Ontelosyylä lapsen kasvoissa? Millä pois?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

2v tytöllämme on jo usean kuukauden ajan ollut otsassaan iso näppy, mikä neuvolassa paljastui viruksen aiheuttamaksi ontelosyyläksi. Itsestään ei tunnu lähtevän, vaikka neuvolassa sanottiin että usein lähtee itsekseen pian pois (!!!).

Nyt nenään on tullut toinen pieni alku ja samoin leukaan. Lääkäriaikaa ei saa vasta kuin kolmen viikon päähän.

Kokemuksia? Kuinka saada näpyt pois? Inhottavaa, kuin täydellisellä pienellä kullallamme täytyy olla kasvoissa näppyjä. =/

Kommentit (5)

Vierailija

Muualla niitä ei sitten olekaan.. Justiinsa pitikin tuohon kasvojen alueelle ilmaantua.

Kokeilimme osterivinokaskapseleita, mutta eivät tepsineet poikaan. Kovasti pitäisi kasvoja ihan perusvoiteella jaksaa rasvata, mutta heti hankaa itse pois, kun ei tykkää kyseisestä toimenpiteestä.. Äiti sitten hipsii nukahtaneen pojan kasvoja rasvailemaan. :)

Muutama on puristettukin (otsasta, leuasta, luomesta jopa). Siinä vain tarvitaan yhteistyöhalukkuutta, ja kun poika nyt 3v. niin tuli viimeksi alkuviikosta sanomaan, että nyt otetaan tuo pois tuosta suupielestä. Sai sitten reippaudesta jätskin. On nimittäin alkanut niitä itse repiä kynnellään (esim. juuri tuota em. luomimolluskaa), esim. satua kuunnellessaan niin onkin hyvä, että sitten antaa meidän ottaa varsinaisen syylän ontelostaan pois. Mutta kiitos tuosta teepuuöljy-vinkistä. Sitä voisi seuraavaksi kokeilla nukkuvan pojan silmän alle... Nyt hieman nimittäin vähentyneet, mutta toisen silmän alla neljä pientä, muutama nenänpäässä ja huulen yläpuolella. Ei kiva. Eikä kasvoja tosiaan viitsisi puristella, ettei jää mitään arpea. Tosin ei ole jäänyt noista mitkä on pois nyppästy.

Vierailija

Ajattelin että lapsi ei kiinnittä huomiota niihin ellen itse näytä mallia. Silloin kuin näppy tulehtui selitin kyllä, että nyt se lähtee pois. Yleensä vain ne lähtivät jotka todella menivät tuon prossessin läpi ja arpea ei jäänyt. Siihen että viimeinenkin hävisi meni kyllä monta vuotta. Lääkäri oli jostain jäädyttämishoidosta puhunut, jos ne rupeaa minua kovasti häiritsemään.

Vierailija

minulla on ollut lapsena kanssa ontelosyyliä kasvoissa-siihen käytettiin molkosania (ulkoisesti,en tiedä voiko niin pienet ottaa sitä suun kautta...kysy!)ja mehiläisvahaa.tai jotain sen tapaista ainetta niihin siveltiin. niitä molempia sai silloin ainakin luontaistuotekaupasta. mutta kun nkyseessä on kuitenkin vielä niin pieni lapsi kannattaa sitäkin kysyä että voiko käyttää kyseisiä tuotteita. toivottavasti löytyy niihin joku hyvä apu.

Vierailija

osterivinokas kapselit. Pojalla oli käsivarressa ja kyljessä muutama ontelosyylä. Rupesin antamaan aamuisin puuron seassa kaksi kapselia, ja ennen kuin koko paketti oli syöty, oli kaikki syylät kuivuneet pois. Meillä auttoi heti, ja enää ei näy mitään jälkiä syylistä. Toivotaan, että auttaisi teilläkin. :)

Vierailija

suositeltiin neuvolassa, saa ainakin Body Shopista. Meillä molluskoita oli niin paljon, ettei se ollut oikein käytännöllinen hoitomuoto, osterivinokaskapseleita en uskaltanut allergiselle antaa, mutta olen kuullut niiden tepsivän hyvin. Molluskoiden ' puhkaisu' neulalla on vartalolla tehokkain tapa, mutta harva varmaan uskaltaa kasvojen alueella riskeerata arpia. Meillä siis odotellaan, että parit lähtee ajan myötä leuasta ja poskesta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat