MInne varaisin alkuraskauden ultran Helsingissä?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olisko teillä kokemusta ja vinkkejä, minne kannattaisi varata alkuraskauden ultra Helsingissä! Missä olisi hyvää palvelua? Entä hinnat?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Minäkin olen käynyt vuosia Femedassa Arja Lipastilla ja olen tykännyt hänen asiallisesta tyylistään. Aroistakin asioista on ollut helppo puhua (esimerkiksi mahdollisista episiotomiaarpien korjauksista jne).

Nyt oon kyllä menossa alkuraskauden ultraan Mehiläiseen, kun työterveyshuolto on siellä ja saan tän työnantajan piikkiin. Jatkossa ehkä Arjalle taas.

Vierailija

ja kehua Larkio-Miettistä ;-))) Olen käynyt Anna-Kaisalla jo vuosia, enka vaihtaisi pois. Peloissani jo joskus kyselin Femedan vastaanotosta, että ei kai ole lähiaikoina jäämässä eläkkeelle (n 60-v) mutta vakuuttivat, että on sellainen työnarkomaani, ettei sitä saa pois työpaikaltaan :-)

Ultraus on mulla kuulunut myös käynnin hintaan eli se 50 e ja risat. On ultrannut joskus normaalikäynneilläkin, tsekannut munasarjat yms, eikä se ole maksanut ekstraa.

Brunolla olen sitten käynyt sekä np-ultrassa, että 3D:ssä. Niissä hinta on selvästi korkeampi (n. 150 e) mutta laitteet myös ihan toiset.

Bulevardilla olen käynyt joskus vuosia sitten, kun en ollut raskaana. Sieltäkin sain hyvää palvelua. Kai se kaiken a ja o on löytää lääkäri jonka kanssa on samalla aaltopituudella ja johon voi luottaa, etenkin kun on näin intiimeistä asioista kyse.

Vierailija

soitin ensin Mehiläisen ajanvaraukseen. Puhelimessa ollut rouva väitti ettei alkuraskauden ultrasta saa Kela-korvausta koska kyseessä ei ole sairauden hoito. Muutenkin heidän hinta oli tosi kallis, pitkälti yli 100 e.

No, sitten varasin ajan Diacoriin, en puhelimessa kysynyt Kela-korvauksesta kun heidän hinta oli joka tapauksessa alle 100e ja se oli minun " kipukynnys" . Joka tapauksessa sain sieltä Kela-korvauksen, vaikka en sitä erikseen kysynyt.

Vierailija

mutta en ollut niin tyytyväinen saamaani palveluun. Aika oli ensinnäkin 45 minuuttia myöhässä. Ultraaja oli tosi hätäinen ja ultra oli tosi nopeasti ohi. Tulevan isän olisi pitänyt asettua lääkärin viereen jalkopäähän, jos olisi halunnut nähdä jotain ruudusta (ultra tehtiin alakautta, eli ei niin miellyttävä paikka isälle). Ultraaja oli Eeva-Marja Rutanen. Saatiin sentään toimistomaksun verran hyvitystä :S Lisäksi ultraaja mittasi vauvan mitat aivan päin p:tä. Sikiön mitat vastasivat silloin viikkoa 6+6 vaikka olisi pitänyt olla jo 8+6. Kättärillä np-ultrassakin ihmettelivät, kuinka oli voinut mitata niin huolimattomasti.

Edellisessä raskaudessa kävin Bulevardin lääkäriasemalla, ja siellä oli tosi asiantuntevaa meininkiä ja lähdin hyvillä mielin kotiin. Ultraaja oli joku professori, ultrasi vatsan päältä (näkyi ihan yhtä hyvin kuin alakautta) ja hintakin oli halvempi.

Nyt ollaan menossa silti Femedaan, tosin Brunolle 4d:hen.

padmi rv 22

Vierailija

voin myös lämpimästi suositella tohtori Larkio-Miettistä:)

olen käynyt hänellä juuri alkuraskauden ultrat ja tietty ennen raskautumistakin. Aivan upea, rauhallinen ja ihana naislääkäri, joka todella osaa asiansa. Ultra+sisätutkimus maksoi sen 50+8egen toimistomaksun. ja kun ekalla kerralla ei vielä mitään näkynyt, toka ultra oli ilmainen.

Mene ihmeessä, ihana lääkäri.

Sakura ja helmipöllö 24

Vierailija

Hei,

minä olen jo vuosia käynyt kalevankadun femedassa. kävin viikko sitten siellä omalla alkuraskauden ultrassa. sieltä olen saanut aina asiantuntevaa palvelua ja paikka on muutenkin mukava.

Vierailija

Olin juuri tänään alkuraskauden ultrassa Anna-Kaisa Larkio-Miettisellä. Ajan sain muutamassa päivässä, varasin muistaakseni viime torstaina.

Hän oli aivan upean asiantunteva ja ystävällinen, osasi rauhoitella keskenmenopeloista jne.

Ultran hinta oli 50 euroa + toimistomaksu, kelan korvauksen jälkeen maksettavaa jäi 45 euroa. Minusta pieni hinta omasta mielenrauhasta!

Femedassa on kalliimpiakin lääkäreitä, mutta aikaa varatessa voit ihan hyvin pyytää jollekulle halvimmasta päästä.

Vierailija

Ja minäkin sitä suosittelisin, olen käynyt siellä vuosia, Bruno Cacciatorella ja palvelu on todella asiantuntevaa ja laitteetkin hyvät.

Vierailija

Hei

Samaa pohdin minäkin kun ihan ihan alussa olen ja keskenmenon uusiminen pelottaa vietävästi.

Mitä tuo femeda maksaa?

Kun viimeksi yksityinen lääkäriasema veloitti 120¿, josta 89 maksoin itse.

Siis ihan perusultra, että onko siellä ketään ja hengissä?

Kiitos paljon

Aapeli (virallisesti neuvolan mukaan 6+) oikeasti taitaa olla vasta 4+

Vierailija

Käynnit on noin 50 euroa + ultra siihen noin 30 eli 80 euron luokkaa joka paikassa ultrineen. Kelalta saat takaisin siitä samantien jonkun 10 euroa...

Vierailija

Täällä on kohtalontoveri, jonka aikataulu lähes sama. Kahden viikon päästä on eka neuvolakäynti ja heti perään ultra. Olen silloin noin 8.viikolla ja laskuri sanoo synnytysajankohdaksi 2.kesäkuuta. Olen menossa Pirkko Brusilalle ultraan, mutta olen kuullut Femedasta pelkkää hyvää. Harkitsen sitä 3D-ultraa siellä.

Alku on mennyt kivasti, ainoastaan viikonloppuna alkoi pahoinvointi, joka on jatkunut. Nyt vaan täytyy jaksaa odottaa.....päivät kuluvat niin hitaasti...

Tsemppiä sinulle!

t. Ella-72

Vierailija

Varasin ajan Femedaan ja sainkin parin viikon päähän, jolloin pitäisi olla reilu 8 viikkoa kasassa. Sain ajan Arja Lipastille. Vastaanotossa sanoi, että maksaa perusmaksun 50+ultran 25+ toimistomaksun 8. En siis ole aikaisemmin käynyt Femedassa. Nyt vaan pitäisi jaksaa odotella tuo kaksi viikkoa. Mulla on muuten samana päivänä myös neuvola!

Vierailija

Onpahan vaihtelua. En oikeastaan ole tullut ajatelleeksikaan, että lääkärinpalkkiot vaihtelee noin suuresti.

Soitin Diacorille ja siellä hinnat vanhemmalla lääkärillä olivat

76 perusmaksu + 9 toimistokulut + 32 ultra. Kallis?

Toisella lääkärillä taas tuo perusmaksu taisi olla 51 e.

Mitä suuruusluokkaa se Kelan korvaus on?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat