Voi ei, lapsestani taitaa tulla yhtä ujo kuin minusta ja miehestäni

Vierailija

lapsina!!! Voi itku.... Voiko tälle asialle tehdä jotain vai vaan tyytyä kohtaloonsa. Käydään monta kertaa viikossa paikoissa jossa on muita lapsia. Auttaako määrän lisääminen vai pitääkö tässä vaan tyytyä asiaan. Oisko muita ujojen lapsien vanhempia? Oletteko itse ujoja? Minä en enää ole tuhottoman ujo, mutta en tietysti vieläkään mikään seurueen keskipiste. Mahtaakohan tuo lapsi oppia ujoutensa minun sanattomista viesteistä vai onko geneettistä? Onko täällä rohkeilla ihmisillä ujoja lapsia?

Kommentit (4)

Vierailija

siis ollaan oltu lapsina arkoja ja ujoja... Omia huomioitani on

- lapsella on erilaisia vaiheita: ujompia ja reippaampia... niitä tulee ja menee. tosin meidän lapsi on vielä alle 2v.

- Joku ujo lapsi on reipastunut hoidossa (pph ja voinut mennä jopa 6kk ennenkuin yhtään mitään puhuu) ja on muuttunut reippaammaksi kasvettuaan itse porukan vanhimmaksi muiden mentyä päiväkotiin tai esikouluun

- oma käyttäytyminen vaikuttaa lapseen. Lapsihan matkii sinua ja toisaalta hakee esimerkkiä sinusta eri tilanteisiin. Jos annat erilaisten konfliktien (elu viedään kädestä ym.) mennä ohi puuttumatta niihin lapsi ei koskaan opi sääntöjä ainakaan sinulta, ei saa tukea.. Itse yhdessä vaiheessa päätin vain rohkaistua tarpeeksi ja aloin komentamaan muidenkin lapsia niiden toimiessa " väärin"

ja onhan ihmiset erilaisia luonteeltaan.. Ujoudessa ja arkuudessa on paljon hyvääkin: ei säntää ainakaan päätä pahkaa joka paikkaan

Vierailija

Olen itse rohkeiden vanhempien ujo lapsi.Anna lapsesi rauhassa kasvaa ja rohkaistua.Hyvä että annatte hänelle tilaisuuksia olla ihnmisten kanssa.Onhan meillekin ujoille tilaa tässä maailmassa.

Vierailija

Ei kaikkien ihmisten tarvitse olla reippaita ja rohkeita. Jos koetat muuttaa lastasi tuossa asiassa, voi hänen kehityksensä järkkyä.

Vierailija

Tällaisen tapauksen muistan:

merenrantakahvilassa lastenpäivä ja musisoiva pelle kiersi pöydissä. Viereisessä pöydässä tunnelma jähmettyi musikantin tullessa kohdalle ja isä ja äiti sekä kaksi lasta suorastaan vajosivat penkkeihinsä ja tuijottivat eteensä.

Millaisia viestejä ihmisten kohtaamisesta nämä vanhemmat lapsilleen antavat?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat