apua mitä mä teen?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

tuntuu että asiat on ihan solmussa. olen yksin huoltaja, kolmevuotias tytär. pari kuukautta sitten tapasin miehen joka on valmis ottamaan meidät molemmat, rakastuin aivan tolkuttomasti.

ongelmia alkoi ilmetä aika nopeasti, tähän pariin kuukauteen on jo mahtunut yksi putkareissu, yksi kolmen päivän ryyppyputki ja yksi itsensä tappamis yritys.

haluaisin jättää tämän miehen mutta en vaan jostain syystä pysty siihen.

eilen se kertoi että joutuu vankilaan vanhoista varasteluista maaaliskuussa. puolen vuoden kakku.

lisäksi mä epäilen vahvasti että olen raskaana. kaikki samat raskausajan oireet kuin eskoisen kanssa ja tollaset kolme viikkoa myöhässä.... testin ajattelin tehä tossa kohta puolin, jos vaikka vielä viikon odottelis.

tälläkin hetkellä se on taas ryyppyreissulla. ihana ihminen se on, selvinpäin. mitä mun pitäisi tehdä?

Kommentit (10)

Vierailija

" ottaisi" sinua ja lastasi elämääsi? Eihän se asia ollenkaan ole näin. Äitinä sinun tehtäväsi on katsoa kenet huolit elämääsi. Lapsesi on jo kerran joutunut kokemaan eron isästään tai ehkä hänellä ei suhdetta isäänsä ole ollutkaan. Sinuna tekisin abortin ja hankkisin terapiaa. Et ole ihan tasapainossa, jos tosissasi edes mietit tuollaisen miehen ottamista elämääsi. Eikä ole helppoa olla yksinhuoltajana yhdelle lapselle, puhumattakaan, jos sinulla on vielä vauva siinä lisäksi.

Tässä sinulle lista ominaisuuksista, joilla varustettuja ihmisiä et ikinä tule haluamaan elämääsi riippumatta siitä kuinka hurmaavia persoonallisuuksia he tuntuvat olevan. Nämä ovat minusta ihan itsestäänselvyyksiä.

1 Alkoholisti, huumeidenkäyttäjä (itse en ottaisi edes entistä alkkoholistia tai narkkaria missään tapauksessa)

2 Rikollinen, vankilassa ollut

3 Sairaalloisen mustasukkainen

4 Täysin varaton.. joka olettaa, että sinä elätät

5 Mies joka on ollut uskoton edellisissä suhteissaan (ei ne mihinkään siitä muutu sinun kanssasi)

6 Mielenterveysongelmainen, järjettömän kompleksinen

7 Vakavasti sairas

8 Ihminen, johon et kykene luottamaan

9 Ihminen jolla on lapsia, mutta joka ei omasta valinnastaan pidä heihin yhteyttä/ huolehdi lapsestaan tai lapsistaan

Mieti kuinka monta näistä tunnusmerkeistä (kuolemaan tuomittu suhde) nykyinen tuttavuutesi täyttää.

Sen sijaan haluat ihmisen, joka on

1 Tasapainoinen

2 Kykenee ottamaan vastuun omasta elämästään ja mahdollisten lastensa elämästä

3 Käy töissä

4 rakstaa sinua ja sinä häntä

5 Kunnioittaa sinua ja lastasi

6 On turvallinen ja luotettava

Jos ensimmäinen lista tuntuu jonkun mielestä raadolliselta, niin tuntukoon. Siinä on joku asia, joka tietysti voi tulla parisuhteessa vastaan ja josta sitten yhdessä selvitään. Mutta on iso ero aloittaa suhde, joissa edes yksi asia näistä on pielessä. Omalle lapselleen on velkaa sen, että suhteella on edes mahdollisuus onnistua. Harva yksinhuoltaja kykenee elättämään ketään. Ja vielä yksi juttu. Monet alkoholistit ovat oikein mukavia ihmisiä selvin päin. Se ei silti tarkoita sitä, että heidän kanssaan kannattaisi aloittaa suhde.

Onnea matkaan. Oikeasti hanki terapiaa. Sinä olet paljon enemmän arvoinen kuin tämä nykyinen tuttavuutesi.

Vierailija

Mitä tarkoittaa se, että " mies on valmis ottamaan teidät molemmat" ? Tuolla käytöksellä, mistä kirjoitit, ei todellakaan ole kysyys ainakaan mistään vastuun ottamisesta teidän hyvinvoinnista tms. Lähinnä kuulostaa siltä, että miestä ei haittaa, vaikka sulla on lapsi, kunhan hoidat miestäkin siinä ohessa.

Vai tuoko mies oikeasti turvaa teidän perheeseen? Taloudellista toimeentuloa? KAntaa vastuunsa arjessa ja on turvallinen vanhempi sun tyttärellesi?

MIETI OIKEASTI MITÄ TEET!

anni.koo:

[quote]

tuntuu että asiat on ihan solmussa. olen yksin huoltaja, kolmevuotias tytär. pari kuukautta sitten tapasin miehen joka on valmis ottamaan meidät molemmat, rakastuin aivan tolkuttomasti.

Vierailija

että Sörkan vankilan johtaja oli useamman kerran todennut vuosikymmenten kokemuksella, että on kaksi asiaa, jotka pitävät konnat poissa linnasta, jos sinne kerran on jouduttu.

Toinen on uskoon tulo ja toinen on tiukka muija.

Mun miehelle on siunaantunut toi jälkimmäinen, eli todellakin olen tiukka muija, ja mies on ruodussa. Jos haluat tietää meidän taustoista enemmän, käy lukemassa " muut kriisit ja suru" -palstalta aloitus " Sellileskiä-varovasti kyselee" .

Ensinnäkin sellanen juttu sulle, että mistään pikku varasteluista ei Suomessa linnaan joudu. Miehesi on joko varastellut todella paljon ja pitkän aikaa ja jäänyt kiinni monta kertaa, tai sitten taustalla on myös paljon muuta.

Mieti nyt tarkasti vielä, että

a) haluatko tosiaan parisuhteen, jossa toinen ei kanna mitään aikuisen vastuuta vaan kenties tekee vielä rikoksiakin lisää. Samoin jotkut itsensä tappamisyritykset - sellaisenko mallin aikuisuudesta ja miehistä haluat lapsellesi/lapsillesi?

b) Jos kuvittelet, että olemalla erityisen hellä ja rakastava, voit saada miehen muuttumaan EREHDYT PAHASTI! Miehesi tulee käyttämään anteeksiantavaisuuttasi hyväksi niin pitkään kuin sitä jatkuu. Niin pitkään kuin lämmin syli tai kenties vähän vihainen emäntä kotona odottaa, niin kauan miehesi jatkaa ryyppyreissujaansun muuta örvellystään.

Miksi siis haluat itsellesi huonon parisuhteen ehdoin tahdoin? Ota nyt ainakin ensi alkuun selvää mitkä on miehen suunnitelmat tän elämän suhteen, haluaako muuttua ja ennen kaikkea miten aikoo sen tehdä.

Älä vaan sorru siihen perinteiseen " ku se sanoo et se rakastaa mua hirveesti, niin kyl se varmaan rakastaa, vaikka se dokaa, pettää hakkaa..."

Mä oon tehnyt miehelle heti alkuun selväksi, että mua ei kiinnosta pätkääkään mitä se sanoo, se mitä se tekee merkitsee.

Jos sua ahdistaa miehesi ryyppyreissut, niin jos hän sinua rakastaa, hän luopuu/vähentää niitä.

Toivon sulle kaikkea hyvää. TOivon ennen kaikkea, ettet lähde suhteeseen, jossa kuluu vaan sun elämääsi, kunnes vuosien päästä tajuat, että ollaan samassa pisteessä kuin alkaessa, paitsi että se rakkaus on hävinnyt aikaa sitten, jos sitä koskaan olikaan.

Vierailija

että helpompi kuitenkin erota nyt kuin sitten mahdollisesti usean vuoden jälkeen. Asiat vain todennäköisesti mutkistuvat tuosta.

Koetahan nyt oikeasti ajatella itseäsi ja ennenkaikkea tyttäresi parasta. Ei kuullostanut kovin auvoiselta kuitenkaan tähänastinenkaan seurustelunne.

Mistäpä sen tietää, jos mies vaikka joskus saisi elämänsä hallintaan, mutta tuossa tapauksessa en jäisi katsomaan tuollaista menoa!

Ja vaikka olisitkin nyt raskaana, pärjäät varmasti kuitenkin ilman alkoholistia, ja kaikkia siihen liittyviä ongelmia, paremmin. Ethän halua lapsellesi/lapsillesi niin levotonta ja pelottavaa lapsuutta?

Jos ero ei kuitenkaan tule kysymykseen, niin yhteiselon ehtona pitäisin sitten ainakin ihan ehdottomasti sen että mies hakee tosissaan apua alkoholinkäytön lopettamiseksi ja muihinkin ongelmiin ja jos ei muutosta tapahdu niin se on sitten loppu, piste. Ei mitään vuosikausien muka-yrityksiä ja repsahteluja.

Ei varmasti ole helppoa, uskon sen. Tsemppiä ja voimia!

Vierailija

-voi pyhä jysäys, jos tilanne on solmussa JO NYT, mitä se on vuoden-kahden kuluttua! huh huh... kyllähän sitä voi renttuun rakastua, mutta hei haloo, mieti miltä se kaikki näyttää 3 vuotiaan silmin, minkälaisen kuvan miehen ja naisen suhteesta hän saa. TOttakai mies ottaa teidät molemmat . Muutenhan hän menettää sinut ylläpitäjänään.

Ja sitäpaitsi, jokainen kunnollinenkin mies ottaisi sinut ja lapsesi rakastuessaan!

ongelmia alkoi ilmetä aika nopeasti, tähän pariin kuukauteen on jo mahtunut yksi putkareissu, yksi kolmen päivän ryyppyputki ja yksi itsensä tappamis yritys.

-haluatko, että lapsesi oppii näkemään poliisit oven takana hakemassa äidin poikaystävää putkaan? Senkö mallin haluat tyttärellesi opettaa?

haluaisin jättää tämän miehen mutta en vaan jostain syystä pysty siihen.

-paskapuhetta, kyllä pystyt.

eilen se kertoi että joutuu vankilaan vanhoista varasteluista maaaliskuussa. puolen vuoden kakku.

-no just, yhdessä lastenkanssako menette vankilaan häntä katsomaan, hä?

lisäksi mä epäilen vahvasti että olen raskaana. kaikki samat raskausajan oireet kuin eskoisen kanssa ja tollaset kolme viikkoa myöhässä.... testin ajattelin tehä tossa kohta puolin, jos vaikka vielä viikon odottelis.

-älä hyvä nainen odota enää yhtään. Teet testin, käyt sukupuoliplkl ottamassa muutkin testit ja teet abortin pikaisesti, jos olet raskaana. piste.

tälläkin hetkellä se on taas ryyppyreissulla. ihana ihminen se on, selvinpäin. mitä mun pitäisi tehdä?

[/quote]

-ihana se on varmaan matti nykänenkin - selvin päin.

Vierailija

Otat helmoista kiinni, muksu kainaloon ja JUOKSET! Karkuun..ja lujaa.. Toolanen tyyppi ei muutu koskaan, menee entistä pahemmax vaan. Jos oot raskaana niin ratkaiset asian itse, koska itse sä joudut lapsenkin hoitamaan ei tollasesta miehestä tule olemaan sulle koskaan kumppania ja vastuunjakajaa. Se saa sutkin dokaamaan ja tuhoomaan sun isomman lapsen elämän. Saatikka vauvan elämän. Ole ihminen FIKSU ja jätä se!

Vierailija

alulta teidän parisuhteelle. Miettisin sinuna kyllä tarkkaan mitä tehdä ja jos mies vielä joutuu vankilaankin ja jos olet raskaana en usko että tulevaisuus tämän miehen kanssa näyttää kovin valoisalta, vakaalta ja turvalliselta. Ehkä nyt olet vielä alun " huumassa" , yritä ajatella järkevästi, eikä pelkällä tunteella ja ennenkaikkea lapsesi parasta onko tämä mies hyvä isäpuoli lapsellesi?

Vierailija

ellei tämä ole Porvoolainen trolli niin ei sitten mikään, mutta kai toinenkin vaihtoehto on otettava huomioon.

> tapasin miehen joka on valmis ottamaan meidät molemmat,

> rakastuin aivan tolkuttomasti. ongelmia alkoi ilmetä aika nopeasti,

> tähän pariin kuukauteen on jo mahtunut yksi putkareissu, yksi

> kolmen päivän ryyppyputki ja yksi itsensä tappamis yritys.

> eilen se kertoi että joutuu vankilaan vanhoista varasteluista

> maaaliskuussa. puolen vuoden kakku.

Kuulostaapa loistavalta! Mitä teet? Poistut miehen kuvioista, poistat miehen kuvioistanne (siis sinun ja lapsesi) vaikka poliisien avulla ja tällä tavalla pelastat itsesi ja poikasesi huomattavasti äidin toisen aikuisen ikävää kurjemmalta kohtalolta.

Mitäköhän tarkoittaa, että " on valmis ottamaan teidät molemmat" ? Mukaan epäelämänsä syöksykierteeseen tallattaviksi, kiusattaviksi, hyväksikäytettäviksi.. . Teki sen sitten kuinka tarkoituksella tai ei, minkä muunlaisesta tulevaisuudesta tähänastiset kertovat?

> haluaisin jättää tämän miehen mutta en vaan jostain syystä pysty

> siihen.

Ai niin, olet tolkuttomasti rakastunut. Ihqua!

Korjataan siis edellistä to-do- listaa: Kärsit, laitat lapsesi kärsimään, siedät ties kuinka pitkään juopottelut, katoamiset, hämäräkaverit, yksinäisyyden, ikävän, huolen, tod. näk. vähitellen myös valehtelemiset, pettämiset ja turpaanotot. Mies menee huonompaan kuntoon kuten sinä ja lapsesikin kunnes kaikki on todella päin veetä ja on liian myöhäistä koettaa enää korjata ketään, paitsi hyvällä onnella ja kovalla työllä ehkä ammattiavun kanssa tytärtäsi ettei hän tekisi samaa totaalista elämänsä munausta. Itket aikanaan vielä katkerammin hänen kanssaan paskaksi mennyttä aikaa elämästäsi jolloin olisit voinut olla mukana synnyttämässä jonkun toisen kanssa jotain oikeasti hyvää.

> lisäksi mä epäilen vahvasti että olen raskaana. kaikki samat

> raskausajan oireet kuin eskoisen kanssa ja tollaset kolme viikkoa

> myöhässä.... testin ajattelin tehä tossa kohta puolin, jos vaikka vielä > viikon odottelis.

Teet testin ja abortin saman tien jos plussaat.

> tälläkin hetkellä se on taas ryyppyreissulla. ihana ihminen se on,

> selvinpäin. mitä mun pitäisi tehdä?

Lue edeltä: kärsit, siedät, kuihdut ja kuolet huolimatta siitä kuinka taitava olet rakentamaan ja ylläpitämään romanttisia kuvitelmia, sekä toki aiheutat lapsellesi peruuttamattomia vammoja ja pilaat hänen elämäänsä jo etukäteen.

Miten voit erottaa noin perusteellisesti ihmisestä eri puolet: selvinpäin ja ei-selvinpäin? Eiköhän siihen ihmiseen kuulu yhtä lailla selvä ja epäselvä puoli ja nämä yhdessä muodostavat sen ihanuuden tai ei-ihanuuden?

Nautiskele.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat