Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+MaalisMussukat TorstaiPinoon+

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Pitkästä aikaa taas ehdin jotain kirjoitellakin. Monta viikkoa mennyt vain palstaa lukiessa.

Asiaan siis...

Harmittaa lukea noista rakenneultrista, meillä päin kun ei ole kun niskapoimu-ultra sillon rv 12 paikkeilla. Olisi niin ihana saada tietää että kaikki on kunnossa ja ennen kaikkea nähdä pikkuinen. Ollaan siis menossa PäijätHämeeseen synnärille ja siellä myös käytiin tossa yhdessa ja ainoassa ultrassa.

Pari päivää olen mietiskellyt asiaa ja olenkin päättänyt varata ajan yksityiselle ultraan. Tiedossani ei ole tällä alueella ketään / mitään super hyvää lääkäriä odottavalle äidille, joten varaan ajan ihan tutusta yksityisestä lääkäriasemasta. Siellä kuulemma ultraa ihan normaali gyne. Saas nähdä millanen on, mutta näkeepähän ainakin pikkuisen. Kyselin jo etukäteen ja hinta on ainakin kohtuullinen n. 60 euroa lääkäri +ultra ....

Masu alkaa olla jo aikas iso....ihanaa ja olokin mitä parhain. Pari viikkoa jalat on olleet tosi kipeät, mutta nyt tuntuu , että sekin alkaa helpottaa : ) Potkuja tulee tasaiseen tahtiin iltapäivällä kaikkein eniten. Maanantaina kävin hierojalla jolloin alkoi pikkuisen voimistelu tuokio, hierojakin sanoi näkevänsä selvästi potkut masussa...kivaa.

Esikoinen on meillä jo 8v. ja odottaa kovasti pikku siskoa mutta velikin käy.... voidaan ostaa autoja.... Ihanaa toisaalta kun esikoinen on jo noin iso ja osaa arvostaa tätä pikku ihmistä kun on tähän saakka ollut ainut lapsonen perheessämme. Sisko/veli on kuitenkin niin tärkeä ja odotettu pikkuinen.

Käytiin ihailemassa viime viikolla vaunuja... voi miten ne ovat muuttuneet edellisistä vaunuista ( siis kahdeksan vuotta sitten ).

Olen kovasti mieltynyt Emmaljungiin, mutta mietityttää kumpi olisi parempi duo edge (siis se erillinen vaunukoppa) vai cerox / crossway ( siis rattaat kantokassilla ) ? Hmmm siis kumpi malli parempi kevät vauvalle ??? Onko viisaita mielipiteitä. Asustellaan pikku pitäjässä joten vaunut pitää olla kunnon tukevat että pääsee lumessa/loskassa ja hiekalla kunnolla menemään. Ratasmallissa tuntuu myös olevan tosi pieni tavaratila esim. kauppakassille ? Antakaapa vinkkejä jos löytyy kokemusta !?

No mutta nukkumatti alkaa kutsua. Suloista odotusta kaikille !

Äitsykkä80 rv 18+2

Vierailija

Iltavuoroon menossa ja hetkeksi ehti koneelle piipahtaan ennen töihin lähtöä..Kävin jo aamusta kampaajallakin ottamassa raitoja ja nyt taas olo on kuin uudella ihmisellä. Piristää kummasti aina tämmöset pikkuasiatkin ; )

Sitten omaa napaa..Olo on suht hyvä jos ei lasketa mukaan edelleen jatkuvia repimiskipua tms silloin tällöin. Tuntuu että väsymyskin olisi kaikonnut. Jospa retaferit viimein auttaa ja kun olen enmmän kiinnittänyt ruokiini huomiota että saisin sitä rautaa ja c-vitamiinia tarpeeksi. Silti työmotivaatio on aika nollassa ; ) Vielä pitäisi 3 kuukautta jaksaa ennen talvi ja äoppälomalle jäämistä.

Meidän lapset etenkin kuopus 2,5v on innoissaan vauvasta. Joka ilta sylissäni istuessaan silittelee masuani ja juttelee vauvalle, että tule jo sieltä. Lapsille odotus aika on pitkä ; ) Toki myös 5 vuotias esikkomme on innoissaan mutta ei nyt ihan joka päivä juttele vauvasta, mitä nyt nimiä ehdottelee vauvalle. Niistä osa ollutkin ihan korvan taakse laitettavia, mutta monesti ovat vielä satuhahmojen tms nimiä, kuten Ariel jne ; )

Ihanaa muuten kun jokapäivä tuntee jo vauvan liikkeitä. Vaikkei kovin usein mutta päivittäin. Vauvasta on tullut nyt todellisempi kun hän antaa merkkejä itsestään. Se alkuraskaus oli niin piinaa kun ei mistään muusta tienny olevansa raskaana kuin punasesta viivasta ; )

Mutta nyt täytyy ruveta hankkiin pian töihin lähtöä. Moido!

T.lyytikki rv 17+5

Vierailija

[color=Mediumslateblue]Oon ravannut täällä moneen kertaan, mutta aika hiljaista tuntuu olevan.

Tuli vaan mieleen, että kuinka monella liikkeet tuntuu jo masun päällä? Meillä ei vielä oo mies liikkeitä tuntenut, mutta muutaman kerran on " mosse" kyllä sellaisen voltin heittänyt, että itsestä ainakin on tuntunut, että saattais tuntua ulospäinkin.

Nyt neitiä nukuttamaan

Monkey taas

Vierailija

Koko alkusyksy on menny hirmusella hurinalla ja nyt tuntuu, että päivät ei kulu millään.. Ja vaikka ihan kivasti piristää nää ihanat aurinkoiset päivät, niin aamut alkaa olla tosi siirappisia. Mun on todella vaikeeta nousta kun on ihan pimeetä ja varsinkin jos on joutunu ramppaamaan yöllä vessassa tai heräilemään suonenvetoon. Mutta se siitä valituksesta.(Koittakaa kestää)

Omaan napaan kuuluu oikein hyvää. Liikkeet alkaa tuntua jo työpäivän aikanakin ja seisoessa. Aikasemmin kun on pitäny käydä pitkäkseen, rentoutua ja odotella. Mut esim. tänään aamupäivällä tunsin miten masu-asukki koputteli kun juttelin työkaverin kanssa :)

Kiva kuulla myös muiden ultrakuulumisia. Itse vieläkin jaksan siitä intoilla ja tutkia kuvia. " Nestorista" saatiin 4 oikein selvää ja hyvää kuvaa, mm. vilkutus ja nyrkkikuva :) Mutta sukupuoli jäi edelleen salaisuudeksi(ja ihan tarkoituksella). Otin niistä kuvista valokopiot kun kätilö sanoi, että ne saattaa haalistua tai jopa häipyä kokonaan kun se kuvapaperi on semmosta valolle herkkää..

Mutta tällaista täällä. Täytyy taas palata työn ääreen, että pääsee kotiinkin jossain vaiheessa.

Kati ja Nestori -rv 20+1

Vierailija

Noista isommista sisaruksista oli puhetta, niin meillä esikoinen,poika täyttää tammikuussa 4, seuraava poika huhtikuussa 3 ja kuopus tyttö joulukuussa vuoden, eli hän on n1v3kk uuden vauvan syntyessä. Vanhin poika ihmetteli, että miks sun massussa on aina vauva :-) nuorempi ei oo kommentoinu asiaa mitenkään, ei ehkä vielä ymmärrä koko asiaa ja pieninhän ei vielä mitään ymmärrä.

Vierailija

[color=orchid] En pääsekään tapaamiseen keskiviikkona! Tulikin muuta menoa, mitä ei voi muuttaa... harmi... Mutta sovitaan pian uusi tapaaminen! Ja hauskaa kahvittelua teille muille!

Hitsi, en sitten pääse siellä Bebesilläkään käymään... täytyy katsoa, jos vaikka joku lauantai kerkeisi sinnekin.

Eipä tässä ihmeempiä, masua kasvatellaan ja odotan kovasti ensi viikon ultraa.

Hauskaa torstaipäivää kaikille maalismussukoille!

NapNap+Mörkö rv 19+1 [/color]

Vierailija

ja mullakin jo unihiekat kutittaa, mutta (pakko myöntää) oon jäänny koukkuun tohon bigbrotheriin joten sen alkamista tässä odottelen :)

Masu-asukin liikkeistä piti sanoa, että oon pari kertaa viime päivien aikana luullu tuntevani liikkeet myös masun päältä, mutta kun mies on yrittäny kokeilla niin ei oo tuntenu. Kai oma tuntoaisti tekee tepposet kun liikkeet tuntuu sisäpuolella, niin omaa kättä vasten luule tuntevansa ne myös päällekin.. Kovasti kyllä mies odottaa, että pääsis kans osalliseks liikkeistä ja eiköhän ne jo näillä viikoilla ala tuntumaan.

Mutta nyt koiraa viemään iltaliritykselle ja sitte peiton alle telkkua tölläämään :)

Kati ja " Nestori" -rv 20+1

Vierailija

Huonosti nukutun yön jälkeen kävin aamulla hammastarkastuksessa,täälläpäin kun pääsee raskaanaolevat ilmaiseksi.Taisinpa tuntea ekat kunnon potkut siinä hammaslääkärin tuolissa..Muuten liikkeet tuntuu hyvin satunnaisesti.Huomenna onkin neuvola.

Meillä isommat lapset 10 ja 12v. ottivat asian ihan rauhalliesti,nuorempi kohtalaisen innoissaan.3,5v. tyttö on nyt alkanut taputtelemaan mun mahaa ja sanoo aina,että " siellä se kasvaa" .10kk typy nyt ei asiasta tajua yhtään mitään,päätti muuten eilen lähteä kävelemään!!Ihanan näköstä taaperrusta.Niin,nuorin on n.1v3kk ja vanhin 13v. kun tämä lapsi maailmaan tulee,jos kaikki menee aikataulun mukaan.Pääsee taas haistelemaan ihanaa vauvantuoksua =)

Saankohan ikinä tarpeekseni..

Nyt on mentävä vähäksi aikaa pitkälleen,pienemmätkin kerrankin molemmat unessa.

MagicaL 19+3

Vierailija

täälläkin vietellään hyvin tylsää työpäivää.....ei oikein työnteko maistu ja päivät kuluukin vain haahuillessa netissä sekä pelatessa pasianssia. Motivaatio tämän työn suhteen on kyllä ihan nollassa, uutta odottelenkin sitten aivan innoissani - alkaa siis vuodenvaihteessa.

Masuasukki jyllää jo kovasti ja muksuttelee varsinkin syöntien jälkeen oikein kovasti. Eilen mieskin tunsi muutamia liikkeitä. Olo on mitä mainioin tällä hetkellä ja vauvan kaipuu on jo kova, vaikka esikoinen onkin vielä niin pieni (1 vuosi 10 kk). On se niin ihana seurata toisen kehittymistä, juttua tulee todella kovasti ja välillä muistetaan katsella yhdessä ultrakuvaa vauvasta ja aina se on kuulemma isin vauva, äitin vauva ja ukin vauva - on ne niin ihania nuo lapsukaiset.

Maha alkaa todellakin jo näkymään ihan kunnolla ja kohtaa alkaa taas se taistelu mitä laittaisi päälle - töissä kun pitäisi näyttää fiksulta, mutta mammavaatteitakaan ei viitsisi hirveästi ostella. Mutta silti nautin olostani ja masustani täysin rinnoin (siis kirjaimellisesti, heh).

Nintsu03 18+2

Vierailija

[color=green]onpa ollut superkiire päivä - vasta nyt ehdin palstalle. yleensä pääsen kurkistamaan joskun kymmenen aikoihin aamupäivällä, kun koneet on auki, meilit hoidettu ja muut kiireelliset, mutta tänään tosiaan vasta nyt..

pieni potkii koko ajan aktiivisemmin, tosin vielä ei päivällä isoja töyssyjä tunnu - kai sitä tämä (tuleva) mamma pyyhältää niin tukka putkella..

kiva että teillä on ultrissa kaikki ollut hyvin, toivottavasti äitylin masukkikin kasvaa viikot kiinni! meillä ultra on sitten ke-ip ennen meidän tapaamista.

vaatekaappi pitäisi tonkia viikonloppuna. ajattelin ottaa kaikki paidat - joita en ole pitkään aikaan pitänyt - käyttöön ison mahan (ja masutuubin) kanssa ja venyttää ne hyvillä mielin;)

onkohan joku vielä linjoilla? palaan tänne kurkkimaan illan aikana. jaksaisikohan sitä mennä pumppiin vielä myöhemmin..

Caddie ja Pirpana, rv 18+2 [/color]

Vierailija

Nyt se sitten kostautuu, kun on laiskotellut töissä koko alkusyksyn ja siirtänyt hommia... Tämän viikon olen painanut hiki päässä ja vielä ois paljon töitä, viikko loppuu kesken. Kaiken lisäks päiväkodista soitettiin, että nuoremmalla on kuumetta. Onneks isä ehti hakea. Huomista pitää miettiä...

Mä taidan olla ainoa, jolle kunta ei tarjoa rakenneultraa. Harmi, mutta ehkä näinkin pärjään. Eilen olin neuvolassa eikä se kovin ihme ole, että on vetämätön olo, hb vaan rautakuurista huolimatta laskee. Oli nyt 105. No, nyt aloitan sitten Kräuterbluesaft-kuurin. Viime raskaudessa se vähän auttoi. Sydänääniä kuunneltiin nyt ekaa kertaa ja kovasti se pieni sydän siellä pompotti (syke oli hoitajan mukaan 147).

Vanhempien lasten suhtautumisesta on ollut puhetta. Meillä 6-vuotias esikoinen odottaa innolla vauvaa (" äiti, onko sun masussa ihan totta OIKEA vauva?" on kysymys, jonka olen kuullut jo ties kuinka monta kertaa). Kakkonen (3 v) ei ole yhtä innostunut, koska on koko ikänsä jostakin käsittämättömästä syystä pelännyt itseään pienempiä lapsia, erityisesti vauvoja. " Minä inhoan vauvoja" , " Äiti on tyhmä, kun sillä on vauva vatsassa" jne on tavallisia kommentteja. NO, nyt on muutaman kerran jo kuulunut, että " äidin vatsassa on vauva -kivaa!" ja käy välillä juttelemassa vauvan kanssa tärkeitä asioitaan. Joten ehkäpä se siitä pikkuhiljaa. Helppoa ei tule varmasti olemaan.

Vatsassa on nyt viikon verran ollut mieletön vilske (lapsi taitaa olla yhtä vilkas kuin isosisaruksensa). Ja lopultakin pahoinvointi tuntuu helpottaneen!!!

Kaikille teille mukavia syyspäiviä toivottelee

LiiJaa tasan 17

Vierailija

Töissä kauhea kiirus ollut niin tuntuu, että tauotkin menee töitä tehdessä.

Väsymys painaa täälläkin aamulla. Se on tosiaan jo niin pimeää kun töihinkin lähtee. Ihania ilmoja muuten ollut!

Taitaa moni jo tuntea liikkeitä ja ilmeisen selvästikkin. Täällä hyvin hennosti jos niinkään.. välillä jo huoli tulee, että onko siellä ketään. Höh! No, eiköhän nuo liikkeet tuosta ala vahvistumaan.

Minäkin olen aiemmin pohtinut täällä palstallakin asti tuota esikoista ja sen suhtautumista uuteen tulokkaaseen. Esikoinen on kuitenkin jo 5 vuotias niin hyvinkin jo ymmärtää asian ja miettii tosiaan sitä, että ei sitten olekkaan enää ainut lapsi talossa. Pikkuveljeä odottaa kuitenkin kovasti! Miettii nimiä ja eilen oli jo mummonkin kutsunut kastajaisiin :)

Aluksi ei muuten esikoinen puhunut ollenkaan vauvasta. Vaihtoi heti puheenaiheen jos yritti keskustelua virittää vaan tässä ajankuluessa on ruvennut itse puhumaan vauvasta ja melkeinpä päivittäin. Kenties piti aluksi sulatella asiaa.

Jaa, vaan tämä tällä erää..

Toukotar rv 19+2

Vierailija

Vaikea tosiaan olla huolestumatta jos jotain " häikkää" löytyy, mutta tsemppiä odotukseen ja ehkä vauveli on tosiaan vain vähän pienempikokoinen ja tiedä vaikka ottaa kasvuspurtin tässä ultrauksien välissä! =)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat