Onko muita, joille lapsen saaminen ei ollut mikään erikoinen juttu?

Vierailija

Tunnen itseni ihan ulkopuoliseksi, kun ihmiset hehkuttavat äitiyttään. Minä en edes miellä itseäni äidiksi, vaikka lapsikin on jo kaksivuotias.

Lapsi oli vahinko, joka muuttui ihan iloiseksi vahingoksi raskauden edetessä. Kävin synnyttämässä, olihan se kamalaa mutta se siitä. Imetin, mutta se siitä. Menin töihin ja lapsi on hoidossa, mutta en todellakaan tunne lapsestani mitään onnea. Ihan kiva ihminen suurimman osan aikaa.

Olenko ainoa?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Mistä sitten todella nautit, ap?

pitkistä yöunista, onnistumisista töissä, mieheni ja minun pitkistä keskusteluista, hyvistä kirjoista, vaeltamisesta, liikunnasta, politiikan seuraamisesta... Kaikesta älyllisestä. (ja joskus jopa av:lla roikkumisesta :-)

ap

Vierailija

ihan oikeasti tunnut aika tunneköyhältä.. siihen ehkä voisit saada apua. Onnen kokeminen kun on kiinni niin paljon serotoniinin erityksestä... tai tunne-elämän lukoista.

Vierailija

jonka olet elämältä saanut.

Vierailija:

Lainaus:

Tunnen itseni ihan ulkopuoliseksi, kun ihmiset hehkuttavat äitiyttään. Minä en edes miellä itseäni äidiksi, vaikka lapsikin on jo kaksivuotias.

Lapsi oli vahinko, joka muuttui ihan iloiseksi vahingoksi raskauden edetessä. Kävin synnyttämässä, olihan se kamalaa mutta se siitä. Imetin, mutta se siitä. Menin töihin ja lapsi on hoidossa, mutta en todellakaan tunne lapsestani mitään onnea. Ihan kiva ihminen suurimman osan aikaa.

Olenko ainoa?

Vierailija

Tottakai miljoonia lapsia syntyy, mutta nämä kaksi on ne ainoat MEIDÄN lapset!

Ja onneksi mies ja koko suku rakastaa ja pitää " erikoisen juttuna" lapsiamme. Ja ovat pitäneet jo ennen heidän syntymää. He ovat odotettuja, toivottuja ja rakastettuja.

Saamme mieheni kanssa suunnattoman paljon iloa lapsistamme! Joka päivä. Tietenkin osaamme nauttia elämästä myös ihan kahdestaan.

Mutta, kuten joku jo mainitsikin, ap:n kaltaisia taitaa Suomessa olla liikaakin ja onneksi en ole ap:n lapsi!

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

mutta en todellakaan tunne lapsestani mitään onnea.

Olenko ainoa?

Toivottavasti olet...

Tietenkin rakastan lastani, mutta silti... Kyllä mieheni mulle enemmän onnea tuo. Samoin työ, liikunta, kirjat. Eihän lapsen kanssa voi edes keskustella.

En tajua myöskään sitä, miksi lapsen saamista pidetään niin erikoisena ja pysäyttävänä juttuna. Kaikkihan lapsia saa (siis melkein kaikki). Yhden lapsen syntyminen ei ole mikään erityinen asia.

ap

Vierailija

Se että ei pidä lapsen saamista ihmeelllisenä asiana ei tarkoita että lasta ei rakastaisi. Suurin osa ihmisistä saa lapsia, ei se ole mikään erikoinen juttu. Nämä " synnytin lapsen, olen sankari" -äidit ovat lähinnä rasittavia...

Vierailija

Sehän on parasta mitä äiti voi lapselleen antaa! Rakkautta ja aikaa, huolenpitoa.

Ei pelkkä ruoka ja vaatteet tee lapsuudesta onnellista!

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Mistä sitten todella nautit, ap?

Kaikesta älyllisestä. (ja joskus jopa av:lla roikkumisesta :-)

ap

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

ihan oikeasti tunnut aika tunneköyhältä.. siihen ehkä voisit saada apua. Onnen kokeminen kun on kiinni niin paljon serotoniinin erityksestä... tai tunne-elämän lukoista.

Kuten sanoin, rakastan lastani ja hän on minulle tärkeä. Varsinaista onnea hän ei kuitenkaan mulle tuo, koska koen, että elämä olisi todella paljon helpompaa ilman lasta. Tunnen onnea ja iloa miehestäni, haastavasta työstäni, ystävistä, joiden kanssa voi keskustella.

Halin ja suukottelen ja hellin lastani paljon, meillä oli jopa perhepeti melkein vuoden verran. Lapsi ei siis taatusti kärsi tunteettomuudesta.

Miksi kaikkien ihmisten pitäisi olla samanlaisia? Eikö riitä, että lastaan rakastaa ja pitää tästä huolta? Pitääkö jotenkin hullaantua äitiydestä ollakseen hyvä äiti?

ap

Vierailija

Mä en ymmärrä mikä raskaudessa tai synnytyksessä on niin erikoista että siitä pitää kokoajan esitelmöidä, vouhkata ja lässyttää...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat