Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, jotka harkitsevat kotirouvan " uraa" ?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Minulla on jo vuosia kytenyt haave, että voisin jäädä kokonaan pois työelämästä ja keskittyä kodin ja lasten hoitamiseen. Lapsemme ovat nyt 7, 5 ja 2,5 v, ja kuopuksen lähestyessä kolmea kysymys on polttavan ajankohtainen. Minulla olisi työpaikka odottamassa, mutta harkitsen vakavasti, etten palaa sinne enää.

En todellakaan vastusta esim. lasten päivähoitoa, eli sellaisista periaatteista tässä ei ole kyse. Minulla vain on suuri halu, jopa tarve olla kotimme hengetär ja tehdä se työ niin hyvin kuin voin. Lasten ollessa pieniä on heidän hoitamisensa luonnollisestikin ollut tärkein tehtäväni. Heidän kasvaessaan haluaisin panostaa myös kodin ja puutarhan hoitoon, sisustukseen ja ylipäätään tämän " hotellin" pyörittämiseen. Minulla on myös rakas taideharrastus, johon keskittyminen onnistuisi parhaiten, jos olisin kotona.

Mitä enemmän asiaa mietin, sitä varmemmaksi siitä tulen. Mieskin tukee minua tässä ratkaisussa. Hän on iloinen ja ylpeä, jos päätän ryhtyä kotirouvaksi.

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

Meillä on lasten osalta se tilanne, että esikoinen on jo koulussa ja keskimmäinen menee eskariin ensi syksynä. Siitä lähtien tulen olemaan täysipäiväinen kotiäiti vain kuopuksellemme. Kun hänkin menee sitten kerhoon pariksi aamupäiväksi viikossa, jää minulle reilusti aikaa muuhunkin kuin lastenhoitoon.

Taloudellisesti kotiin jäämiseni ei ole ongelma.

Vierailija

Kokeilin olla ensin äitiyslomalla vuoden ja siihen vielä päälle täyden ajan hoitovapaalla. Ei ollut herkkua eikä ainakaan sovi mulle! Liian yksitoikkoista elämää olla pelkästään kotona.

No eihän siinä mitään jos saisi vain olla rauhassa mutta kun pitää hoitaa ne lapsetkin:). Joka paikkaan jos lähtee niin lapset aina mukaan, en mä ainakaan pysty samalla tavoin kaikesta nauttimaan kun jatkuvasti pitää vahtia lasten perään...

Tottakai useimmat tylsistyvät vain kotona ollessaan. Tämähän on työttömienkin suuri ongelma; kun he tuntevat itsensä tarpeettomiksi ja rutiiniton elämä ahdistaa.

Mä saan kotonakin paljon enemmän aikaiseksi kun olen ensin päivän töissä. Olen niin energinen että! Kotonaollessa sitä ei jaksanut tehdä yhtään mitään....

Voisin jäädä kotiin vain jos:

- lapsille hoitaja joka päiväksi useaksi tunniksi että ehtisin mennä ja tulla kuten haluaisin, eli harrastaa jotain työnkaltaista.

- minulle jonkinlainen " palkka" että olisi varaa törsätä

- haluaisin eläkevakuutuksen

Vierailija

Harvemmin silti mies kuitenkaan? Mutta hyvä jos sellaisiakin miehiä löytyy. Kyllä miehiltäkin mielestäni pitäisi vähän enemmän vaatia kun kerran perhettä perustavat. Heidänkin pitäisi vähän oppia joustamaan eikä vain ajatella sitä omaa uraa ja plaa plaa. Naistenhan vika tämäkin kai monesti on, kun eivät vaadi miestä muuttumaan. Ja jotkut äijät nyt ovat vain niin pölvästejä, etteivät edes arvosta niitä lapsia ollenkaan.

Vierailija

Tulevaisuuden suunnitelmistani piti sanoa vielä se, ettei minulla ole siis mitään henkilökohtaista hinkua päästä töihin. Voisin hyvin kuvitella, että olisin vaikka loppuelämäni kotona.

Vierailija

Sinulla on kaikki mahdollisuudet toteuttaa tämä haaveesi, niin toteuta ihmeessä, hyvä ihminen. Muut ihmiset saattavat olla ideasta kovasti toistakin mieltä (koska niinhän aina ollaan, kun joku tekee valtavirrasta poikkeavia ratkaisuja), mutta ei sillä ole väliä, kunhan oma perheesi on puolellasi ja itse tiedät, miksi teet niinkuin teet.

5

Vierailija

kyllä voin myöntää että kateeks käy jos joku voi olla tai pitäs varmaan sanoa tehdä töitä kotona.....mäkin haluun!!!!!

t.eka vastaaja..eli oonkohan sitten kakkonen=)

Vierailija

Mutta jotenkin mua silti ottaa päähän se, että aina se on se NAINEN joka luopuu " omasta elämästään" . Mies se vaan saa painaa pitkiä päiviä, eikä hänen tarvitse mitään uudelleenjärjestelyjä tehdä oman työnsä suhteen!!!!

Meillä oli myös nimittäin se tilanne, että MINÄ irtisanouduin omasta työpaikastani koska oli täysin mahdotonta että meillä molemmilla olisi ollut iltapainotteinen työ. Mies se vain jatkoi omassaan, kylläkin siitä syystä koska hänen on vaikeampi löytää uutta työtä. Itse löysin kyllä uuden työpaikan ja teen nyt vain 8-15 töitä. Lasten takia.

Mutta usein olen huomannut tuon, etteivät miehet tee mitään myönnytyksiä oman työnsä suhteen, jatkavat vain entiseen malliin. Ei ihmekään, että naiset saavat vähemmän palkkaa! Heillähän on huonommat mahikset satsata työhön.

Vierailija

Kyllä meillä mies on ollut kotona ja minä työelämässä ja jos minä pitäisi työssä olosta ja mies kotona olosta, niin toki niin tehtäisiin. Meillä minä vihaan työssäkäyntiä, mies ei ihmeemmin pitänyt kotona olosta. En oikein näe ongelmaa tässä...

Jaa että mikäkö luulen olevani? Ihan ihminen vain. Meitä on monenlaisia, kuten olet ehkä kuullutkin.

Vierailija

Tässähän kyseltiin ihmisiä, jotka

Lainaus:

tahtovat

jäädä kotiin ja jos voivat, ajattelevat asiaa niin, että

Lainaus:

saavat

jäädä kotiin, eivätkä joudu.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Kodinhoito ja ruuanlaitto, leipominen ym. olisi erikoisalaani.

Tietenkin kodin ja lasten ohella pitäisin huolen myös itsestäni, noin niinku mieheni iloksi;-)

Voi, se olis kivaa!

Paitsi että minulla erikoisalaa tulee olemaan sisustaminen ja puutarhanhoito. Myös omasta itsestä huolehtiminen onnistuu paljon kokonaisvaltaisemmin, kun ei tarvitse rasittaa itseään työstressillä päivästä toiseen. Ja tietenkin taideharrastukseeni aion käyttää aikaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat