Työpaikka tarjoaa influenssarokotteen, otanko?

Vierailija

Eli onko sen suurempaa hyötyä kun moni sanoo sairastuneensa itse siitä rokotteesta? Onko kokemuksia? Olen iltapäiväkerhon ohjaaja.

Kommentit (12)

Vierailija

Ihan varmasti ei sairastu influenssa rokotteesta eikä sairasta sen takia yhtään ainoaa muuta flunssaa, eikä myöskään oile totta että siitä ei ole terveelle mitään hyötyä.

Toki on hyötyä, vähentää riskiä sairastua influenssaan ihan yhtä paljon kuin erityisryhmilläkin. Haittana voi olla lievät ohimenevät " flunssamaiset oireet" kuten monissa muissakin rokotteissa. Yleisin haitta on kuitenkn lievä kipu pistospaikassa. Ainoa haitta on se, että jos ei sairastu influenssaan niin ei tule immuniteettia kyseistä virusta kohtaa, mutta jos ottaa vuosittain influenssarokotteen niin se ei haittaa.

t. sairaanhoitaja ja farmaseutti

Vierailija

Joskus flunssan saa ja joskus ei, joinakin vuosina olen saanut 5 flunssaa ja joinakin en yhtään, ja olen siis ottanut rokotuksen useana vuonna.

Vierailija

Jos sinulla on jo puhkeamassa flunssa, niin se voi puhjeta niihin aikoihin kun otat influenssarokotteen, mutta rokote ei siis tee sinua sairaaksi. Kysy vaikka lääkäriltäsi.

Vierailija

Meitä oli neljän hengen työporukka, joista kaksi otti rokotteen. Ja nämä kaksi sitten olivatkin jatkuvasti flunssassa koko talvikauden. Ja minä siis olin toinen näistä sairastelijoista. Sen jälkeen en ole rokotetta ottanut ja vain normaalit pari flunssaa vuodessa sen jälkeen sairastanut.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat