paratiisi........

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

täällä mie taas kyselen hassuja kysymyksiäni :) toivon ettei kukaan vedä herneitä nenään vaan auttaa minua pohdinnoissani ja tielläni muslimiksi....



mietitäänpä Äiti Teresaa... Hän omisti koko elämänsä muiden auttamiseen ja oli harras kristitty, muttei muslimi! Sitten marttyyriä, joka on tappanut monta viatonta ihmistä " Jumalan nimissä" . Kumpi pääsee paratiisiin?



Entä sitten kun Jumala on meidät KAIKKI.. Pääsevätkö vain ihmiset Paratiisiin? Miksi Jumala sitten on luonut kaikki eläimet jos vain ihmisillä on elämän tarkoitus? Ovatko eläimet täällä pelkästään meidän iloksemme?



Mites sitten ihmiset jotka eivät ole koskaan kuullut Koraanista mitään?? Edelleenkin maailmassa asuu heimoja jotka eivät ole yhteyksissä " sivistyneiden" ihmisten kanssa.... Jos Jumala on kaikkivoipa, miksei hän tuo(nut) Koraania julki koko maailmaan,miksi vain tiettyn maanosaan??



Miten Koraani selittää viettomien kärsimykset? Anoppini sanoi, että ne ovat rangaistuksia, mutta miksi viettomien pitää kärsiä??





HUH, HUH... Paljon asiaa :) Toivottavasti joka jaksaa minua auttaa näissä :)

Ramadanin jatkoja kaikille!!!

Kommentit (3)

Vierailija

No minäpä lähden yrittämään, vaikka luultavasti joku tosiaan vetää herneen nenään...



Kyselit tälläistä:



mietitäänpä Äiti Teresaa... Hän omisti koko elämänsä muiden auttamiseen ja oli harras kristitty, muttei muslimi! Sitten marttyyriä, joka on tappanut monta viatonta ihmistä " Jumalan nimissä" . Kumpi pääsee paratiisiin?



Vastaukseksi laittaisin näin:



" Allah (SWT) kielsi juutalaisten ja nasaretilaisten väitteet siitä, kuka pääsee Paratiisiin. Hän hyväksyy elämäntavaksi vain sen, minkä Hän on osoittanut profeettojensa ja lähettiläittensä kautta, mikä on alistuminen Hänen tahtoonsa täydellisesti. Profeetat ja lähettiläät sekä heidän tapaansa seuraavat ihmiset tulevat olemaan niitä, jotka pääsevät Paratiisiin. Allah, Ylhäinen, sanoo (merkityksen selitys): " He sanovat: ' Kukaan ei tule pääsemään sisään Paratiisiin, ellei hän ole juutalainen tai nasaretilainen.' Nämä ovat heidän omia halujaan. Sano (oi Muhammad (SAAS)): ' Tuokaa todisteenne, jos olette totuudellisia.' Kyllä, mutta jokainen, joka alistaa kasvonsa (itsensä) Allahille (seuraa Allahin islamilaisen yksijumalaisuuden uskontoa) ja hän on Muhsin (hyväntekijä), sitten hänen palkkionsa on hänen Herransa (Allah) luona, sellaisten päällä ei tule olemaan pelkoa, eivätkä he tule suremaan. Juutalaiset sanoivat, etteivät nasaretilaiset seuraa mitään (eivät ole oikeassa uskonnossa); ja nasaretilaiset sanoivat, etteivät juutalaiset seuraa mitään (eivät ole oikeassa uskonnossa); vaikka he molemmat lausuvat Kirjoitusta. Heidän sanojensa kaltaisesti sanoivat (pakanat), jotka eivät tiedä. Allah tulee tuomitsemaan heidän välillään siitä, mistä he ovat erimielisiä, Ylösnousemuksen päivänä." (Koraani 2:111-113)



' Ubaada bin as-Samit (RAA) kertoi, että Allahin lähettiläs (SAAS) sanoi: " Jokainen, joka todistaa, ettei ole mitään palvomisen arvoista totuudessa (ei Jumalaa) paitsi Allah Yksin, joka on ilman (vertaista tai) kumppania, ja että Muhammad on Hänen palvelijansa ja lähettiläänsä, ja että Jeesus on Allahin palvelija, Hänen lähettiläänsä ja Hänen sanansa (" Ole!" ), jonka Hän antoi Marialle ja henki, jonka Hän (on luonut), ja että Paratiisi ja Helvetin tuli ovat tosiasioita, Allah tulee päästämään hänet Paratiisiin, olivatpa hänen tekonsa mitä tahansa." (Al-Bukhari)



Abu Huraira (RAA) kertoi, että Allahin lähettiläs Muhammad (SAAS) sanoi: " Kautta Hänen (Allah), jonka kädessä Muhammadin sielu on, yksikään juutalaisten tai nasaretilaisten keskuudesta (tästä nykyisestä kansasta), joka kuulee minusta ja sitten kuolee ilman että uskoo Viestiin, jonka kanssa minut on lähetetty (islamilainen ykseys), ei tule olemaan kuin yksi (Helvetin) Tulen asukkaista." (Muslim)



Juutalaiset, kristityt ja muut, jotka eivät usko Muhammadiin (SAAS) ja kieltävät hänet, ovat epäuskovia ja tulevat olemaan Helvetin asukkaita. Jokaisen, joka haluaa olla turvassa Helvetin kärsimykseltä, ja haluaa olla Paratiisin asukkaiden joukossa, tulee alistua Allahin Tahtoon Hänen Ykseydessään (mikä tarkoittaa, että uskoo, että vain Allah on palvonnan arvoinen), noudattaa Hänen käskyjään tottelevaisesti ja sanoutua irti monijumalaisuudesta ja sen ihmisistä. Allahille ei tule asettaa kumppania palvonnassa, kuten Hänellä ei ole kumppania Valtakunnassaan. Tulee myös uskoa, että Muhammad (SAAS) on Hänen lähettiläänsä, mikä tarkoittaa, että henkilön tulee totella hänen käskyjään ja uskoa siihen, mitä hän kertoo. Samoin tulee välttää, mitä hän on kieltänyt, ja palvoa Allahia hänen ohjeidensa mukaan.



Allah, Ylhäinen, sanoo (merkityksen selitys): " Se ei ole teidän halujenne mukaisesti (muslimit), eikä niiden Kirjan ihmisistä (juutalaiset ja nasaretilaiset), jokainen, joka tekee pahaa, saa palkkionsa sen mukaan, eikä hän tule löytämään ketään suojelijaa tai auttajaa Allahin lisäksi. Jokainen, joka tekee oikeamielisiä hyviä tekoja, mies tai nainen, ja on (oikea) uskova [Allahin Ykseyteen (muslimi)], sellainen tulee käymään sisään Paratiisiin eikä pienintäkään epäoikeudenmukaisuutta, edes Näqiiran kokoista (täplä taatelin kiven selässä), tule tapahtumaan hänelle. Kuka voi olla parempi uskonnossa kuin hän, joka alistaa kasvonsa (itsensä) Allahille (seuraa Allahin islamilaisen ykseyden uskontoa); ja hän on Muhsin (hyväntekijä). Seuraa Abrahamin Häniif (islamilainen yksijumalaisuus - ei tule palvoa kuin Allahia Yksin) uskontoa. Allah otti Abrahamin Khaliiliksi (kaikkein rakastetuin)!" (Koraani 4:123-125)

( http://www.viattomuus.net/pages/halu.htm )



" Tänä päivänä Minä olen saattanut täydelliseksi teidän uskontonne ja sallinut mielisuosioni ylenpalttisesti tulla teidän osaksenne, olen armossani antanut Islaamin teidän uskonnoksenne." (Koraani 5:3)



" Oi te, jotka uskotte! Pelätkää Allahia, niin kuin teidän tulisi Häntä pelätä, älkääkä kuolko kuin Hänelle alistuneina [Muslimeina]." (Surah ali Imran 3:102)



Eli noiden Koraanin kohtien ja hadithien myötä, omin haparoivin ja mitättömin sanoin vielä teroittaisin sitä että meidät ihmiset on luotu tänne palvelemaan Jumalaa, Allahia. Se on ensimmäinen velvollisuutemme tässä elämässä, ja jos sen laiminlyömme ei muillakaan teoillamme ole merkitystä. Olenkin kuullut sanonnan, en nyt muista onko se peräti hadith vai ei, että suurimpia häviäjiä tässä elämässä ovat he jotka ovat omistaneet elämänsä hyville töille mutta eivät ole alistuneet Luojalleen.

En nyt todellakaan tuntenut äiti Teresaa mutta ajattelisin että kun hän kuitenkin oli Albanista kotoisin ja asui Intiassa ja tapasi elämässään paljon ihmisiä, niin varmasti myös törmäsi muslimeihin ja sai ainakin jonkinlaista tietoa islamista. Mutta ei palannut islamiin. Eli tietoa ja mahdollisuus oli saatavilla mutta ei halua. Allaah yksin tietää mikä oli hänen lopullinen kohtalonsa. Jos kuvitellaan että hän kuolinvuoteellaan sanoi Islamin uskontunnustuksen, shahadan, sai hän myöskin palkkion tuonpuoleisessa kaikista hyvistä teoistaan joita tässä elämässä oli tehnyt.



Ja marttyreistä jotka tappavat viattomia ihmisiä... Huh, se on vähän ristiriitainen juttu, ellette ole jo aiemmin huomanneet. Eli on muslimeita jotka uskovat että viattomia tappamalla tulee marttyyriksi ja on toisia jotka uskovat että sillä tavalla tulee pelkästään murhaajaksi ja päätyy Helvetin tuleen.

Profeetan (SAWS) aikana oli kiellettyä vahingoittaa naisia, lapsia tai vanhuksia, edes sodassa. Se oli " miesten hommaa" .

Tässä Koraaninkohta joka pätee enemmistön mielessä tänäkin päivänä maailman muslimeista:

" Tämän johdosta annoimme Israelin lapsille säädöksen, että kuka ikinä ottaa hengiltä ihmisen muutoin kuin verikostoksi tai pahuuden ehkäisemiseksi maassa, hän on kuin olisi tappanut kaikki ihmiset; ja ken ikinä pelastaa yhden hengen, hän on kuin olisi pelastanut kaikkien ihmisten hengen.Meidän lähettiläämme tulivat aikoinaan heidän luokseen selvin todistuksin (Jumalan yliherruudesta), mutta katso, senkin jälkeen monet ihmisistä tulivat irstaiksi maan päällä."

Pahoittelen hukkaisin tiedon suurasta ja jakeesta (väsyttää:)

Ja näin ollen viattomien tappamisesta seuraa rangaistu helvetissä, ja Allaah tietää parhaiten.

Kuitenkin minkä tahansa synnin muslimi tekee, on lopullinen määränpää Paratiisi in shaa Allaah. Vaikka sitten helvetin Tulen jälkeen in shaa Allaah. Koska se usko Yhteen Jumalaan on niin suuri asia Allahin vaa' assa. Näin ainakin minä olen oppinut.



Lisää huomenna in shaa Allaah ellei muut ehdi ensin.



Vierailija

" Pääsevätkö vain ihmiset Paratiisiin? Miksi Jumala sitten on luonut kaikki eläimet jos vain ihmisillä on elämän tarkoitus? Ovatko eläimet täällä pelkästään meidän iloksemme?



Mites sitten ihmiset jotka eivät ole koskaan kuullut Koraanista mitään?? Edelleenkin maailmassa asuu heimoja jotka eivät ole yhteyksissä " sivistyneiden" ihmisten kanssa.... Jos Jumala on kaikkivoipa, miksei hän tuo(nut) Koraania julki koko maailmaan,miksi vain tiettyn maanosaan??"



Mieheltäni olen kysynyt mm. ihan näitä samoja asioita, ja tuohon eläinkysymykseen hän vastasi seuraavaa. Eläimet on nimenomaan luotu ihmisiä varten, koska ihmiset ovat Jumalan tärkein " luomus" . Ihmiset ovat ainoita olentoja, jotka osaavat puhua, ja jotka ymmärtämät elämää syvemmin ja tuntevat Jumalan olemassaolon. Eläimet elävät maan päällä oman aikansa, ja sitten kuoltuaan " haihtuvat ilmaan" ja katoavat tyhjyyteen.



Koraanissa sanotaan, että muslimit pääsevät paratiisiin ja vääräuskoiset joutuvat helvettiin. Mutta on myös poikkeuksia. Ne ihmiset, jotka juuri elävät niin syrjässä kaikesta sivistyksesta, eivätkä koskaan saa mahdollisuutta kuulla islamista, eivät välttämättä joudu helvettiin. Jos he uskovat yhteen Jumalaan, kuten muslimit, niin Jumala palkitsee heidät ja päästää heidät paratiisiin. Tälläistä muistan mieheni kertoneen.



Noihin muihin kysymyksiin taisi Ummu2x jo vastaillakin, ja ne ovatkin aika vaativia aiheita, joten en ainakaan tähän aikaan yöstä niihin paneudu sen enempää. Hyvää ramadan yötä, ja kirjoittelemisiin :-)

Vierailija

pureskelen vielä tuota viattomien kärsimistä täällä tahollani... Muistelen että se oli myös minun mietinnöissäni aikoinaan. Silloin sain fiksun vastauksen joka antoi mielenrauhan, al-hamdulilLaah. Pyrin mahdollisimman fiksuun vastaukseen itsekin, jospa yltäisin itse samaan in shaa Allaah. Joten se jää vielä antamatta, en ole vielä valmis. Katsotaan jos onnistuisi huomenna :)

Silvermoon jälleen hienosti vastaillut, ei pahemmin lisättävää.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat