***LOKAMASUT TORSTAINA 13.10***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Minä täällä taas pitkästä aikaa!! Kunhan saisin pian unta...

[b]beibi0905[/b] ja [b]Tiikerikala[/b] teistä varmaan kuullaankin seuraavan kerran, kun olette vauvanne saaneet :) Onnea matkaan!!!

[b]nasuli78[/b] Onnea sinullekin, käynnistykseen!!! :)

Muistanko oikein etten ole nähnyt [b]Urkkia[/b] (vai menikö nimi nyt edes oikein?) täällä vähään aikaan? Jokohan olet nyytin saanut??

Sainkin eilen aikaseksi siivota, vaikka olisi kivasti laiskottanut. Mutta kun kerran energiaa oli niin pitihän sitä jotain saada aikaseksikin! ;)

Mä sain " kotitehtäviä" neuvolasta. Mun pitää aamuisin tarkistaa pissistä ne samat arvot kun ne tarkistaa neuvolassakin ja mitata verenpaine aamuin illoin, kun se oli ollut (kuulemma) vähän korkealla. En varmaksi tiedä, mutta epäilen, että pitää tarkkailla siksi ettei tule raskausmyrkytystä?!!

Kaisa 38+4

Sivut

Kommentit (63)

Vierailija

Aikaista huomenta!

Mulla oli eilen viimeinen lääkärikäynti (kohdunsuu pehmeä ja auki sormelle, kanavaa jäljellä vajaa sentti!!) ja gynekologin ronklaustutkimus taisi teettää tulosta! :) Nyt yöllä heräsin monta kertaa vessaan ja matkalla jo lorahteli sen verran vuolaasti nestettä nilkkoihin asti kastellen kahdet yöpuvunhousut täysin, että aloin jo ymmärtää, että tässä tosiaankin taitaa olla tällä kertaa kyseessä lapsivedet eikä mikään lorahteleva valkovuoto, joka on aikaisempina päivinä ollut kiusoina!!! Soitin 04:39 synnyttäjien vastaanottoon ja sieltä rauhallinen kätilönääni vaan kehotti vielä menemään mahdollisuuksien mukaan uudestaan nukkumaan, kun kipuja ei vielä ollut. Maha tuntui kyllä heti erilaiselta, ei niin pinkeältä kuin aiemmin. Sanoi, että voin rauhassa levätä vielä aamuun saakka ja tulla sitten aamupalan jälkeen sinne osastolle.

Ajatukset pian alkavasta synnytyksestä täytti mielen ja vietin melkein tunteroisen sängyssä ennen kuin sitten 05:40 nousin ylös ja tulin koneelle. Uni ei vaan meinannut enää tulla ja tuntui, että mulla on vielä tuhat ja yksi asiaa, mitä pitäisi tehdä, ennen kuin voin lähteä synnyttämään. En ole vielä herättänyt miestä ja koitan varmaan itsekin mennä vielä yrittämään, jos saisi vielä unen päästä kiinni, että olisi voimia tulevaan koitokseen vähän paremmin.

Uskomattomalta tuntuu ajatus siitä, että pian meillä voi olla oma pieni nyytti sylissä! Tsemppiä muille samassa tilanteessa oleville (Nelliina!!!) ja kärsivällisyyttä kaikille odottaville lokalaisille!

Precious 38+3

Vierailija

Hieno juttu, että sait nyt kunnon palvelua.:)

EMPPU:Kyllä säkin taidat päästä pian nyyttiä hakemaan.

Positiivista mieltä kaikille !:)

Ponnyt

Vierailija

Niin ne supparit vaan laantui parin tunnin päästä, vaikka lupaavalta vaikutti.:( Kiitos kuitenkin tsemeistä.Säästetään tulevaan.;) Olin tytön kanssa mummilassa illan.

Öitä

Ponnyt rv 39+2

Vierailija

Höh mä haluan kanssa synnyttämään!! :)

Kovasti onnea matkaan NELLIINA,PRECIOUS! Nyytin hakureissuun tainnut päästä myös ANNU,ja suskulle tsemppiä sektioon ja NASULILLE käynnistykseen.Johan täältä alkaa porukkaa häviämään...tässä tulee itsekin pian malttamattomaksi, vaikka kuinka rauhallisesti yrittää odotella.

Onkos PULINA pinoutunut hetkeen ?

Mulla meni yö ihan hyvin.Menin jo ajoissa nukkumaan, ja 10h yöunet 2 vessareissulla.Jotenkin alkoi stressaamaan kun äitini lähdössä ens ti mökkeilemään ainakin muutamaksi päiväksi.Blääh, ihan kuin se mökki sieltä johonkin karkaisi.Esikoisen hoitovaihtoehtoina myös anoppi ja kummi, joten eiköhän se järjesty, jos vauva ei vielä tällä viikolla synny.

SINISIIPI:Jaksamista.Varmasti alkaa noilla viikoilla jo pitkästyttää odotus.Eipä vaan taida mitkään S:ät tms auttaa synnytyksen käynnistymiseen.Tapahtuu kun vauva on valmis...Taidan minäkin jäädä tänne viimeisten joukkoon nyyttiä hakemaan.Tylsää.

COPPOLA: Harmi että jouduit vielä palaamaan kotiin.

Ponnyt rv 39+2 ja masunasukki

Vierailija

Eilen olin jorvissa tarkistuttamassa paineet, ne oli ennallaan eli vähän koholla, 144/88 muistaakseni. Pissa puhdas ja ultrassa kaikki hyvin. Eka kipee suppari tuli ku lääkäri ronklas alapäätä ja kipee oli massu koko illan mut nyt on ihan rauhottunu kokonaan, höh, elättelin toiveita et nyt lähettäis synnyttää ku tuli vähän limaista vuotoakin. Mut taitaa mennä vielä jonkin aikaa. Vauva oli kyl ihan kiinnittyny et toivotaan ettei kauheen kauaa enää kestäis.

Tosiaan kovasti onnea nyytin hakureissulle niin Tiikerikalalle, Beibille kuin Nasulillekin!!! Ja tietty muillekin joilla lähtö lähellä.

Nyt vois mennä koittaa tulisko uni, olin jo tosi väsyny alkuillasta mut väsy hävis. Aamulla onkin mentävä labraan verikokeisiin, B-vitamiiniarvoja tarkistellaan ku ne oli vähä alhaset aikasemmin. Oon syöny B-vitamiinilisää nyt.

Kauniita unia vaan kaikille tai hyvää huomenta...

Nelliina rv 38+5

Vierailija

[b]K-K[/b]:

Sä olet kyllä viilipytty, metsi hätähousu oisin suostunu tietty kaikkeen heti niinkuin luonteeseeni kuuluu: kaikki, heti ja vhän äkkiä ;). Mutta TOTTA, aina on parempi, että synnytys käynnistyy itsestään ja toivottavasti sulla näin tapahtuu pian! *bd bd*.

Mulla se viime synnytys (ensimmäiseni) meni (niin ku varmaan muistatki) niin paljon yli, että se tosiaan käynnistettiin sillä petidiini (?) pistolla ja kalvojen puhkaisulla. Oli kyllä ihan helvetin rajut supistukset. Pyysyn jo ennen saliin menoa, että hälyyttävät sinne anestesialääkärin antamaan epiduraalin, mutta ei siitä mulle iloa ollu. Kalvot kun puhkastiin, meni about ½ tuntia kun se a-lääkäri tuli paikalle ja alko epiduraalia laittaan. Siinä jo ähisin siihen tyyliin, että oksat pois ja pätkä latvaa, ponnistutti ihan perkuleesti. Kaikki vaan sanoivat, ettei se vielä voi ponnistuttaa ja pitivät mua jaloista ja käsistä paikallaan ja iskivät puudutetta. Heti kun se oli saatu ja pääsin kääntymään sain alkaa ponnistaan. Aivan kauheeta hommaa. Ilokaasulla tuo tyttö sitten maailmaan saatiin ja puudute alkoi vaikuttamaan vasta muistaakseni (!) kun suihkussa olin. Siksi tosiaan toivonkin, että tää käynnistys nyt ihan sponttaanisti ja jäis jotenki kivuttovammat muistot synnytyksestä, vaikka tuskin se kivutonta VOI OLLA ;))))))))......

[b]SINÄ KUKKAPENKIN KITKIJÄ[/b]: Hullu ;)! Minä en ikimaailmassa pystyis olemaan semmosessa asennossa, mulla varmaan repiäis *ersereikä ;-D........pitäsköhän sittenkin kokeilla.

Jollekin/joillekin piti sanomani vielä jotain, mutta jutustelu K-K:n kanssa sai mun pään ihan tyhjäksi - laho mikä laho!

Joudun ' ehkä' vielä palaamaan, mutta nyt lähden käymään pyöräilemässä.

*Vallu*

Vierailija

Mä roikun täällä vielä marraskuussa...

Ei mitään " synnytysoireita" .

Ei ole edes supistellu pariin päivään.

Onnea kaikille synnärille lähtijöille!

Urkki ja Aarre rv 40+1

Vierailija

Tämä tyttöpä vietti äsken tunnin leveässä kyykkyasennossa kukkapenkeistä rikkaruohoja repien (ja ihan apinanraivolla...)!!!

Nyt on HIKI ja joka paikka sattuuu, paitsi että ei supista! Vielä, mutta eiköhän tolla jotain luulis saavan aikaiseksi... Jään innolla odottamaan edistystä...

Voi COPPOLA, onpa tylsää, ettei se sitten ollutkaan lapsivettä! Epäreilua, että ihmisestä voi vuotaa kaikkea hämäävää... pitäis olla selkeästi eri värit kaikille eritteille! Mäkin luulin et jos vaan jotain vaaleanpunaista ilmaantuu, niin se on sit sitä eikä mitään muuta.

Paistettiin päivällä lettuja pojan kanssa juhlapäivän kunniaksi, kyllä oli hyvää, nam! Muutama jäi vielä, nopeimmat saavat!

Ninnuli edelleen tasan 40 viikkoa

Vierailija

Toivottavasti tapaisimme TAYS:lla!!! Siitähän oli kerran puhetta, että voipi näin olla ;) Mulla kuitenkin jo rv41+4, joten odottelen kovasti, että alkaisi tapahtumaan!!

Pakko purkautua tänne: Ihan aamulla oli tosi hyvä mieliala, kun heräsin klo6, mutta yhtäkkiä tuossa tunti sitten alkoi pänniä taas tämä koko touhu (eli odotus) ihan hirveästi. Tuntuu, että olisin jotenkin itse " syyllinen" siihen, että en saa tämän vauvan synnytystä käynnistymään...Vaikka se on kyllä ihan hassu ja naivi ajatus, tiedän...Ja sitten harmittaa mun pikkusiskon puolesta ihan hirrrrrrveesti...Hän nimittäin on ollut hyvää hyvyyttään meillä jo viikon " päivystävänä" lastenvahtina ja auttamassa kotiaskareissa ja joutuu lähtemään tänään. Hänellä olisi ollut tenttiinlukua ym. tärkeää nyt tälläkin viikolla, mutta on tahtonut auttaa. Ja nyt hän joutuu lähtemään, eikä näe vauvaa sukulaisista ekana :( Olisin niin kovasti halunnut sen näkemisen hänelle suoda -höh!!! Kaikkea minäkin murehdin!!

t.Sinisiipi huimine viikkoineen ;)

Ps. Onneksi saadaan illalla miehen vanhemmat kuitenkin tänne lapsia hoitamaan ja he voinevat olla sitten siihen saakka, kunnes vauva on syntynyt...

Vierailija

Onnea matkaan PRECIOUS ja NELLIINA! Harmi, kun sulla tuli " väärä hälytys" COPPOLA, mutta kyllä se oma vuoro vielä sieltä tulee!

PRECIOUS olet varmaan jo siellä synnärillä tähän aikaan, mutta meidän pitää taas sitten treffata kun olette vauvan kanssa siihen valmiita. Pääsee näkemään sen teidän pienen nyytin :)

KAISA1977 ja MINSKI-78 mulle kans antoivat niitä pissasticksejä eilisen neuvolakäynnin jälkeen. Ihan puhdasta näytti siellä niin kuin ennenkin, mutta oli TAAS paino noussut 1,4 kg viikossa ja paineet koholla. Nyt pitää joka aamu tarkistaa valkuaiset varmuuden vuoksi.

Juteltiin tuossa muutama päivä sitten äidin kanssa sen raskauksista.. Tulipa " kannustava" olo.. Minä olin mennyt 2 vkoa yli ja kummatkin mun veljet yhdeksän päivää.. :( Jotenka marraskuun puolelle taitaa hyvinkin mennä tämä mun odotus :( :( :(

Tjaah, alankin tästä lukemaan noita edellispäivien pinoja, kun en ole taas pariin päivään ehtinyt.

Kielo ja massu 37+4

Vierailija

Muuten oli kaikki hyvin, paitsi et mullakin alapaineet on noussut.

Nyt oli 86, kun on pyörinyt tossa 60-70 välillä.

Seuraavan ajan sain jo maanantaille paineiden takia.

Toivottavasti ei tartte mennä...

Musta tuntuu että raskausvaivat sen kun vähenee mitä pidemmälle pääsee.

Ei kolota, ei supistele.

Ainut on tuo unettomuus ja päänsärky kohtaukset.

Huomenna mä en saa synnyttää, koska mies lähtee Tallinnaan työmatkalle.

Pitäiskö tehdä jäynä ja synnyttää, mies pääsisi kokeilemaan Copterlainia?

Vierailija

Eli siivonnut oon koko aamupäivän! Moppasin lattiat, huiskuttelin mattoja parvekkeella (hih, niin ei sais ees tehdä ;D), pyyhin pölyt, ja muutenkin oon touhunnut ihan koko ajan. Pikkuisen kävelylenkinkin tein..

No voihan harmitus sentään, että[b]Coppola[/b] vielä palasit takaisin. Tosin ehkäpäsä pian pääset takaisin synnärille, kun kerta lääkärin ronklaaminen sai jomotuksia aikaan *bd*

Hih, mua ihan huvittaa, että kaikki muut odottaa synnytyksen alkamista kuin kuuta nousevaa, mutta meidän [b]Kutina-Kalle nasuli[/b] vaan iloitsee kotiinpaluustaan ILMAN nyyttiä :D Oot sä kyllä aikamoinen hoopo!! ;D

[b]Kaisa[/b], voi että, annas mullekin vähän tota sun positiivista energiaas! Mäkään en pidä masuani mitenkään isona tai häiritsevänä, olossa ei valittamista, muutenkin voin tosi mainiosti. Mä vaan olen niin

Lainaus:

malttamaton

näkemään pikkuisen..... siks mä en jaksa odottaa!! Ja siks varmaan kuulostan niin " masentuneelta" vaikka oikeesti oon tosi onnellinen ym. :) No tulipa vähän sekavasti selostettua, mutta sekavahan mä olen itsekin ;D

Ok, lähden jatkamaan puuhailua (vuorossa vessan pesua) jotta saisin niitä suppareita aikaiseksi ;D Toivotaan että auttaa*bd bd*

Ja taas kerran laitetaan tsupeja matkaan...

[color=violet]~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~

Vierailija

Ei tuo alapaine kuulosta korkealta 88, mutta sitä verrataan sun raskauden alkuajan verenpaineeseen, että mikä kenellekin on korkea.Mutta yleisesti kai jos alapaine yli 90 niin on korkea.Ilmeisesti jos 20 enemmän kun alkuraskaudessa, niin täällä kirjotellaan lähetettä äippäpolille.Jotain tuonsuuntaista muistaisin oman TH:n puhuneen.

vuoroaan odottaen ponnyt rv 39+2 ja masunasukki

Vierailija

Liikuttavan moni on " ottanut osaa" ja tsemppaillut mua tänään, kiitos niistä! :)

Olo on tällä hetkellä toiveikas, sillä jomottelut/kolottelut jatkuu nyt kuudetta tuntia ja suppaileekin lupaavasti. Olen tosin edelleen huono niitä supistuksia erottamaan, niinkun mainitsinkin aiemmin niin käyrälle piirtyi pieniä kiristelyjä jo ennen sitä lääkärin ronklaamista enkä mä huomannu ainuttakaan itse! Nyt kyllä tuntuu selvästi, mutta on hankala erottaa tämän taukoamattoman juilimisen keskeltä että milloin se kipu kasvaa. Arvioisin kuitenkin, että 10-20 minuutin välein supistaa. Kipu on ihan hyvin kotona siedettävää, ei ole aikeita lähteä näillä vielä takaisin Taysiin.

Että katsellaan nyt miten käy...

Vai tuli K-K:kin vielä takaisin :) No hyvähän se on, jos itse olet sitä mieltä, että parempi näin.

Taidan siirtyä makuuasentoon, siinä huomaa helpommin kipuaallot.

Suppareita muillekin!!!

Vierailija

Heräsin käymään vessassa ja ihmettelin, että no eihän täältä mitään oikeen tuu. Olin jo nousemassa kun lorahti, ajattelin unenpöpperössä että johan nyt kun en rakkoani yhtään hallitse. Pyyhkäisin ja totesin, että hmm, vaaleanpunaista. Varmaan limatulppa irtoamassa tai jotain. Sitten välähti, että täällähän sitä aina puhutaan, että lapsivesi voi olla vähän vaaleanpunaista! Soitin Taysiin ja pikkuhiljaa tästä olen lähdössä tarkistuttamaan tilannetta.

Ei kyllä muuten oireile yhtään, että saa nähdä onko tässä tosi kyseessä. Mitähän muuta se vois olla kun sitä ihteään?

No, jätän spekuloinnit lääkärille :)

Palailen myöhemmin raportoimaan jos/kun takaisin kotiin vielä lähettävät.

-Coppola

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat