♥ ♥ ♥ TTT ♥ ♥ ♥ viikko 41

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

[color=blue]PLUSSANNEET TÄPINÄTYTÖT

♥ Sade83 plussasi 20.1.2005 LA 3.10.2005

♥ Mamma21 plussasi 31.1.2005, LA 1.10.2005

♥ Miumau79 plussasi 21.2.2005, LA 28.10.2005

♥ Jinni plussasi 21.2.2005, LA 31.10.2005

♥ -Himpula- plussasi 22.2.2005, LA 1.11.2005

♥ Jenskuliini_77 plussasi 22.2.2005, LA 18.10.2005

♥ IdaA plussasi 23.2.2005, LA 22.10.2005

♥ Lisel plussasi 23.2.2005, LA 3.11.2005

♥ Mollaelina plussasi 26.2.2005, LA 2.11.2005

♥ Viivi_ plussasi 7.3.2005, LA 16.11.2005

♥ Miiku75 plussasi 26.3.2005, LA 2.12.2005

♥ Riemuvoitto plussasi ?.3.2005 LA ?

♥ Pompelo plussasi 16.4.2005 LA 23.12.2005

♥ Tansku-75 plussasi 18.4.2005 LA 23.12.2005

♥ Hepe77 plussasi 7.5.2005? LA 9.1.2006

♥ Evelin@ plussasi 29.4.2005 LA 2.1.2006

♥ Zeta78 plussasi 30.4.2005 LA 17.12.2005

♥ Niiga plussasi 05.2005 LA ?

♥ MeeriMaaria plussasi 20.5.2005 LA ?

♥ Nande plussasi 27.5.2005 LA 21.1.2006

♥ Kirppu80 plussasi 31.5.2005 LA 5.2.2006

♥ N.1979 plussasi 8.7.2005 LA 3/2006

♥ Katju84 plussasi 16.7.2005 LA 23.3.2006

♥ Peron plussasi 3.8.2005 LA 13.4.2006

♥ FuulaTsuula plussasi 17.8.2005 LA ?

♥ Soile05 plussasi 6.9.2005 LA ?

♥ Zatu plussasi 12.10.2005 LA 23.6.2006

[/quote]

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Ja tervetuloa odottavien joukkoon!! Onnea odotukseen, toivottavasti kaikki sujuu mallikkaasti!!

Itellä on jo loppusuora käsillä, ei malta enää odottaa..

Mollis rv 37 tasan

Vierailija

Empä ole vielä lahjojen ostelua aloittanut... Osittain siksikin, että nyt syksyllä on ollut niin tiukka taloudellinen tilanne, ettei se oikein ole moista sallinut... Jää varmaan taas suurin osa hankinnoista sinne marras-joulukuun vaihteeseen...

Ensin pitäisi kai järjestää nuo ristiäiset alta pois... Tiistaina soittelen seurakuntaan ja varaan tilan yms, kunhan äitini saa varmistettua, ettei juuri sille viikonlopulle osu koulutusmatkaa... Erillaisia ideoita ristiäistarjoiluun yms. kaivataan, joten nyt kaikki parhaat reseptit jakoon, kiitos!

Sellaisen idean voisin itse tähän laittaa, että tilaamme nytkin ristiäisiin servetit, joihin on painettu pojan nimi ja jokin pieni kuva, niinkuin teimme myös esikoisen kohdalla... ( itse tilasimme viimeksi täältä www.vimpelinkirjakauppa.fi) Harva niitä taisi sitten raaskia servettinä käyttää, taisi aika monella sujahtaa taskuun ja lähteä mukaan muistona :)

Mami ja poju 2 vko

Vierailija

Aivan ihanaa!!!! ONNEA hurjan paljon plussastasi!!!

Peukut pystyyn et kaikki sujuu hyvin, turvallista odotusaikaa sinulle =))))

Halauksia,

Tansku, mukelot & vaavi rv 29+5

Vierailija

Ihan kun oisin jotenki takaraivossani tajunnu, et nyt on aihetta juhlaan!!! Pistin just pullataikinan turpoomaan, ja aattelin, et pitäskö joku piirakkakin tehdä! =) No nyt ois ainakin aihetta!!

Ja ihan Juhannusvaavakin ois!! Peukut on pystyssä, että mukana kestäs, ja että kaikki menis hyvin!

Wau! En voi muuta sanoa!!!

Onnes toivotellen,

Zeta 30+4

PS. Huomaatko Zatu, menin ihan sanattomaks... Mut palaan myöhemmi juttujen kera...

Vierailija

[color=darkviolet]Viivi [color=violet]minkäs kokoinen tyttönne oli syntyessään? Eikös ne väitä, että samoissa kokoluokissa tai isommissa syntyisi seuraavat. Näin muistan kuulleeni joskus. Pitikin tuota muistella, kun akka oli 53cm ja 3930g!! Pikkunen naisenalku ;) Voi että mä ootan kesää!!

[color=dakrviolet]Mami [color=fucshia]ihana kuulla sinusta :) Onnellisia hetkiä teille vauvan kanssa. Onko miehesi kotona?

Onko teillä nimi jo sovittuna? Meillä kun odotettiin esikoista, niin aika alkumetreillä lyötiin lukkoon nimivaihtoehot tytölle ja pojalle. Miten lie nyt. .luulen että paljon paljon myöhemmin.

Vierailija

[color=violet]Mitähän sitä teki kotona esikoista odottaessa. . .mä ompelin ainakin tulokkaalle vaatteita ja yritin virkata nutun. Mikä jäi sitten pitämättä, kun hihat ei oikeen istuneet. Kyläilin ja ulkoilin, sellasta tavallista. Mun mielestä kuitenkin päivät meni tosi nopsaan. Ennen äitiyslomalle jääntiä olin vain osa-aikatyössä.

[color=blue]Tansku [color=fucshia]meilläkin jossain välissä puuro alko tökkimään. Nyt kun akka on isompi niin ei kovin usein tule etes puuroa tehtyä.

Juhannusviikon vauva tosiaan! Esikoinen oli pääsiäisvauva ;)

[color=blue]Viivi [color=violet]toivottavasti et ole enää jyrän alla. Mitäs kaikkea ostitte?

[color=blue]Zeta [color=fucshia]mä murehin jo nyt surullisia asioita. Akkaa odottaessa oli raskauskutina ja hirvein loppu siinä voi olla sikiön kuolema.

[color=blue]Lisel [color=violet]kiitos järjen äänestä :) Yritän uskoa olevani raskaana ja elää onnellisena ja surra vasta sitten, jos aihetta on.

[color=blue]Mami [color=fucshia]toisen kummipojan ristiäisissä oli sellaisia nimellä varustettuja servettejä. Mulla on kai se yhä tallessa. Ei tullut kuitenkaan mieleen akan ristiäisiä sumpliessa koko asia.

[color=blue]Hepe [color=violet]vietä rentouttava reissu ukkosi kanssa.

[color=fucshia]Mä havahuin ihan just, ett kohta on marraskuu. Joku aika sitten aatteli, ett ihan liian aikasta hankkia lahjoja. Nyt miettii, ett ois pitäny kai alottaa jo. Pitänee seuravalla kerralla, kun pääsee jonnekkin shoppaileen katsella sillä silmällä kaupoissa.

Mut nyt saunaa. . .

Vierailija

Mahtavia uutisia!! Onnittelurutistukset lähtevät matkaan täältäkin :) Upeaa että TTT-odottajien joukko kasvaa taas, lämpimästi tervetuloa tälle puolelle!!

Tuosta huolesta, minulla oli ainakin koko alkuraskauden selkä- ja mahakipuja + jatkuvaa pientä vuotoakin ja täällä vain ollaan! Että kaikenmaailman nippailut kuuluu yleensä asiaan. Minä yritän aina ripustautua " kunnes toisin todistetaan" -mantraan eli niin kauan nautin ja iloitsen kunnes oikeasti ilmenee syytä murehtia. Helppoa se ei aina kylläkään ole, me raskaana olevat taidetaan olla etevin ihmislaji keksimään huolenaiheita :)

Omalle mahalle kuuluu hyvää. Joku ehkä muistaa että murehdin täälläkin vauvan perätilaa. No, keskiviikkona (rv 36+6) käytiin polilla ja saivat kuin saivatkin pikkuisen käännettyä! Eikä ainakaan toistaiseksi ole muljahtanut takaisin, joten vielä on mahdollista että minäkin pääsen pikkuista alakautta punnertamaan. Lääkäri tosin totesi, että lantioni on ahdas :( eli kovin paljon ei saisi vauveli enää kasvaa jos mielii alakautta synnyttää. Nyt painoi tasan 3000g.

Nyt sitten vain yritän saada vauvan syntymään pian (heh, sehän käy ihan tuosta vaan...). Uuden poliajan sain lasketulle päivälle kun sanoivat sitten jo käynnistävänsä/leikkaavansa (riippuen painoarviosta) jos ei ole tullut sitä ennen.

Onko kellään vinkkejä miten kärsivällisyyttä voisi lisätä..?!? Tai mitä kotona voisi puuhastella että ajan saisi lentämään..? Tuntuu että minuuttikin on pitkä aika odotella enää vauvaa, 3 viikkoa näitä liitoskipuja, valvottuja öitä ja vauvankaipuuta tuntuu ikuisuudelta...

Hyvää viikonloppua kaikille TTT:läisille, hyviä vointeja ja iloista mieltä :)

toivottelee Lisel (37+2)

Vierailija

ja supistuksiakaan ei ole pahemmin, vaikka pelkäsin niitä tulevan illalla hirveesti kun ollaan kaupoissa juostu...

ikeassa ei mennytkään rahaa paljon! tosin sinne täytyy mennä vielä ainakin kerran... se oli niin täynnä ihmisiä, etten oikein pystynyt keskikttyä ajattelemaan ja miettimään tarkemmin että mitä pitäisi ostaa jne.. joten isoimmista huonekaluista tarttui mukaan vaan tytölle vaatekaappi.

sitten piti mennä käymään yhdessä kangaskaupassa ostamassa lastenhuoneeseen verhokangasta... no olin 5 yli 14 kaupan pihalla ja tietysti se oli mennyt kiinni jo kahdelta tänään. harmitti ihan älyttömästä, kun oisin halunnut tän viikonlopun aikana lastenhuoneen ihan valmiiksi.

mäkin olen jo miettinyt ristiäisiä... ostin jo tiimarista tarvikkeet kutsukortteihin.

me ollaan menossa jouluksi mun äidille, mikä on ihan kiva niin mun ei tarvitse sitten paljon huolehtia mistään pienen vauvan kanssa.

viivi ja vaavi

Vierailija

... vähän kesti tää meikäläisen palailu.. tuli syötyä ja vetästyä parin tunnin tirsat!! ja nukkumaan pitäs taas käydä, että jaksas taas huomenna seiskaan mennä.. =/ arvata saattaa, et silmät on moisten päikkäreiden jäliltä vielä aivan selällään..

Voi Viivi!! Sullahan alkaa tosiaan olla loppumetrit käsillä!! HUI! Pietään peukut pystyssä, ettei pikkuinen päätä nyt ihan vielä ulostautua (siis miehesi reissun aikana).. Itteeki vähän pelottaa, ettei vaan lähtö tulis kauheen paljon ennen la:ta, kun tuppaa tuolla ukkelilla olee muutamat kissanristiäiset marraskuun lopussa.. On kyllä luvannu joulukuussa jättää kaikki menot väliin.

Täällä voidaan ihan mainiosti. Mitään kipujakaan ei kauheesti ole, kiitos tukivyön! Oon nyt ihan säännöllisesti sitä käyttäny, paitsi yhtenä päivänä sen unohin, ja sen kyllä huomas.. Aamulla noustessa kyllä pakottaa tuonne alapäähän, etuosaan... onko ne nyt sitten mitä kipuja?!?! mut päiväsaikaan ei nekään tunnu.

Töitä olisi vielä vajaa kk jäljellä. Mitähän ihmettä sitten täällä kotona teen? Ei varmaan ihan koko päivää jaksa netissäkään seikkailla.. Tosin onhan mulla toi hieman kesken jääny opiskelu-harrastus. Oishan siinä tekemistä, mut se on eriasia miten ajatukset kestää kasassa! Mut katsotaas sitä sitten kuukauden päästä!

Vointeja kaikille, täytyy ryhtyy houkuttelee nukkumattia paikalle!

-Zeta 30+5

PS. Äsken suihkussa meinasin pökrätä!! En siis oikeesti, vaan järkytyksestä.. toisesta rinnuksesta tuli maitoa!!!!!!!!!!! Eihän sitä vielä kukaan juo, en vielä sitä tarvii.. =(

Vierailija

Voi että, Zatu saa kesävauvan =) Mä olen aina haaveillut kevät- tai kesävauvasta mutta en ole onnistunut raskautumaan sellaiseen aikaan et se oli mahdollista. Esikoinen syntyi syyskuussa, toinen elokuussa, kolmas lokakuussa ja tämä neljäs syntyy varmaankin tammikuussa (vaikka la onkin jo joulukuussa).

Mun lapset ovat olleet syntyessään tosi samanpainoisia, esikoinen 3660g (50cm), toka 3960g (51cm) ja kolmas 3810g (48cm). Viivi, meidän tyttökin arvioitiin suht samanpainoiseksi kun sun vauva samoilla viikoilla, hän siis syntyi rv 42+1 ja painoi 3810g. Eli ei mikään jätti, onneksi =)

Zeta, sua ei ole näkynyt jouluisten pinossa!!! Tulehan sinnekin kirjoittelemaan =) Noi sun kivut kuulostaa liitoskivuilta, mäkin kärsin niistä pitkin päivää. Ei kivoja kipuja :( No mikä kipu sitten olis kiva...

Eilen illalla olin hammaskiven poistossa, argh... Operaatio kesti yli tunnin ja sattui ihan hemmetisti. Mutta nyt on hampaat kunnossa, jee =) Ajattelin koko ajan että ei tää kipu ole mitään verrattuna synnytyskipuun joten kestin sen ihan hyvin ;) Ihme ettei tullut huono olo siinä selällään maatessa niin pitkään.

Mulla on hurja väsy koko ajan. Tyttö nukkuu tosi levottomasti yönsä, en tiedä olisko hampaita tulossa. Saa vähän väliä herätä tytön itkuun, ähinään ja puhinaan. Ja sitten tyttö on tehnyt puurolakon! Yritän saada puuron maistumaan kuningatarsoseen kanssa mutta ei uppoa, ei millään. Toivottavasti tää vaihe menee ohi ennen joulua, muuten mulla on kaksi valvottajaa, kääk...

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Tansku, poppoo & vaavi rv 30+0

Vierailija

[color=blue]Viivi [color=violet]juu laitoin tytölle t-paidan päälle missä lukee " minusta tulee isosisko" . Ja kun ukko tuli töistä niin sai tietää plussauksesta siten :) Piti kyllä huomauttaa, että tytsyllä on uus paita päällä. En uskaltanu soittaa töihin, kun ei tätä meinannu ite tajuta!

Tänään on tosi vähän öllöttäny, mut rinnat on ollu jo kipeinä. Alaselästä otti työpäivän kunniaksi, kun tänään oli aika suursiivous tehtävänä. Saas nähdä, jos masu suvaitsee kasvaa miten käy, mut eipäs mennä vielä asioitten eelle.

Millä kp:llä plussasin öööö tota noin. Kaiketi 11 päivä ois pitäny alkaa menkat ja 12 päivä tesmasin. Ei hajuakaan miten pitäs merkata viikot. Unohtanu moisen ihan tyystin!

[color=fucshia]Ei oikein osaa olla onnellinen, kun tätä ei kerta kaikkiaan usko tai uskalla uskoa kunnolla. Pelottaa yhä, ett menkat alkaa. Masusta on ottanu tänään ja tosiaan alaselkää " vihlonu" . Kuten myös rintoja. Ei sitä muista alkuraskauden oireita niin nyt pelottaa onko tämä ja onko tämä normaalia!

Vierailija

mäkin vastaanotan mielelläni noita vinkkejä, että miten saisin lisää kärsivällisyyttä?

myös vinkkejä, vauvan saamiseksi ulos otetaan vastaan!!

mulla vaikka viikkoja vasta tän verran " vähän" niin vauva on kuitenkin jo saanut luvan tulla ulos, koko kun vastaa jo viikkoja 37+ jotain. ja mä olen niin kyllästynyt tähän olotilaan, myöskin 20 viikkoa symfyysikipua on tehnyt tehtävänsä ja en tosiaan edes muista millaista on kivuton elämä...

puhuikos zeta niistä pienien vauvojen kuolemista... se on kyllä ihan kamalaa. elmäsi onnellisemmasta hetkestä tuleekin elämäsi tuskallisin hetki. ja kaikki huutaa vauvaa syliisi.. rinnoista valuu maitoa jne. ja vauvaa ei vain olekkaan! ja kun lopulta pääset kotiin niin siellä odottaakin kaikki vauvaa valmiina ja joudut joko korjata ne ensimmäisenä pois tai sitten tuijotella niitä tavaroita...

ihan hirveää!! todella toivon, ettei kukaan meistä joutuisi sitä kokemaan. se tuntuu aina niin kaukaiselta asialta, että eihän nyt niin voi meille tapahtua, mutta niin varmasti kaikki ajattelevat... ja jollekkin vaan niin tapahtuu.

me ollaan lähdössä osotosreissulle... ikeassa pitäisi käydä ostelemassa vähän kaikenlaista uuteen kotiin (valmiiksi jo hirvittää laskun loppusumma), sitten pitäisi käydä vähän muuallakin kaupoissa pyörimässä. tiedän jo nyt että illalla tulee supistelemaan ja paljon!

Sitten galluppia JOULUSTA: olettekos aloittaneet jo joululahjojen ostamisen? mä mietin että pitäisi varmaan alkaa jo ostelemaan, jos ei sitten pienen vauvan kanssa tule niin lähdettyä, joten sitäkin pitäisi jo alkaa miettimään... ihan kummallista miettiä, että meitä on jo neljä jouluna!! ihanaa!

nyt meikkaamaan... jos tästä naamasta ja olemuksesta saisi edes vähän enemmän siedettävän näköisen!

viivi javaavi 35+6

Vierailija

Nostetaas pinkka sunnuntain puolelle, jos tänne ketä eksyis.. Huomennahan voidaanki aloittaa sit uuden viikon läjä!

Piti tulla välillä koneelle huilaileen.. Yritin tuota tulokkaan huonetta laitella, mutta maha ei anna periks kauheen kauaa puuhailla. Tuli nääs viime yönä paniikki, kun sattu niin saamaristi alakertaan, että jos nää tälläsenä jatkuu joka päivä, nin en kohta kykene tekee enää mitään.. Joten aattelin, et tänään on hyvä päivä laitella sitä.

Se huone pitäs siis tyhjentää ekaks kaikesta krääsästä, maalata, ja asentaa kalut takas paikalleen.. Kaikki tarvittava siellä jo oli, mutta paljon turhaakin! Tuskinpa se pikku-tyyppi ainakaan het alkuun siellä kirjahyllyä tarvii.. :D mutta siis omaan tahtiin oon nyt yrittäny touhuilla.

Eiköhän tästä kohta jouda jo untenmaille, kun viime yönä peräti 3 h sain yhteensä nukuttua. Mut tulipa sitten pestyä pyykkejä ja siivoiltua keskellä yötä! Otin kyllä aamupäivällä formuloiden aikaan parin tunnin tirsat, mut eihän ne kunnon yöunia korvaa!

Ootteko muuten kattonu sit suomalaista Vaimot vaihtoon -ohjelmaa?? Ite oon ihan huvittuneena seuraillu, että miten tollanen ohjelma voi Suomen oloissa toimia! Tänään on vuorossa Ahvenanmaalaisen ja Vantaalaisen perheenäidin vaihdos!! Voi olla aika show!!

No joo, josko minä nyt menisin jatkaa sitä huoneen laittoa. Tällä hetkellä koko kämppä näyttää niiku täällä ois pommi räjähtäny (työntelin vaan tavaroita ovesta ulos!!) =) Ja vaunutkin on eteisessä ' omalla paikallaan' . Tosin nyt ne on siinä väliaikasesti, en vielä meinannu siihen jättää. Piti samalla kun niitä siirtelin, testata et osaanko niistä saaha rattaat aikaseks.. Kyllä ne sit pienen väännön jälkeen rattailta näytti.. ;) Isäntä meillä opetteli kaikki vimpstaakit jo eka iltana ku ne oli kotiin saatu, oli sen verran tekniset vehkeet, et sitäkin kiinnosti (oikeestaan se oli saanu valita niihin kaiken muun, paitsi meikä valkkas merkin (Brion Kombit), eli niis on nyt sit crossirenkaat etc.)..

No mutta taas minä tähän jäin!!! Annan palstatilaa muillekin, ja häviin tuonne huoneeseen..

-Zeta 31+1

Vierailija

olo on kuin katujyrän alle jääneellä... tänään jo aamusella pelkäsin että nyt tulee lähtö kun mies on poissa... oli niin kivuliaita supistuksia ja sellainen " outo olo" , mikä oli viimeksikin kun synnytys alkoi. nyt on onneksi olo rauhoittunut!

hyvä kuulla tansku-75, että vielä olisi toivoa ettei vauva olisi mikään kamala jättiläinen!

zatu: esikoinen painoi syntyessään (39+2) 3830g eli ei tyttö mikään pieni ollut, mutta ihan tarpeeksi pieni. yli 4kg en mielellään haluaisi punnertaa!

zeta78: multa on tullut tota maidon esiestetta jo alle puolen välin aikaan. nyt tulee jo ihan roiskumalla, ja rinnat tulee kipeiksi, jos niitä ei vähän tyhjentele välillä.. inhottavaa touhua!

nyt katsomaan telkkaria...

viivi 35+5

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat