan minimimäärän..

Vierailija

iltaisin 2-3 iltaa viikossa, kesto min. 2,5 vuotta.

Ensin töiden ohessa (rankkaa kun on perheellinen) ja sit jäin ä-lomalle ja sen jälkeen aikuiskoulutustuelle. Oli kätevää kun päivät hoisi lapsia ja sai ton tuen sekä kotihoidontuen.

Tulin takas töihin ja vuosi suunnitellusta valmistumisesta sitten valmistuin, kun vähän venähti toi lopputyö, josta sitten kyllä tulikin viimeisen päälle hyvä.

Kurssipakkoa ei ollut, kun ehkä ihan parissa kurssissa, mutta kävin siellä mielelläni (ei tullut edes synnytysmasennusta, kuten kahdesta aiemmasta) ja olin iltaisin luennolla ihan senkin takia, koska aikaa lukemiselle ei juuri jäänyt.

Suosittelen, oli kivaa opiskella " isona" ja aion jatkaa sen ylemmän tutkinnon verran jahka saavat sen myös mun alalle (logistiikka).

Vierailija

ellet jotenkin pääse päätoimiseksi opiskelijaksi...Me aikuisopiskelijat ei olla saatu edes mitään opiskelijakorttia...Mikä nyt sinänsä ei mua haittaa, kun käyn kuitenkin palkkatyössä.

Etä-/ja monimuoto-opiskelu on aika rankkaa. Ei meinaa millään muka löytää aikaa tehdä niitä etätehtäviä, jotka sivumennen sanoen on muuten yleensä kinkkisiä. Vaaditaan tekemään raportteja ym.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat