Miksi vauva ei enää viihdy isänsä kanssa?

Vierailija

Aiemmin kaikki oli ok ja isän seura kelpasi. Nyt itkee isän sylissä ja rauhoittuu äidin sylissä. Mikä on pielessä?

Kommentit (7)

Vierailija

kohdellut kaltoin!

No ei vaisinkaan, on aika yleistä että vauvan suosikki on se äiti ja on kausia jolloin vauva haluaa olla vain äidin kanssa. Meillä oli sellainen kausi ja se kesti aikansa ja meni ohi.

Vierailija

Harvat lepohetket menevät plörinäksi kun kuuntelen isän hoidossa olevan vauvan itkuja. Ei mene kovin montaa tuokiota kun olen lohduttamassa itkevää lasta. Lopen uupuneena. Kierre onkin sitten valmis. Isä kelpaa aina vain huonommin kun pelastelen pienokaista isänsä " hoivasta" . Isä on hämillään ja ihmettelee mistä on kyse.

Vierailija

Varsinkin jos isä on vähemmän ollut vauvan kanssa, alkaa hän pitää jossain vaiheessa äitiä selkeästi ' ainoana oikeana' lohduttajana. Esikoisen kohdalla en ajankohtaa muista ihan tarkkaan, kuopuksella on just vaihe päällä, alkoi 7 kk ikäisenä ja jatkuu edelleen, ikää hänellä nyt 8kk.

Vierailija

Nyt on taas menossa tuollainen kausi, että vain äiti kelpaa. Tyttö on vuoden ikäinen. Meillä ainakin iskän " kelpaamattomuus" nousi ekan kerran esiin, kun tytölle tuli hampaita. Vain äiti kelpasi. Ajan kanssa meni ohi. Nyt ollaan sitten oltu sairaana, ja vaikka tyttö on jo suht terve, niin on näköjään " jäänyt päälle" se ettei muuta kuin äiti kelpaa... :P Nyt kolmena iltana tyttö on huutanut yli tunnin verran, kun iskä on yrittänyt nukuttaa. Ja heti kun minä menen viereen, niin tyttö hiljenee, saman tien. Eli pelkkää kiukutteluitkua itkee...

Äidin sydämeen vain ottaa, kun lapsi huutaa sillä lailla, vaikka tiedän ettei mikään ole hätänä. Mä en ymmärrä miten lapsi saattaa huutaa tunnin verran koko ajan yltyen, rauhoittumatta hetkeksikään??? Ei minusta oo huudattamaan sitä tuntitolkulla, se tuntikin on tuntunut tosi pahalta. Ja nyt sitten on tyttö jo oppinut tietenkin, että kun riittävän kauan huutaa, niin äiti tulee... Voi rähmä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat