Voisiko olla niin että kun odotin ensimmäistä

Vierailija

lastani olin ihan hirvittävän stressaantunut suuren osan raskausajasta, varsinkin viimeiset kaksi viikkoa mitkä meni yli lasketun ajan. Lapsi nyt 3v on aina ollut itkuherkkä ja huono " stressin" ja muutosten sietoinen. Kiukkuava ja herkästi " uliseva" on.

Toista lasta odottaessa sitten ei ollut huolta huomisesta, olin elämäni kunnossa, mihinkään ei ollut kiire. Synnytyksen käynnistyminen tuli sekin yllätyksenä, vaikka yli meni tämäkin.

Jälkimmäinen lapsi on helppo, rauhallinen ja sellainen lunki tyyppi.

Voiko siis raskausaikana kyllästyttää lapsensa stressihormoneilla?

Kommentit (4)

Vierailija

suuri varis kun odotin lastani. Se hyökkäili suoraan päähäni ja yritti nokkia silmät ja kaikki. Se oli ihan kauheeta! Massu oli jo aika iso, enkä meinannut päästä kunnolla juoksemaankaan karkuun. Stressi oli sillä hetkellä varmaan valtava koko kropassa, hirveä pelko itseni ja lapseni puolesta. Se lintu oli ihan hirveä, kuin pahimmasta painajaisesta.

Kun lapsi syntyi ja oppi aikanaan istumaan rattaissakin, huomasin, että hän pelkää lintuja ihan älyttömästi. Kun hän oppi puhumaan hän sanoi " peekää intu" .

Ja minä uskon, että pelkotila siirtyi häneen. Mistä hän tiesi että hyökkäys tuli linnulta, sitä en osaa selittää. Uskon, että meidän aivomme voivat toimia sellaisellakin tietoisuuden tasolla, jota emme ole pystyneet esittämään (siihen liittyisi mm. deja vu -tuntemukset, kahden henkilön samaan aikaan ajattelemat asiat, siis samat asiat jne., entisen elämän kokemukset jne.)

Vierailija

mulla eka raskaus helpompi- koliikkia ja muuta kivaa. aika helppo lapsi muuten. tokan odotusaikana järjetön stressi- helppo vauva tuli.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat