keskenmenon jälkeen..

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

miten nopeesti mahdan tulla raskaaksi.. mies tovoo koasti itse en varma olenko valmis, tahdon kyllä lapsen.. mutta näin nopeasti yhdet menkat tullu voinko tulla jo raskaaksi tässä kuussa, ehkäisyä emme käytä... olin onneton kun edellinen meni kesken , en tahdo samaa enää..

Kommentit (7)

Vierailija

Meillä takana 2 keskenmenoa, toisessa kohtu tyhjennettiin lääkkeillä, toinen tuli kesken luonnollisesti. Väleissä ei ollut mitään ehkäisyä mutta ei vaan tärpänny. Lääkärit sanoivat kummallakin kerralla, että jos tulee menkat, ni se on merkki siitä, että kroppa on valmis uuteen raskauteen. Henkinen kantti riippuu tietty itestä. Nyt aivan luomusti raskaana (15+3), hoitojakin siis takana jo noihin ekoihinkin raskauksiin, eikä tää pää vieläkään anna oikein uskoa, että nyt menis loppuun asti.

Omalla kohdalla ainakin on niin, että nuo ikävät kokemukset pysyvät takaraivossa loppuun asti. Mutta tällä kertaa päätin kaikesta huolimatta yrittää olla murehtimatta jatkuvalla syötöllä, kun ei se siitä ainakaan parane... Eli yritän nauttia päivä ja viikko kerrallaan. Mutta kuten sanottua, kannattaa kuunnella itteensä sen suhteen koska on valmis.

Mutta tsemppiä!

Finnmar

Vierailija

mulla oli vuotoa alusta alkaen vaik samaklla arvot nousi.. ensin lääkkeellinen keskeytys sit odottelua ei tyhjentyny kunnolla, uusi lääkkeellinen keskeys, en pystny tekeen sitä.. sain lääkkeet kotiin ja lääkäri sanoi et ota niin tyhjennys tulee nopeammin mut vit olla ottamattakin mut prosessi hitaantuu.. tää kesti kaiken kaikkian 2kk... aika rankkaa, mut nyt uutta kokeillaan..

Vierailija

Minulla todettiin kekskenmeno maaliskuun alussa. Kaavintaa ei jouduttu tekmään, joten meille annettiin lupa yrittää heti uudelleen. Yhdet kuukautiset ehti olla ja sitten tärppäs uudelleen. Nyt kaikki on hyvin ja esikoisemme pitäis syntyä 30.12. Tsemppiä yrityksille!

JHS ja muru 28+5

Vierailija

Hei! Minulla km vuosi sitten kesällä. Tuolloin yritettiin ensin lääkkeellistä tyhjennystä, mutta kun vielä parin kuukauden kuluttua vuoto jatkui, kohtu kaavittiin. Toipuminen kesti niin fyysisesti kuin henkisestikin. Kun tammikuun lopulla olin taas raskaana - kaksien kuukautisten jälkeen - en ollut uskoa sitä todeksi ja koko ajan olen epäillyt, voiko tämä onnistua ollenkaan. Tässä raskaudessa mm. tuli taas 8:nnen viikon tietämissä veristä vuotoa ja olin varma että tähän tämä päättyy. Vaan ei, tätä viestiä kirjoittelen turvonnein sormin, nyt rv 39+3!

Onnea uudelle yritykselle!

Vierailija

Mulla oli kesäkuussa km, spontaani, ei joudutte tekeen yhtään mitään vaan tyhjeni itsekseen. Lääkäri kehotti odottaan yhdet kuukautiset. No, parisen viikkoa meni surressa, sen jälkeen alkoi henkinen toipuminen. Ja ajatus uudelleen yrittämisestä virisi heti. Päätettiin sitten, että koitetaan vaan heti, jos kohtu ei ole valmis niin ei se ota vastaan mitään. Tulin raskaaksi samantien (tunsin jopa ovulaation). Ja raskaana olen edelleen 15+0 viikolla. Tärkeintä mun mielestä on se henkinen puoli, jos kropassa kaikki ok. Sehän se muutenkin joutuu koville alkuraskaudessa normaalistikin, satikka sitten keskenmenon jälkeen. Pelko uudesta keskenmenosta voi välillä olla aikamoinen, ja siitä edellisestä raskaudesta pitää olla päässyt yli.

Tsemppiä teille, kyllä nyt tuntuu siltä samalta kuin hevosen selästä tiputtua: eikun uudelleen kyytiin vaan!

käärö3 ja tiitiäinen 15+0

Vierailija

eikä lääkkeellistä tyhjennystä tai kaavintaa tarvittu. Nyt olen taas raskaana rv 5+4 eli yksiäkään kuukautisia ei tullut välissä.

Olen kuullut myös tuon että pitäisi odottaa yhdet kuukautiset välissä, mutta toisaalta tuumasimme että jos kroppa ei ole valmis uuteen raskauteen ei raskaus yksinkertaisesti ala.

En osaa vielä iloita tästä raskaudesta sillä keskenmenon pelko väijyy taustalla.

Vierailija

Meille lääkäri suositteli kahta kiertoa ennen uutta yrittämistä. Ei noudatettu neuvoa, mutta ei tultu raskaaksikaan.

Keskenmenosta on nyt kulunut yli kaksi vuotta ja vasta nyt tärppäsi. Tiedän kyllä, että raskaaksi voi tulla heti keskenmenon jälkeenkin.. Joten kaikki on hyvin yksilökohtaista. Sinun ei auta kuin katsoa, kuinka teidän käy.

Voimia ja tsemppiä!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat