Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi vauva ja imetys?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Miten on, jos tulee raskaaksi, voiko vielä imettää? Siis epätodennäköistähän raskaus imetysaikana on mutta ei ihme ja meillä pian ihan suotavaakin (esikoinen täytää 5kk). Tahtoisin täysimettää ainakin puolivuotiaaksi ja sen jälkeenkin jo tissi kelpaa mutta onko se " mahdollista" ? Oon kuullut et maidon maku muuttus, pitääkö paikkaansa? Entä voiko tulla keskenmeno?

Ihan toinen juttu onkin sit miten kahen pienen kanssa jaksaa touhuta... Mut oishan se kiva jos ois pieni ikäero.

Kommentit (3)

Vierailija

Esikoinen nyt 11 kk ja imetän häntä edelleen. Ajattelin imettää niin kauan, kun tuntuu hyvältä. Mitään supisteluja ei ole ollut.

Vierailija

mä tulin raskaaksi keskimmäistä imettäessäni..ikäeroo tuli 1vja 6kk.imetin siis vielä raskaana ollessanikin,eikä ollut mitään haittaa lapselle eikä masuasukille..tosin itselle välillä aika uuvuttavaa.mutta lopputulos palkitsee:)onnea vaan yritykseen!

Vierailija

Jos seksiä ei kielletä (jolloin imetyskin kielletään), sinulla ei ole keskenmenoja, ennenaikaisia synnytyksiä, eikä kivuliaita supistuksia, ei ole syytä, miksi et voisi raskaana imettää. Keskenmenon syyt ovat muualla kuin imetyksessä.

Maidon maku voi muuttua raskauden aikana ja sen määrä voi vähentyä. Tissittelijä voi siis vieroittaa itsensä raskauden aikana, mutta ei välttämättä. Olen imettänyt raskaana, kunnes esikoinen itse lopetti ollessani kahdeksannella kuulla.

Raskaana imettäessä on tärkeä huolehtia omasta voinnista ja ravinnosta, sillä lapset kyllä ottavat omansa.

Lisätietoja löytyy imetystukilistan sivuilta.

Uusimmat

Suosituimmat