Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kofeiini elimistössä

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olen kolajuomien ystävä mut nyt imetyksen aikana oon yrittäny vähentää. Mieli tekee viileetä laittikolaa kuitenkin vaikken sitä tahtoisi vauvalle maidon mukana välittää. Miten kauan kofeiini säilyy mun elimistössä? Eli jos juon lasillisen kolaa pari tuntia ennen imetystä, siirtyykö kofeiini vauvaan?

Kommentit (4)

Vierailija

Minä taas juon aika paljon kahvia (ja vahvaa sellaista), mutta en ole huomannut sillä mitään vaikutusta vauvaan. Sen sijaan ruisleipä on pahasta, siitä tulee pikkuiselle ilmavaivoja. Nyt tietysti sitten joku sanoo, että entäpä jos tuleekin siitä kahvista, mutta tämä on testattu juttu: jatkoin kahvin juontia ja jätin ruisleivän pois -> ilmavaivat katosivat parissa päivässä. Otin ruisleivän takaisin ruokavalioon -> ilmavaivat palasivat.

Myös PepsiMaxia nappailen silloin tällöin, mutta sen olen jättänyt vähemmälle niiden keinotekoisten makeutusaineiden takia, vaikka niistä ei mitään haittaa pitäisi ollakaan.

Vierailija

Täällä toinen limun litkijä.

Olen aina kaikissa odotuksissa juonut limua ja imetysaikanakin 2-3 litraa päivässä, enimmäkseen colaa, ja light-versiona.

En ole huomannut mitään siitä vauvalle koituvan. Muutenkin syön kuten ennen, eli mausteista ruokaa jne. Jos tosi paljon syön hiivataikinapohjaisia juttuja, vauva paukuttelee kyllä enemmän ja tosi haisevia=) mutta mitään itkuja ei ole.

Valitettavasti en osaa olla ilmankaan, nimittäin en juo maitoa, vedestä en pidä, en juo kahvia, enkä teetä, ja jotain sitä kai on sentään juotavakin.

Vierailija

Sen verran pitää vielä kofeiinia kyllä epäillä, että poikamme on aika pirtsakka, silmät teevateina syntymästään lähtien (join kahvia myös odotusaikana) :) Mutta nukkuu kyllä hyvin.

Vierailija

Colajuomissa se kofeiini ei ole niin kovin pahasta, vaan jokin muu aine - hitsi kun en muista - on siis kaikissa limuissa, saattaa aiheuttaa vatsavaivoja. Mutta ei siis sinänsä vaaraa.

Itsekin juon kahvia aamuisin ja vauva on tottunut. Alussa arastelin kahvin juontia, muttei siitä mitään haittaa tullut. Jotkut vauvelithan saa mahavaivoja kahvista maidon kautta. Mutta tietääkseni se kofeiini ei ole mitenkään haitallista, ei sitä nyt niin paljoa tule (tai ehkä jos juot pannullisen kahvia...?).

Limut on vaarana lähinnä omalle purukalustolle ja kiloille ;)

Uusimmat

Suosituimmat