Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä ketään joka olisi joutunut elvyttämään omaa lastaan.....maailman ahdistavinta näin jälkeenpäin ajateltuna

Vierailija

Meillä 7 vuotta sitten oli 4 kuukautinen terve vauveli joka loikoili mahallaan lattialla viltin päällä,sitten käänsin hänet vatsalleen ja hän touhusi ja ähisi,puhelin soi juoksin hakemaan kännykkää ja kun palasin välittömästi------vauvani ei liikkunut ja oli sinipunainen....... ei hengitystä,en itse muista mitä sitten tein -äitin oli paikalla ja kertoi heti soittaneen hätäkeskuskeen jamkertoi minun antaneen tekohengitystä ja painelleen,mediheli saapui paikalle jota ennen poikani alkoi hengittää ja huusi huutamistaan.....sairaalaan..mistään ei löytynyt selittävää tekijää.....taaksepäin muistellen eipä sen vuoden aikana tullu nukuttua tai tehtyä muutakaan kovin levollisin mielin. Oli pakko kirjoittaa kun siitä on tänään tasan 7 vuotta

Sivut

Kommentit (49)

Vierailija

Koko automatkan lastenklinikalle asti. Olen myös käynyt ensiapukurssin ja kyllä olivat opit jääneet mieleen, osasin toimia oikein. Lapsi selvisi ja jäi pariksi yöksi sairaalaan ja kaikki hyvin. Ei jäänyt itselleni traumoja vaan lähinnä kiittelin itseäni oikein toimimisesta kuten kiittelivät sairaalassakin.

Vierailija

En lukenut koko ketjua mutta tämä (nro 11?) pisti silmään:

Vierailija:

Lainaus:

äitinsä sai sitten virkoamaan kun ravisteli napakasti ja puhalsi muutaman kerran tekohengitystä.

Lasta ei saa milloinkaan ravistella! Se voi aiheuttaa vakavia aivovammoja (ns. shaken baby syndrome). Kaikkien, varsinkin pienten lasten vanhempien, kannattaisi käydä ea-kurssi. Tiedustelkaa vaikka SPR:n tarjontaa.

Vierailija

liki 3kk poika jatkoi unia ulkoilun jälkeen selällään kevyesti vanutopatussa haalarissa ilman peittoa. Kävin välillä kurkkaamassa ja kun näytti sille, ettei rintakehä kohoile lainkaan, rupesin availemaan pakettia. säpsähti ja heräsi tavallista hitaammin.

Syvä uni vauvoilla on välillä niin liki koomaa, että äidin sydän kyllä pomppaa ! En voisi kyllä vannoa, että hengittikö vai ei. Kaamea ajatus löytää lapsensa elottomana. Onneksi kaikki hyvin !

Vierailija

eli olen elvyttänyt 3vk tytärtäni,tosin huonoin menestyksin.tyttö menehtyi puolentoista tunnin elvyttämisen jälkeen.oli ollut vaunuissa ulkona nukkumassa ja ihmettelin että miksi nukkuu niin pitkään.kun menin katsomaan, tyttö oli sininen eikä hengittänyt.tuomioksi tuli kätkytkuolema...

Vierailija

pieni vauvani oli muutaman kuukauden (itkuinen aina ja pulautteli paljon). Yöllä kuulin jonkun vinkaisun ja poika ei saanut henkeä - suun ympärys sininen. Oli oksentanut ja hengitystiet tukossa.

Ihmeekseeni kaikki tapahtui muutamassa sekunnissa. Huusin miehelle: ota. Sinervä poika oli miehen sylissä. Työnsin yöpöydältä räkäletkun sieraimeen ja imin ja toisen. Poika parkaisi!!!!

Sitten vasta huomasin, että jalatkin olivat jo siniset :(.

Oksentelua aiheuttanut mahatorven refluksi löytyi vasta 5 kk myöhemmin. Siihen saakka äitiä pidettiin hysteerisenä :(, poika ei koskaan nukkunut yli varttia, itki vain... Tutkimuksiin päästiin kunnolla vasta, kun pituus putosi nollakäyrältä alle - 2 ja paino pysähtyi... Voi sitä hoitajien alentuvaa suhtautumista äitiin en unohda koskaan. (äiti ottaa vaan rauhallisesti, vauvat ovat sellaisia, että ne itkevät...)

Vierailija

Meillä viime kesäinen uinti reissu päättyi niin että 1v6kk tyttäremme pulahti ranta veteen. Luojan kiitos mitään ei ehtinyt tapahtua, hän ei edes pelästynyt. Silti vieläkin joskus kun suljen silmäeni näen pienen vauvani veden alla.

Vierailija

eiköhän se oo ihan refleksi, luulen, että jos löytää oman lapsensa elottomana niin sitä yrittää ravistella hereille eka hellemmin ja sitten rajummin. osaan kuvitella. siinä paniikissa ei välttämätä noi ea taidotkaan auta, ajattelee miten sattuu.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat