Miksi käytte Lidlissä? Kertokaa.

Vierailija

Meidän " kylälle" tuli tuo kohuttu saksalainen jo jonkin aikaa sitten, mutta nyt vasta siellä ensimmäisen kerran kävin. Odotukset olivat kovin sekavat, kun niin monenlaisia kokemuksia olen kuullut ystäviltä ja lukenut eri lähteistä. Suuri osa tuntui pettyneen, mutta taas osa kehui kovastikin.

Itse kyllä jäin aivan selkeästi pettyneiden joukkoon! Valitettavasti tai onneksi, ihan miten vaan. Ei mulla mitään ideologista vastusta ko. kauppaa kohtaan ole, eli en ole fanaattinen kotimaisuusfriikki tms., mutta tuotteiden laatu oli vain keskimäärin tosi heikko. Näki oikein, että kun halvalla tehdään, niin jälki on sitten tällaista. Sellaista en halua suuhuni pistää. Toi on ihan sama kuin minkä tahansa muunkin tavaran kohdalla, eli halpa hinta = heikko laatu/huonot raaka-aineet. Tämä ei tarkoita tietenkään, että välttämättä korkea hinta olisi sinänsä mikään laadun tae, mutta ruoassa usein korkeampi hinta takaa jotain ja tämän tietysti jokainen voi itse kokea.

Tuotteiden laatu on tosiaan tärkeä seikka ja se oli huono Lidlissä. Toinen on sitten se, että siellä on niin vähän tuotteita. Vaikka olisin tykännytkin niiden tuotteista, niin silti olisin joutunut käymään S-marketin tai K.-kaupan kautta hakemassa lisää tuotteita.

Olisikin kiva kuulla kommentteja, jos täältä löytyy säännöllisesti Lidlissä käyviä, että miksi asioitte siellä ettekä noissa " perinteisissä" suomalaisissa kaupoissa?

Sivut

Kommentit (75)

Vierailija

ja sielt voi löytää vaikka mitä halpaa, yleensä talouspaperit ja vessapaperit sieltä, myös tosi hyvät pyykinpesu/huuhtelu aineet. Eihän sieltä tosiaankaan kaikkea tarvittavaa saa, eli yleensä käyn ihan k-kaupassa, mutt sitt viikonloppuna kun on auto käytössä niin siellä, ja mukaan tulee vähän ihania vanukkaita, suklaita ja nam, sveitsiläisiä keksejä...

Vierailija

vain valikoituja tuotteita ja sillointällöin

Valkopyykin pesuainetta

Vaippoja

Dessa wc-paperia

Lisäksi voin ostaa joskus

Olttermannia, Oivariinia ,pähkinöitä mehuja sekä vesiä

Vierailija

oletteko taviskaupassa katsoneet missä jugurtit on valmistettu? Danone on Itävallassa tai jossain sielläpäin ja suurin osa elintarvikkeistä on valmistettu jossain muualla ku Suomessa...

mä en ymmärrä niitä jotka haukkuvat Lidliä sen takia ku siel on ulkolaisia tuotteita ku ihan samalaisia tuotetita on tavis-kaupoissa :)

Ja Lidlissä on hyviä jätskejä ja muutenkin pakasteita..ja hedelmät ja vihannekset on ihan samoja ku muissakin kaupoissa.

Vierailija

Jos Lidl noudattaa samaa markkinastrategiaa kuin muissakin maissa, niin valikoima pysyy suppeana. Se on elinehto pitkille sarjoille ja sitä kautta matalalle sisäänostohinnalle. Tiettyjä tuotteita ei yksinkertaisesti saa hankittua riittävän isoja eriä (esim. viikon hyllyiän omaavat tuoretuotteet) tai niitä koskevaa puitesopimustyyppistä hankintasopimusta on vaikea solmia.

Lidl ei tule valikoimalla koskaan pullistelemaan ja tietyt artikkelit saattavat pysyä poissa hyllystä kokonaan huonon kiertonopeuden vuoksi.

Vierailija

Ihan sama asia on, että en osta autokseni Ladaa, vaikka se onkin halpa auto, jossa on 4 rengasta, ratti, istuimet ja moottori. En toki tarvitse mitään Rollsia, mutta riittävän hyvän perusauton, kuten VW:n tai Toyotan tarvitsen. Pelkät aivat perusasiat, jotka ovat lisäksi huonoja laadultaan, eivät riitä minulle ja perheelleni. Luksusta en edelleenkään kaipaa, mutta en osta halvinta ja pa****ta.

En muutenkaan oikein käsitä tätä ajattelumallia, että etenkin ruoan suhteen ihmiset juoksevat vain ja ainoastaan hinnan perässä ja vielä uskovat itsekin ostavansa " ihan yhtä hyvää ruokaa" kuin kalliimpikin ruoka on. Ostatteko aina autoksi Ladan ja asunnoksi halvimman loukon, kun " kerran halvalla saa" ? Miksi ruoan suhteen halpa = hyvä, kun missään muussa asiassa se ei käytännössä mene näin? Joo, ja todellakin tiedän, että Lidlin ostot ovat suuria kerrallaan, mutta niin ovat esim. Keskonkin, kun puhutaan noista halpis-euroshoppereista ynnä muista. Harva muuten suitsuttaan esim. tuon mainitun Euroshopperin puolesta, että onpa hyvää, kun saa halvalla. Lidl on taitavasti onnistunut kääntämään puolelleen teidät 5% suomalaisista. No onneksi joukko ei sentään ole juurikaan kasvussa ja Lidlillä ei muutenkaan mene Suomessa niin hyvin kuin odotettu.

Vierailija:

Lainaus:

Mutta minun mielestäni pointti ei olekaan kuka halpiskaupan omistaa vaan löytyykö sieltä mitä minä haluan. Lidlistä en ole löytänyt haluamaani yhdestä paikasta ja osa tavarasta on sellaista, jota en kelpuuta. Aivan sama ongelma olisi Cassan suhteen, sehän on ketjukonseptina vain Lidlin kotimainen sisko.

Mukava, että jotkut ovat suppeasta valikoimasta löytäneet tarvitsemansa ja saaneet vielä supistettua ruokaan tuloista kuluvaa osuutta. Sillä voi varmasti tehdä jotain muuta. Minä olen kuitenkin valmis maksamaan laajemmasta valikoimasta ja tietyin osin paremmasta laadusta sen 5 - 10 %, mitä keskivertokauppa on Lidliä kalliimpi.

Hintajousto eli kulutuksen herkkyys hinnan muutoksille on mielenkiintoinen asia. Meillä on kolmihenkinen perhe ja ruokaan rahaa kuluu kuukausitasolla tuollainen 250 - 300 euroa. Jos säästän 25 - 30 euroa keskittämällä ostokset kokonaan Lidliin, en pidä sitä vielä riittävänä kimmokkeena vaihtaa kauppaa. Jos ostan sieltä täältä, niin poltan jo polttoaineessa saamani säästön. Kukin taplaa tyylillään.

Vierailija

Ei se ole ainoa tapa vaikuttaa asioihin. Moni saattaa käydä ostamassa K-kaupasta Vaasan leipää, joka leivotaan tuontijauhosta. Ja ajelee vielä kauppaan harvase päivä, saastuttaen luontoa. Ja kaikki roskat sitten kipataan samaan roskikseen...

Mä käyn kaupassa (LIDLissä ja muissa) kerran viikossa, mulla on 7 eri roskista. Annan rahaa säännöllisesti hyväntekeväisyyteen jne.

Vierailija

... nyt tulevaisuudessa tulen kyllä ostamaan lapsen vaipat ainakin sieltä, koska ovat todettu kuluttajatesteissä erittäin laadukkaiksi ja hinta on lähes puolet alempi kuin Liberon ja Pampersin.

Vierailija

kuinkahan paljon niitäkin on? mielestäni kaikkea muuta on nykyään enemmän ku niitä valion ja ingmanin tuotteita. Ja nekin on aina niitä samoja makuja...

monetko rahkat ja välipalaherkut on valion tai ingmanin?

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

jos rahat kannetaan ulkomaisten omistajien liikkeisiin on se pois kotimaisilta yrittäjiltä. puhumattakaan työntekijöiden oikeuksista, kuluttajien oikeuksista (nämä lidlissä eivät ole itsestään selvyys).

Vierailija

Maito varmasti on ihan samaa kuin muuallakin ja tietysti tuo sokeri kanssa, jos Dansukkeria on. Ikävä, jos teillä päin K-kauppa (ilmeisesti pieni?) on noin kallis sokerissaan.

Noi hedelmät oli yksi pettymyksen aihe itselle: Halpoja osa, mutta vielä suurempi osa huonolaatuisia. Tietenkin huonot hedelmät viljelijä myy halvemmalla kuin hyvät, höh! Sitruunoita en katsonut, se täytyy myöntää...

Vierailija:

Lainaus:

ja esim maapähkinävoi musta parasta. :)

sitruunatkin edullisia jne. Harvemmin ostan valmissafkoja, mutta jos se Dansukkerin sokeri heillä 85snt ja k-kaupassa vaikka 1,10¿ arvaas kummasta ostan?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat