Karu totuus!

Vierailija

Minua naisena harmittaa, että mieheni on pienipalkkainen. Itse olen keskituloinen tai ehkä vähän yli. Aiheuttaa melkoisia vaikeuksia mm. äitiyslomien ja vanhempainvapaiden suhteen, kun rahatilanne huononee oleellisesti. Myöskään ei ole realistista mahdollisuutta jäädä hoitovapaalle. Mies ehkä voisikin jäädä, mutta minä en.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Ja pointtina myös niille, jotka ihmettelevät miksi jotkut laittavat lapsensa heti vanhempainvapaan jälkeen hoitoon. Että asiat eivät ole niin yksioikoisia. Kaikki naiset eivät todellakaan elä miehensä rahoilla.

Vierailija

Ei me nyt muuten oikein voida auttaa sua tässä ongelmassasi. Tai pistä sitten miehesi koulun penkille opettelemaan parempipalkkainen ammatti, jos oikein kovasti kismittää.

Vierailija

Jopa näytit sohaisevan av-mammojen herkälle alueelle!

No minä kyllä ymmärrän, että harmittelet raha-asioita. Itse olen parhaillaan hoitovapaalla. Olemme mieheni kanssa molemmat keskituloisia (palkka lähes sama molemmilla), ja kyllä nyt on vähän tylsä fiilis, kun mies maksaa lähes kaikki laskut + vuokran ja vielä lisäksi antaa mulle aika ajoin vähän käyttörahaa. Kyllä haaveilen jo ajasta, jolloin olen taas palkkatyössä!

Vierailija

miten olette pärjänneet, kun hoitovapaalla tulot todella tippuvat? Siis tarkoitan, että miten olette pärjänneet yhden keskituloisen tuloilla? Mietin vaan tässä tulevia jo ja sitä onko asuntovelkaisilla yleensä mitään mahdollisuutta jäädä kotiin.

Vierailija

Kaiken kaikkiaan ihan hyvin olemme pärjänneet. Meillä ei ole asuntovelkaa, mutta vuokra on kyllä jonkun suuruinen eli voi hyvinkin vastata asuntovelan takaisinmaksuerää. Hankinnat olemme jättäneet minimiin nyt kun olen hoitovapaalla, äitiysvapaalla ollessani pystyimme elämään vielä piirun verran rennommin, kun vanhempainrahani oli ihan ok.

Eli kyllä tässä pärjäillään, mutta itse en käytä rahaa juuri mihinkään muuhun kuin vaippoihin ja perheen ruokaostoksiin. Sitä vaan haaveilen, että voi kun joskus voisi ostaa itselleen nätin paidan. =)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat