Clomifen

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kun olen vauvanteko intoa täysi, olis kiva jos joku osais edes suunnilleen mihinkä aikaan klomi-kierrosta uskaltaa ovista odotella, kun ei viittis tikutella kahta viikkoa...

Kommentit (4)

Vierailija

että mihinkähän aikaan clomikierrossa se ovis tulisi. Näin luomuna ovis on tullut vaihtelevalla menestyksellä kp13, nyt oli kp15 ja kerran ollut kp17.

Olen kanssa tuota tikuttamista miettinyt, että noinkohan pitää lisätä tikuttelupäiviä sinne alkuun päin clomien kanssa..

Toisaalta jos ovis aikaistuisi paljonkin, niin kaipa kiertokin lyhenisi ja se on nyt 26-27 päivää.

Mulla on seurantakäynti ekaan clomikiertoon kp13-14 määrätty, en osaa sanoa, että olettaako gyne, että silloin ovis on jo ohi..

Vierailija

Aloinkin jälkikäteen miettimään ku mulla on seuranta vasta kolmannessa kierrossa...nyt siis eka. Pelkään vaan että kun otan 15-24 terolutit, että ovis on vasta sen jälkeen, ja terolut käsittääkseni estää raskauden. Siks ajattelin testailla ovista jotta voin heti soitella lääkärille jos ovis vasta kp 15 jälkeen. Rasittavaa ku into on kova ja kaamee stressi lääkkeistä...toivottavasti ekasta tärppää!!

Vierailija

varsinkin aluksi, jotta nähdään onko annos sopiva.

Itselläni oli clomit kahdessa kierrossa inssien tukena, vaikka ovuloin luomuna. Luomuovis on kp16, clomi-ovis oli kp14.

Vierailija

Itselläni on aikoinaan ollut terot käytössä kp15-26 (pari päivää pidempi annostus) ja ovis oli kerrankin kp18 - todistetusti ultrassa ja progesteroni-kokeessakin.

Noita teroja ei vaan välttämättä tarvitse, jos clomeilla tulee hyvä ovulaatio ja hyvä keltarauhanen. Vaikka kyllähän niitä usein käytetään. Oma lapsettomuusklinikan lääkärini sanoi, ettei hän koskaan määrää teroja, vaan jos tarvitaan keltarauhastukea, hän kirjoittaa Lugesteronit, jotka aloitetaan vasta 3 vrk ovulaation jälkeen. Sullahan noi terot saattavat tietysti olla myös siksi, että jos ovulaatiota ei tapahdu, ei vuotoakaan ehkä tulisi - jos sulla on siis ollut ennen pitkät kierrot ja ovulointi-ongelmia.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat