Psyykkisesti sairas ystäväni väsyttää minua :(

Vierailija

Ystäväni on psyykkisesti sairas ja mulla on sen kanssa todella vaikeeta. Itelläkin on huolia niin tän ystävän seurassa saa koko ajan varoa mitä sanoo koska sillä on tapana tarttua asioihin ja jankuttaa niistä ja ottaa hirveää stressiä. Esim. ystäväni asunto on aivan törkeän sotkuinen, siis suorastaan saastainen ja ehdotin, että piristäiskö vähän jos siivoas tai pyytäis jotakuta siivoamaan. Siitä veti herneen nenään ja alkoi väittämään, että syyttelen häntä sotkusta ja enkö ymmärrä kuinka heillä ei ole sotkuista ja että hän ei jaksa siivota jne. jne. Muutenkin hän koko ajan väittää, että saan hänen olonsa syylliseksi ja nyt pitää ottaa diapamia kun on niin syyllinen olo jne. Arvatkaa tuleeko mulle hyvä olo siitä, että olen osasyy hänen psyykkisiin ongelmiinsa vaikka lähinnä yritän auttaa? Mikään mitä ehdotan ei kelpaa. Kuuntelen toki mutta kun jutut on aina ja poikkeuksetta samat. Onneksi hän käy psykiatrilla. Joskus vaan tuntuu, että ei se siitä muutu ikinä, että kuinka sitä jaksaa kuunnella vuodesta toiseen? Ja tiedän, että sairas ja sairas eikä auta tarttua itseään niskasta kiinni mutta toisaalta kun hän kuitenkin jaksaa käydä koulussa ja töissä jne niin kyllä pitäis jaksaa yrittää vähän muutenkin. Hyi kauheeta millasta siellä kämpässä oli. Mm. kuukausi sitten vessan lattialle jätetty käytetty kuukautissuoja.....

Kommentit (2)

Vierailija

Voisitteko tavat " puolueettomalla" maaperällä, vaikka kahvilassa? Näin kummallekaan ei tulisi pahaa oloa sotkun takia.

Yritä jaksaa kuunnella. Uskon, että se on tärkeää, vaikkei ystäväsi osaa sitä nyt arvostaa. Tapaamisia voi toki vähentää jos ne alkavat olla sinulle suuri taakka.

Vierailija

Minä olen psyykkisesti sairas ja minun kaverini pitävät yhteyttä vain sähköpostitse. Jos ehdotan tapaamista en kuule heistä mitään n. 2 kuukauteen. Sitten he taas yhtäkkiä laittavat pitkiä meilejä ja meilit kulkevat ees-taas niin kauan, kunnes taas ehdotan tapaamista.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat