Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä haittaa jos paino laskee raskauden aikana?

Vierailija

Mulla on vaan niin ällöttävä olo kokoajan etten saa mitään alas. En oksenna mutta kaikki ällöttää.

Viikkoja nyt 28 ja paino kokonaisuduessaan tippunut 5kg (Nlan punnitus vkolla 25), viime neuvolassa terkka jo sanoi että seuraavaksi pitäis jo nousta mutta on taas tippunut 1-2kg.

Mitenkään en yritä laihduttaa mutta päivässä saattaa mennä 3 litraa vettä, pari kananmunaa (niitä tekee mieli), pari tomaattia. Mehujäätä tai jätskiä menee toisinaan parikin puikkoa. Painoindeksi ennen raskautta oli 27, joten kylä tässä on ylimääräistäkin, enkä ole huolissani itsestäni vaan vauvasta. Onko sillä kaikki hyvin? Syön päivittäin lisäksi monivitamiinin ja rautatabletin.

Kommentit (2)

Vierailija

Aina sanotaan että vauva kyllä ottaa tarvitsemansa, mutta ei se täysin niin ole. Kaikkia vitanmiineja, hivenaineita jne. ei ole varastossa vaan niitä on saatava päivittäisestä ravinnosta. Myös kananmunien himo saattaisi viitata siihen että proteiinista on puutetta. Vauva tarvitsee kasvuun ja kehitykseen välttämättä proteiinia.

Yritä vähän monipuolistaa ja lisätä ruokavaliotasi ja pidä syömäsi ruoka-aineet terveellisinä että saat edes niistä vähistä teille hyödyllisiä asioita. Ja juo vaikka hedelmänekstareita ja vihannesmehuja, niistäkin saa jotain. Mulla ollut tässä samaa ongelmaa, mutta nyt vihdoin paino alkanut nousta ja olen syönyt leipää, maitotuotteita ja jo jonkin aikaa aina lämpimän aterian päivässä. Tsemppiä ja toivottavasti olo helpottaa!

Uusimmat

Suosituimmat