Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mun toinen rinta on oikea maitohinkki ja toisesta tulee vain " rukoillessa" ?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Vaikka olen yrittänyt imettää tasapuolisesti. Sama ongelma oli esikoiseltakin. Tosin tämä enemmän maitoa tuottava on hivenen isompi...

Onko muilla tällaista kummallista ongelmaa ja mikä siihen voisi olla avuksi?

Kommentit (4)

Vierailija

Minulla oli prikulleen sama juttu! Vierotuksen yhteydessä eron huomasi tosi selkeästi, eli toinen rinta (juuri se huonompi) kuivui huomattavasti paremmin, eikä tuntunut täydeltä. Toinen sen sijaan kesti kauemmin, ja jouduin sitä pingotuksen vuoksi tyhjäämäänkin varovasti.

Syytä en tiedä minäkään, koska alusta lähtien imetin tasapuolisesti kummastakin rinnasta. Paremman rinnan puoleisessa kainalossa oli lisäksi patti, joka tutkittiinkin, ja todettiin, että sillä puolella minulla on maitorauhasia myös kainalossa. Toiselle puolelle niitä ei sitten vissiin olekaan riittänyt kuin pari hassua ...

Vierailija

sama juttu täällä. Vasen on jo pienempikin.. nostetaanpa jospa joku osaisi selittää.. ja syyhän ei voi olla se että tarjoaisi vain toista rintaa koska kummatkin rinnat ovat ainakin minulla olleet yhtä hyvässä käytössä :)

Vierailija

jota vauva saa syödä alkuruuaksi (koska siitäkin tulee maitoa vaikka se tyhjältä tuntuukin), sitten jatketaan sillä maitohinkillä, jonka vauva tietenkin syö tyhjäksi. Tissi, jota on saanut rukoilla täyttymään, alkaa nyt täyttyä tilauksesta, ja maitohinkkitissi puolestaan vähentää tuotantoaan, koska vauva ottaa tavallaan tuplat tyhjemmästä.

Toimii ainakin minulla, kannattaa kokeilla. Muista myös itse juoda tarpeeksi!!

Vierailija

Minulla on sama " ongelma" , ollut alusta lähtien: oikeasta rinnasta tulee selvästi enemmän maitoa kuin vasemmasta. Samoin vasen tuntuu tosi harvoin " täydeltä" , jos imetyksestä on pitkä aika. Mitään keinoa tasata tuotantoa en ole keksinyt, joten olen vain hyväksynyt tilanteen. Onhan se toisaalta mukava tietää, että jos pikkuinen jää vasemman tisun jälkeen nälkäiseksi, aina on se oikea " tonkka" jäljellä :)

Maidon riittävyyteen tämä epätasapaino ei ole vaikuttanut, meillä kun on menossa jo kuudes kuukausi ja poitsu senkun kasvaa...

Uusimmat

Suosituimmat