Kädenvääntöä..

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kyllä takkuaa pikkuneidille nimen keksiminen. Olen jo aijemmin kysellyt mielipiteitä täältä ja vielä kerran. Isosisko on siis Ella Aurora ja pikkuisesta tulee..niin etunimi on sitten Aino. Aijemmin oltiin ajateltu et Aino Helmi Aveliina, no saatiin vähän tietoja kummankin suvun naisten nimistä ja tuo toinen ja kolmas nimi nyt sitten kait muuttuu. Koska isosiskolla on vaan 2 nimeä niin tasapuolisuuden nimissä 2 sitten pikkuisellekin. Ja koska Aino on mun suvusta ja oma ehdotukseni niin täytyy kai antaa miehen päättää toisesta nimestä...siis ehkä :)Tälläsiä toisia nimiä sitten sopis ajatella. Nimet on siis miehen suvusta aikojen takaa. Aino Augusta..Aino Sigrid...Aino Elisabeth??? Mikäs kuullostas parhaalle? Mies tykkää ekasta vaihtoehdosta, itse en niinkään, mutta siis päättäähän nimestä kaksi ihmistä....

t.2xmyy

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Minusta Augusta on perinteisen hieno nimi ja äänneasukin on kiva. Nimen harvinaisuus on yksi sen positiivisista puolista. Valitsisin siis sen. Myös Aino Elisabeth on ihan hyvä.

Vierailija

a_n_u:

Lainaus:

Jos haluatte nimeen mukaan Ainon, kyllähän senkin siihen saa ja hyvin passaa:

Eedit Aino Augusta

Loistava ehdotus, a_n_u! Kannatetaan! Eedit olisi tosiaan hieman harvinaisempi kuin Aino. Hämmennykseksi tarjoan vielä nimiä Auni, Aini, Aina ja Annu.

Vierailija

Kaikki kolme vaihtoehtoa, Augusta, Sigrid ja Elisabeth ovat erittäin kauniita. Vaikea valinta...

Tuttavani toinen nimi on Sigrid, ja hän pitää siitä nykyään mutta lapsena nimi nolotti. Uskallan myös veikata että suomenkielisillä voi olla ongelmia nimen lausumisessa ja kirjoittamisessa.

Elisabeth voi hyvinkin olla oman tyttäremme mahdollisen siskon 1./2. nimi, erittäin kaunis! Tosin suomenkielisen lapsen nimestä tiputtaisin

-h:n.

Augusta taas olisi saman tyyppinen kuin Aurora, ja Aino Augusta muodostaa soljuvan parin. Itse asiassa vielä kivempi olisi Aino Aukustiina/Augustina! Jotenkin Augusta/Aukustiina olisi tyylillisesti lähinnä Ainoa.

Teidän valintaan saattaa vaikuttaa se, onko jokin näistä erityisen rakkaan ihmisen nimi. Valinta kannattaa mielestäni tehdä sen mukaan.

Vierailija

Augusta on tomera ja arvokkaan oloinen nimi, jossa on myös pehmeyttä joka sopii yksiin Ainon kanssa. Yhdessä Aino ja Augusta muodostavat tavattoman kauniin nimiyhdistelmän. Sigrid on kyllä aika ihana vanhahtava nimi myös, Aino Sigrid kuulostaa pirteältä.

Vierailija

Siis nimi oli jokseenkin päätetty: Aino Helmi Aveliina tai Aino Augusta. Suvun kätköistä putkahti sitten nimi Edith tai Eedit ja siihen mieheni ihastui. Aino on ok mut kuulemma niin yleinen...niinhän se on. Mulla on nyt sopeutumisvaikeuksia, sillä näin jo tyttäremme Ainona. Eedit on kyllä nätti nimi en voi kieltää, mut en tiedä... Miltä kuulostaa Ella Auroran sisko Eedit Augusta? Eedit Helmi Aveliina ei minusta sovi ollenkaan...Alkaa jo tuntua tuskaiselta tää nimen mietintä...

T.2xmyy

Vierailija

Ensinnäkin, heti tuli mieleen, että Aino Helmiina olis vähän niinkuin " lyhenne" Aino Helmi Aveliinasta?

Sitten nämä teidän vaihtoehdot. Aino Augusta, Aino Sigrid

ja Aino Elisabeth ovat kaikki kauniita. Aino Elisabeth on ihana, voisi olla omakin tyttäreni... :o)

Mutta tuo Aino Augusta on myös todella hieno nimi!! Jotenkin persoonallisempi kuin Elisabeth, jotenkin suomalaisempi ja mukavan tomera. Siskoilla olisi enemmän saman tyyliset toiset nimet, Aurora ja Augusta... Onkos muuten pienoinen syntynyt sattuimoisin elokuussa (august?) :o)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat