Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni sanoi, että kuolen jos hän pettää minua:(

Vierailija

Ja hän on aivan oikeassa, romahdan ja luhistun jotenkin niin paljon, etten varmasti pysty enää sen jälkeen elämään. Siis nyt ainakin tuntuu siltä. Miten ihmeessä saisin itsetuntoa tai jotain sellaista minkä voimin selviäisin tuollaisesta? En siis pelkää sitä, mutta en haluaisi olla miehen silmissä niin heikko, että hän epäilee etten kestäisi sitä. Nyt kaikki vahvat naiset auttakaa ja antakaa vinkkejä!!

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Voihan käydä niinkin että jäät vaikka leskeksi. Ei kannata ripustautua kokonaan toisen ihmisen varaan. Minusta kysymys on tästä ennemminkin kuin " herkkyydestä" .

Vierailija

ei ole " herkkää" vaan sairasta olla täysin puolisostaan riippuvainen. Jokaisella ihmisellä täytyy olla keinot selvitä itsenäisestä elämästä. Täytyy olla joku ammatti tai edes kyky tehdä työtä johon ei tarvita koulutusta.

Miehesi taas ei ole " miehinen" vaan alistava. Hän käyttää sinuun henkistä väkivaltaa. Te olette yhdessä keittäneet melkoisen sopan. Sinä roikut hänessä, hän ruokkii riippuvaisuuttasi tunteakseen itsensä tärkeäksi ja hallitakseen sinua.

Suosittelisin sinulle jotain keskusteluapua ja lue esim. Tommy Hellstenin kirjoja.

Puhun näin kovia sanoja koska tunnistan itseni ja oman mieheni sellaisina, miksi me pahimmillaan olisimme voineet toisemme tehdä. Te tuotte toisissanne esiin pahimman. Katkaise kierre ja hanki oma elämä. Ystäviä, harrastuksia, turvaverkko, koulutusta ja ammatti. Ymmärrän että haluat vain olla kotona, niin minäkin haluaisin, mutta silti on henkivakuutus pystyä elättämään itsensä jos on ihan pakko.

Vierailija

Minä luotan mieheeni siinä että tämä oli hänelle niin kova koulu ettei tällaista enää meille tapahdu. Jos kaikesta huolimatta tapahtuu hän tietää ettei toista anteeksiantoa ehkä enää tule ja se on sitten hänen oma valintansa. Tosin anteeksi en ehkä vieläkään ole antanut. Kyllä tässä on varmasti vielä monta asiaa läpikäymättä vielä... Minulla ei ole mitään syytä olla luottamatta mieheeni ja hänen sanaansa. Oikeastaan jos aion tätä jatkaa niin ei minulla ole muuta vaihtoehtoakaan.

Ajattelen niin että jokaisella yksi iso moka ja muutama pienempikin suotakoon vielä anteeksi, ei meistä kukaan ole täydellinen.

Minä ole elänyt niin pumpulissa koko elämäni ja nyt muutaman vuoden sisällä itselleni ja läheisilleni on sattunut niin monta asiaa joita ikinä en olisi uskonut kestäväni, vaan kaikessa pahassa on aina jotain hyvääkin tässä se näytää olevan se että kovalla työllä ja yrittämisella suhteestamme voi tulla vieläkin parempi, koska nyt uskalla oikeasti sanoa mitä ajattelen ja tunnen. toinen on jo mokannut niin pahasti ettei ole enää mitään syytä peitellä ja tasoitella mitään.

Sinulle ap: Ei lastenhoito ole mitään " vain" . se on äärimmäisen arvokasta! Mikä on sen hienonpaa kuin se että on lapsilleen hyvä äiti? Mutta pidä huoli itsestäsi, älä elä muiden kautta. Tutustu itseesi ja siihen mitä haluat ja mitä oikeasti ajattelet. Pikkuhiljaa löydät oman arvosi ja itsetuntosi. usko pois se kannattaa.

Vierailija

Tunnen tai siis tunsin olevani täysin taloudellisesti ja henkisestikin riippuvainen miehestäni.

Mikään suhde ei tällaista kestä. Minä luulin että meidän suhde on " taivaasssa solmittu" ettei tavalliset parisuhteen ongelmat kuten pettämiset sun muut meitä kosketa. Ero on täysin mahdoton ajatus omalla kohdalla, tai siis oli. Nyt en ole varma enää mistään.

Kuinka vääräässä olinkaan. Pahimmilla peloilla näytä olevan taipumus toteutua. Niinpä mieheni kolmen lapsen isä ja kunnollinen puoliso meni ja petti minua työmatkallaan ja hankkipa meille vielä tippurinkin.

Vaan enpä ole romahtanut. Toki surullinen ja pettynyt olen, mutta elämä jatkuu ja näyttää siltä että avioliittokin jatkuu, ainakin kovasti teemme töitä sen eteen molemmat.

Jos jotain tästä opin niin tietty terve itsekkyys pitää olla jokaisella. Eikä saa turvautua kehenkään niin että toisella on sellainen tunne että kantaa harteillaan vastuuta toisenkin onnellisuudesta ja hyvinvoinnista.

Liian yksinkertaisita olisi syyttä miestä tästä tilanteesta, paljon hedelmällisempää on miettiä että miksi olemme tässä tilanteessa ja mitä sen eteen voimme tehdä.

Ymmärsiköhän kukaan mitä yritän sanoa...

Sinulle ap sanon että lopeta riippuminen miehessäsi jos haluat että suhteenne kestää. On miehellesi varmasti todella raskasta ajatellä että hän voi romahduttaa koko elämäsi. Hanki itsellesi miehestäsi riippumatonta elämää, mitä se sitten voisi ollakaan.

Vierailija

Älä takerru muihin liikaa. Jos miehesi pettäisi sinua niin miksi sinun pitäisi romahtaa siitä? Toki se kirpaisee, mutta ei elämä siihen loppuisi.

Vastoinkäymisiä tulee kaikille aina, ei pidä uskotella että kuolee jos jotain kamalaa tapahtuu.

Vierailija

ja mieheni aina sanoo, että jos me erottaisiinkin niin minä jäisin aivan yksin ja ettei hän voisi koskaan pettää minua koska tietää että kuolisin siihen tuskaan. Minä kun olen niin herkkä ihminen. ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat