Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

nyt salaattireseptit jakoon! -kun lapset eivät syö salaattia, mikä maistuu parhaiten?

Vierailija

Meillä lapset ovat kranttuja salaatin suhteen. Kelpaa vain porkkanaraaste ananaspaloilla höystettynä ( ja joskus raejuustoa vielä sinne joukkoon).

Olis kiva joskus jotain muutakin vaihtelun vuoksi...

Kommentit (7)

Vierailija

Vielä alkuvuodesta ei mennyt mikään muu kuin pakastemaissi (joka on kyllä yök äidin mielestä). Nyt on pikku hiljaa sitkeällä tarjoamisella saatu tilanne, että poika popsii ihan mielikseen kurkun ja tomaatin palasia, mutta nekin pitää olla sillai isoina palasina, mitkään pienet silput ja raasteet ei kelpaa. Että jos reilussa puolessa vuodessa on saatu lisättyä kaksi kasvista niin onhan tässä toivoa, että ennen kouluikää alkaisi mennä porkkana, kaali yms. peruskasvikset.

Vierailija

Meilläkään ei välttämättä aina maistu salaatit, mutta kunhan on maistuva salaattikastike niin kyllä maistuu! Kun lapsi saa itse lisätä kastikkeensa niin syökin hyvin. ja vaikka kastikkeet ei niin terveellisiä olisikaan, niin ei lapset siitä kyllä liho.( Niinkun me naiset aina ajatellaan omalla kohdalla.) parempi että vitamiinit menee kastikkeen kanssa kun ei ollenkaan!

Vierailija

mutta juurespaloja hän suostuu syömään sekä keitettynä, että raakana. Joten joka aterialla on keitettyä naurista, porkkanaa, lanttua tai selleriä ja joskus palastelen keittiön pöydälle keittämättömiä juureksia, josta lapsi niitä käy popsimassa.

Marjat ja hedelmätkin käyvät hyvin.

Vierailija

Esim. salaatinlehdet syödään siltään, samoin paprikan, kurkun, tomaatin palaset. Myös juurespalat on pop! Mutta auta armias jos ne menee laittamaan sekaisin ja hienosti raastaa niin itse saa syödä kaikki.

Vierailija

Minä en osaa antaa lasten suosikkilalaattireseptiä koska poika onneksi syö kaikkia salaatteja mielellään (paitsi ei oliiveja). Monia lapsia saattaisi kuitenkin auttaa salaatikastikepisara - sehän antaa paljon makua eikä joku raaste ole yhtä kuivaa pureskeltavaa. Onhan siinä paljon rasvaa, mutta se on kuitenkin siinä terveellisimmässä muodossaan ja siitä saa hyviä kolesteroleja huonojen vastapainoksi...

Uusimmat

Suosituimmat