Jos eroaisitte.....

Vierailija

....millaisen äitipuolen haluaisit lapsillesi? Mitkä ovat siis mielestäsi hyvän äitipuolen kriteerit?

Kommentit (13)

Vierailija

Minusta on ainakin helppo hyväksyä toisten lapset.

Jos joskus ero tulisi ja minusta tulisi jonkun äitipuoli niin mielelläni olen äitipuoli vaikkei verisukulaista minusta olisikaan.

En osaa kuvitella itseäni niin naurettavaksi naiseksi että jos saisin lapsia uuden miehen kanssa että omat uudet lapset olisi eri arvosia kuin omani.

Itte arvostaisin uudessa vaimokkeessa tasavertaisuutta, semmosta jonka kanssa voisi sopia järjestelyistä. Ilman että pitää joka asiaa " voittaa" .

Itte olen erolapsi ja olen vannonut etten laita lastani kärsimään erosta ja revi ja riistä lapsia vain koston ja katkeruuden nimissä.

Aikuisen pitää pystyä parempaan..

Vierailija

Lapselleni hän olisi lapsen isän vaimo, ehkä myös lapseni kaveri, mutta ei heidän suhteensa liittyisi mitenkään äitiyteen ja äidin ja lapsen suhteeseen, joten äitipuoli-sanan käyttö olisi aivan harhaanjohtavaa ja liioiteltua. Mielestäni äitipuoli on oikeasti sellainen nainen, joka asuu samassa taloudessa miehensä lapsen kanssa ja on tämän elämässä äidin roolia vastaavassa roolissa.

Toivoisin, että tämä exäni vaimo olisi fiksu ja järkevä nainen ja henkisesti sen verran vahva ja hyvällä itsetunnolla varustettu, että pitäisi miehensä oikeanlaisessa kurissa ja rouvan nuhteessa.

Toivoisin myös, että hänellä olisi samankaltaisia näkemyksiä ja periaatteita lasten kasvatuksesta ja lasten hyvinvointiin olennaisesti vaikuttavista asioista kuin minulla, jotta yhteistyömme lapseeni liittyvissä asioissa toimisi sujuvasti. Voisimme sitten mukavasti hoidella keskenämme tarvittavat lapseni hoitoasiat ilman että miestä tarvisi vaivata asioilla, joista hänellä ei kuitenkaan ole harmainta aavistustakaan.

Toisaalta ehkä kuitenkin parasta olisi, jos exäni vaimo olisi sitä mieltä, että mies tavatkoon lastaan muualla kuin heidän kodissaan. Silloin lasta ei tarvitsisi kuljetella edestakaisin asunnosta toiseen eikä hänen tarvitsisi kantaa pienillä harteillaan taakkaa aikuisten ihmissuhdekuvioista. Lapselle kuitenkin taitaa olla aikamoinen rasite se, että hänen oletetaan sopeutuvan paitsi äidin ja isän eroon myös vanhempien uusiin parisuhteisiin. Mieluummin säästäisin lapseni sellaiselta ainakin niin kauan kun hän on pieni.

Itse en hänelle mitään uusperhekuviota järjestäisi, ja näkisinkin parhaimpana sellaisen tilanteen, että hänen isänsä kävisi meillä tapaamassa lasta, jolloin lapsi saisi olla koko ajan turvallisesti omassa kodissaan. Ja tokihan mies voisi sen vaimonsakin ja mahdolliset uudet lapset ottaa mukaan, mutta siis niin, että he ovat lapsen luona kylässä eikä lapsi heidän luonaan. Eli lapsi ei joutuisi missään tilanteessa altavastaajaksi ja kokemaan olevansa vieraassa perheessä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat