VOI LUOJA!!! TYÖNHAUSTA..

Vierailija

Olen rahaton. Haen töitä opiskelun ohelle...

Olen soittanut varmaan kymmeniä, satoja puheluita, selvitellen kuka on firman työhönottovastaava/ päällikkö.. saan nimen ja numeron.

tavoitellen osasto-/ myymäläpäällikköä... Ei paikalla.

Uusi kierros. Saan langanpäähän. Käskee tuomaan hakemuksen.

Rustaan hakemuksia ja kopioin, kopioin, kopioin ja KOPIOIN!!

vien hakemuksia ja soittelen.. TAAS KERRAN.

Voi harmi kun meille justa palkattiin uusia, ei ole nyt tarvetta, ehkä joskus??

Voi elämä mitä teen? Tahtoisin todella töihin. Olen huoliteltu ja siisti nuorehko nainen. Koulutodistukset hyvät ja työtodistuksia ja kokemusta paljon. Käytöstavat kunnossa ja pirteyttä, mutta ei ylipirteyttä. Työhakemus asiallinen ja ei mitään yli/ alikehumista.

Onko tämä aina näin hankalaa? Mulla ei meinaan valitettavasti suhteita käytössä..

Eilen vein 3 hakemusta ja puhelin ei soi. Koska uskallan soittaa ja kysyä ONKO NIITÄ TÖITÄ?? *huoh*

t. epätoivoinenko

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Laitoin n. kuukausi sitten työvoimahallinnon sivustolle cv:ni. Palvelu on kai suhteellisen uusi. Eli toimii niin päin, että ilmoitat haluavasi työtä ja sitten työnantajat ottavat sinuun päin yhteyttä.

Olen saanut ihmeen runsaasti yhteydenottoja. Osa on ollut turhia (töitä, jotka eivät yksinkertaisesti kiinnosta), mutta olipa joukossa myös unelmapaikkani jonka työsopimuksen allekirjoitin juuri eilen :):):)

En tiedä riippuuko menestys paljonkin toimialasta, mutta ainakin tällaiselle " toimistorotalle" (tradenomi) tarjonta oli hyvää jopa yhdessä Suomen synkimmistä työttömyyskaupungeista!

Voit rajata aika tarkastikin että millaista työtä etsit, sillä voi ainakin yrittää välttää epäsopivat tarjoukset jos niitä pelkää. Ja tämä kaikki on siis täysin ilmaista :)

Käykäähän tutustumassa

https://asiointi.mol.fi/cvhaku/

Vierailija

kun se ei vaan oo helppoa se työnhaku. varsinkaan sitten kun on pieniä lapsia, ei ne työnantajan tämmösiäkään halua töihin. mullakin niitä työhakemuksia jo vaikka kuinka ja monta, mutta töitä ei vieläkään kuulu. ja ei, mäkkiin en mene minäkään, oon viettäny siellä jo vuoden elämästäni, ei sitä enää ikinä. tsemppiä sulle, kyllä se paikka vielä sullekin löytyy.

Vierailija

Ensi viikolla jatkuu soittelu sitten:)

Olisi tosiaan kiva kuulla mihin te työnantajat kiinnitätte huomiota hakijassa/ hakemuksessa??!

t. ap

Vierailija

vaatekauppoihin ym olen yrittänyt, mäkki ja hese ei kiinnosta, on sen verran työkokemusta ja ikää enemmän kuin 20v. (mutta ei yli 25v.)

(sekavaa:)

Vierailija

mä tiedän kyllä usean joka on siellä töissä vaikka kolmekymppi kolkuttelee, mutta mä en sinne vapaaehtoisesti mene. -nro.11

Vierailija:

Lainaus:

teinien kanssa hampurilaisia paistemaan..?? Vai kuinka?

Vähän vaikea jutella näin netissä, mutta.. suurinosa varmaan ymmärsi mitä ajoin takaa:)

ap

Vierailija

Kyllä siinä muutama päivä vierähtää, vaikka olisivat kiinnostuneitakin, eikä vastaanottajalla välttämättä juuri sillä hetkellä ole aikaa paneutua hakemukseesi. Odottele noin viikko ja soita sitten. Onnea työnhakuun!

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Ei ole tarkoitus repostella, mutta olen itse tehnyt korkeintaan 10 työhakemusta elämäni aikana ja ollut poikkeuksetta töissä. Opiskeluaikana hain ensin Mäkkärille ja tulin valituksi, myöhemmin yhteen huvipuistoon ja tulin valituksi

.

en koskaan menisi mäkkärille/ huvipuistoon töihin. JA tämä on vain oma mielipiteeni.

t. ap

Vierailija

Ei ole tarkoitus repostella, mutta olen itse tehnyt korkeintaan 10 työhakemusta elämäni aikana ja ollut poikkeuksetta töissä. Opiskeluaikana hain ensin Mäkkärille ja tulin valituksi, myöhemmin yhteen huvipuistoon ja tulin valituksi, kerran yhteen projektiin ulkomaille, tulin valituksi ja varsinaisella urallani olen hakenut kahdesti töitä ja tullut molemmilla kerroilla valituksi.

Sen sijaan, että käytät niin kamalasti energiaa hakemiseen sinne sun tänne, kannattaisi hakea vain sellaista, jota todella haluaa tehdä ja satsata siihen. Sekä ehdottomasti käyttää suhteita ja tarttua reilusti puhelimeen. Kukaan työnantaja ei ota ihmistä töihin, joka ei ole etukäteen soittanut ja kysynyt fiksuja, nasevia kysymyksiä työstä ja osoittanut siten todellisen kiinnostuksensa.

Vierailija

sinut katsotaan ylipäteväksi ko. hommaan. Itse etsin töitä opiskellessani korkeakoulussa, ja mm. mäkkiin mua ei huolittu, ja perusteluna sanottiin, että " et sinä täälla kauaa viihtyis, otat kuitenkin ensimmäisen koulutustavastaavan työpaikan" . Niinkuin olisin tietysti tehnytkin. Siinä yksi mahdollisuus... Toivottavasti kuitenkin löydät työtä!

Vierailija:

Lainaus:

Nuorempana ajettelin että en saa kesätyötä ym sen takia kun ei ole niin paljon kokemusta. Nyt en tiedä mikä on, että onko alemmuutta vaateliikkeisden myymälävastaavilta vai mikä kun opiskelen yliopistossa toista tutkintoa ja paljon työkokemusta löytyy.. (ja älkää kiltit sanoko että olet leuhka tms, kun EN ole. vaan vaatimaton ja ahkera)

ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat