~+~+~JOULUKUINEN Torstai~+~+~

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tässäpä pinkka!!!

Tehdäänkös iso ;))

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Uskomatonta miten ihminen osaa olla joissakin asioissa laiska. Olen seurannut joulukuisten kirjoittelua raskauden ensi metreiltä lähtien joka ikinen päivä, enkä ole saanut aikaiseksi itse kirjoitella. Nyt päätin sitten olla reippaampi. Elikkäs, olen 26-vuotias toista lasta odottava äityli. Mies 33-v ja ennestään meillä on 4-vuotias tytteli. Maaliskuussa koin keskeytyneen keskenmenon ja sen jälkeen tulin heti uudelleen raskaaksi. LA on 28.12, mutta minulla on sektio edessä joten toivon saavani pikkukakkosen jouluksi kotiin-periaatteella :)

Työskentelen sairaanhoitajana TK:n vuodeosastolla, minulla on raskas työ, mutta onneksi kaikki on mennyt hyvin ja olen pystynyt olemaan töissä ilman suurempia ongelmia. Viimeviikkoina kyykkiminen on alkanut tuntumaan ilkeältä ja kiitos ihanien työkavereiden nostamiset olen saanut jättää jo muille hyvän aikaa. Jään vuosilomalle 2 viikon päästä ja sitä kyytiä äippälomalle, KYLLÄ TUNTUU MAHTAVALTA!! Mitään en ole vielä vauvalle laittanut valmiiksi, koska periaatteessa kaikki jo löytyy. Esiin ajattelin kaiken ottaa sitten rauhassa loman alkaessa:) Vaatteita olisi vaikka muille jakaa, mutta miksi niitä silti tekee mieli hankkia lisää vielä? Mutta pidemmittä puheitta lopettelen tähän ja yritän olla aktiivisempi tästä eteenpäin.

Meimi79 rv 29+1

Vierailija

Heips,

Kiitos Tikru osanottohaleista - kylla mina olen muutamaan kertaan jo itkenyt etta eiko tama ikina lopu - mun katilo laittoi lahetteen akupunktioon viikkoja sitten mutta mitaan ei oo viela kuulunut - kaikki muut keinot on jo kokeiltu. Levata pitaisi vaan enemman - odotan toiden loppumista enemman kuin mitaan (sitten paasee joulua vasta odottamaan!).

Olen taman paivan lomalla. Kaverini on tulossa kylassa 8 kuukauden ikaisen poikansa kanssa joka hirmuista vauhtia konttaa jokapaikkaan - saadaanpahan testattua minne kaikkialle meidan pitaa ostaa lapsiportteja!

Aurinkoista syyspaivaa kaikille!

Tumble rv 33

Vierailija

Niinku ootte huomannu et ,.en oo taaskaan palijoa ollu täälä=)pv.t tosiaan menee liiiiiian pian ,.näiden lapsosten ja kaiken touhun keskel,.nyt alkaa tuntuu et aika loppuu kesken=)!!!!!

Ja oliko se Tikru joka mainihti jouluvaloista=minä myös haluaisin ne jo laittaa,.mies nauroki ku kaivoin ne tuolta kaapista taasen,.et joko ne laitetaan)))))))ja muutenki tämä joulu on niiiiiiin erilainen,.ku ei tiä misä sitä ollaan jouluaatto,.ja se et vauva syntyy joulukuussa,.on jotain niiiin ihanaa et ei voi sanoinkuvata,.meijän esikoinen (poika 6v)sanoki et =äiti ,.mehän ei tarvita nyt joululahjoja ku MEILLE TULEE SE VAUVA))))ja äitiltä itku pääsi,.on aikas pikkuvanha tapaus muutenki!!!!

jees,.anteeks mut kuka se ny oli joka kirjotti,.et AJATUS pätkii????minä allekirjotan sen====)))))))en jaksa enää ees kyläs käyä ku ei muista mitä piti sanoo,.ajatukset on nyt niiiiiiin omas navas,.Kotona viihdyn etten kaipaa mihkää,.tänään " vedin" viimesen kerran nyt sitä MLL,.N perhekaffilaaki,.tää mamma ei enää jaksa,.vaik mieli tekis mut pitää mut kroppa sanoo jo muuta))))))no keväällä jatketaan(?)

mein 1v8kk neiti on sit melekonen hoitaja jo,.koko ajan kaffilaski vauvoja halailee,.vie peittoja,tutteja vauvoille,.eilen kaveri oli kyläs niin ei saanu vauva hetkeä olla rauhas ku mein neiti kanto kaapista koko ajan jotaki kenkää ja vaatetta,.)))

mein 3v poika on ollu yötä mun anopil,.halus jäähä eilen ku käytiin,.ei oo poikaa viä näkyny,.ikävä jo on,.mut saapahan olla hetken keskipisteenä,.esikoinen meinas vähä tykätä huonoa,ku hän ei päässy,.mut ens vko.l ku eskarista syysloma,.ni lupasin et saa lähtee mun kans neuvolaa,.ja käyään sit shoppailemas kahestaan,.pienet jää mun kotio pväksi,.

mieski on iltavuoros,.pitkä ilta enneku nähään,.on sitäki jo ikävä ku aamul hetken nähty,.mut täytyy soittaa ,.onneks on kännykät olemas!!!!

niin,.masuasukki potkii jo tosi kovaa,.yöt on jo aikas risasia,.pisuttaa ,.supistelee,.eikä asentojakaan ole ku kaksi,.niskat on ihan jumis,...olo on jo aikas tanakka,.mulla jo mieletön masu,.mut muuten mieli pirtee,...

Nyt kanakeittoo nauttii))))))))mukavat pv.n jatkot kaikille))))))

Vierailija

Täällä yksi haukotteleva mamma,tyypillistä että kun tytöllä on vapaapäivä hoidosta eli SAISI nukkua niin herätty on klo 6:30 ja noustu 7:30,haukotus....

tänään tytön kerhopäivä ja mä sen ajan(2,5 tuntia) äidillä ja asioilla.

Illalla neidin jumppakin eli touhurikas päivä ja heräs noin aikaisin*kiva ilta tiedossa*=/

en ole vk.loppuna paljoa koneella,mun sisko tulee Alavudelle huomenna,jee!

äidille lauantaina koko päiväksi ja sunnuntaina Seinäjoelle kaveripariskunnan ja neidin 1-vee luo kylään=)

heips!

mä mietin joululahjoja kans=)eilen höyräännyin ja ostin tuttipullon ja tuttipaketin*en voi itelleni mitään*=)olisinhan ne toki muutenkin ostanut mutta aika ajoissa taas.Tai no...viime raskaudessa oli jo pinnaasänkykin koottu tässä vaiheessa=)

äitiliini rv 32+6

Vierailija

Täälläkin odotellaan joulua malttamattomana. Jotenkin tuntuu, että nyt on tulossa vasta ensimmäinen " oikea" joulu, jos ymmärrätte mitä tarkoitan? ;)

Mua alkoi naurattaa kun äitiliini(?) mainitsi olevansa aikaisessa ostaessaan jo tutteja. Mä ostin varmaan pari kuukautta sitten. Ja pinnasänkykin on ollut koottuna raskausviikosta 18 lähtien! :D Että tälläisiä hätähousuja täällä... No, kai sen ymmärtää kun monta vuotta toivottu esikoinen on tulossa :)

Eilen vauva mylläsi niin hirveästi että pelkäsin sen kuristuvan napanuoraansa tai jotain! Mutta iloisesti se sitten illallakin liikuskeli, ja nyt aamusta herätti mut :) Mua alkaa jo tehdä kipeää noi vauvan liikkeet. Entä muilla?

Äh, nyt pitää mennä suihkuun kun yks kaveri on tulossa kylään. Ja illalla menen Heseen ja leffaan pikkusiskoni (9v.) kanssa :) Ihan mukava puuhastella vielä kahdestaan ennen kuin vauva syntyy ja mulla ei liikenee aikaa siskolle.

Pitäkäänhän taas huolta masuista! Iloista päivää joulumammat!

violet ja masu-Aarre rv 32+6

Vierailija

ja joulumietteiset!

Tikrun joulupohdinnat ja muiden samaan aiheeseen liittyvät jatkot ovat tuoneet hymyn huulilleni. Mietin itsekin joulua eilen illalla. Joulu on suosikkiaikaani vuodesta ja tänä vuonna meillä kaikilla se tulee olemaan aika erilainen, olipa meillä nyytti kotona, sairaalassa tai vielä masussa! Aloitin kynttiläkauden jokin aika sitten ja nyt haluaisin ripustaa sellaiset valosydämet (kirkkailla lampuilla) eteisen ja olkkarin välisen oven päälle. Nuo valot eivät ole vielä liian jouluisat kynttelikköön tai ulkovaloihin verrattuna, mutta niiden avulla saisi kodista tosi tunnelmallisen :)

Isänpäivästä taas... Niin, mietin, että saattaisin koota sen isyyspakkauksen marraskuun alussa ja sen voisi ihan hyvin antaa lahjaksi isänpäivänä. Meillekin kun on esikoinen tulossa, niin mieheni saattaisi hyvinkin yllättyä koko pakkauksesta! Toistaiseksi olen hankkinut pakkaukseen vasta Sisu-askin ja yhden helistimen.

Mitähän muuta? Tuntuu, että se kuuluisa raskausdementia jyllää kunnolla ja en muista, mitä minun piti kirjoittaa. Jatkanpa töitä vielä tunnin verran. Huomenna saamme vieraiksi vanhempani, jotka tulevat ensivisiitille uuteen kotiimme nyt viikonlopuksi. Heidän mukanaan kylään tulee myös ihana 12-vuotias koiravanhus.

Jouluisin(kin) hajamielisin miettein,

SnowApple 31+1

Vierailija

pitäisi laskuja maksaa mutta taidan ekana tänne jotain rustata..

Poika meni eskarikaverilleen ja tyttö jäi sinne kanssa, siellä oli aivan yli-ihana kissanpentu niin eihän lähtenyt pois millään. No, siellä on paljon lapsia niin kavereita riittää. reppana tahtoo ollakin niin yksinäinen.

Quarra: meidän koira kulkee aina mun perässä, kahdeksatta vuotta.. se on NIIN mammanpoika kun vaan voi olla. Se saunaakin minun kanssani. Kotiinkin kun jostain kylästä tullaan niin ei se huomaa ketään muuta, äitin luo se tämä karvavauva kaahaa.

Tuosta karvavauvasta tulikin mieleeni kun meidän tamman varsa on kaverillani ja se astutettiin nyt kesällä. Kaverini jolla ei ole vielä lapsia, äiti oli kaverin siskonpojan rippijuhlissa kaikille esitellyt, että hänestä tulee " karvamummo" , ultrassakin on jo käyty...Minusta niin ihanaa ja hellyyttävää.

Tumblelle osanottoa täältäkin. Tosi kurjaa oksentaa koko raskausaika. Ei pääse missään vaiheessa kunnolla nauttimaan raskaudesta.Tuossa meidän lähellä asuu nyt jo viisikymppinen nainen ja se on oksentanut molempia poikiaan odottaessa " synnytyssaliin asti" , vaan heti kun lapsi on ollut maailmassa on kahvi maistunut kuin parhaina päivinä.

Oikeasti ei tämä meikänkään olo ole sellainen kuin toivoisin, pari viime viikkoa on ollut hiukan huonoa oloa, pyhänä oikein oksettikin. keväällä odotin hartaasti päivää kun saan grillata kunnon Wilhelmin ja syödä hyvällä ruokahalulla, sitä odotan edelleen. perunoita saa vängällä koittaa ahtaa sisuksiin edes yhden päivässä. Muistelen, että esikoisen kanssa meni samaten, perunoita tai ylipäänsä lämmintä ruokaa ei mennyt halulla koko raskausaikana eikä ihan heti sen jälkeenkään, varmaan jäi traumoja kun niitä piti ukolle vängällä keitellä oksennussuussa...

Koithan kestää, kohtahan vauva jo syntyy ja sitten viimeistään helpottaa!! Loppukiri on alkanut.

eilen innostuin vähän liikaa touhuamaan ja tänään on pitänyt oikeasti koittaa ottaa lunkimmin, tuli muutama aikasta napakka suppari kun postia hain. Vauvan sänky on valmiiksi petattu, nyt vasta oikeen tajuaa, että kohta siinä pieni nukkuu!! Molempia edellisiä odottaessa olen haaveillut siitä vuodekatoksesta vai miksi sanotaan, nyt sen sain aikaseksi kun kirppikseltä löysin edullisesti aivan ihanan ja uuden verhon.

laitoin meiän makkariinkin uudet verhot, ne piti jo kesäksi laittaa mutta on ollut niin veto pois etten saanut laitettua. Tosi nätit, ja vitsi kun olin niitä verhoja silittäessäni onnellinen, että olen vaan maanviljelijän vaimo enkä minkään herran tms jolle tarvisi silittää joka päivä puhdas paita!!! niitä verhojakin kun oli neljä kpl ja oli hermo mennä. Lahja ei ole lainkaan silittäjätyyppiä, ei! Kyllähän se anoppi alkuun natisi, että pitää PYYHKEET silittää, ukon farkut yms. mutta ei se enää jaksa natista, luovuttanut jo. Tosin minä käytän huuhteluainetta ja se ei, onhan pesutuloskin hiukka erilainen pyykin pehmeyden kannalta.

Jännä kun minusta tämä vauva joka muuten taas on innostunut köllöttelemään poikittain ja kaivelemaan kylkiäni, on alkanut tuntua vaihteeksi enemmän tytöltä.. Onhan se kolmesti pojaksi katsottu mutta kun on lukenut täältä juttuja kuinka on sukupuoli veikattu väärin ja muutamalta tutulta kuullut juttuja niin eihän ne munat niin varmat olekaan... Vaikka kyllä ne minustakin pippeleiltä näytti, silti.

Yllätys se lopulta joulunaikaan on kumpi tulee. Jospa vaika Quarra saisi pojan, voisin teille kärrätä kaikki ihanat siniset mitä olen haalinut.. vaikka taisi niitä vaatteita sinullakin olla..

Pikkusisko lapsentekopuuhiin laittaa äkkiä.

juu mutta nyt tarvii oikeasti maksaa ne laskut, pääsee hakemaan ne lapsoset kotiin. on ne kyllä aika reippaita kun tyttökin tuosta vaan jäi ihan outoon paikkaan. vaikka korvessa kasvaneita ovatkin.

Lahja rv 30+6

Vierailija

Musta tuntuu että mä oon jotenki höyrähtäny!! *ei mitään uutta siis..*

Mä odotan ihan hirveesti että saisin jo laittaa kaikenmaailman jouluvaloja ja koristeita :D Ehkä siksikin että tämä joulu tulee olemaan erilainen kuin yksikään aiemmin..En viitsis kuitenkaan IHAN vielä laittaa..varmaan mut talutettais hesperiaan jos niin tekisin ;) Taitaa kyllä jäädä joulukirkko väliin tänä vuonna.Yleensä ollaan aina porukalla sinne menty lauleskelee joululauluja.

Hei,netis on yx osote missä saa veikata koska ensilumi sataa Helsinkiin..arvatkaa kuka kävi veikkaa ja mitä päivää ;D *kotiinpäin pitää aina veikata*

Mulla on nykyisin ihan outo unirytmi.Tänäänkin heräsin kun mies lähti töihin enkä saanu enää unta.Siksi mä oon jo näin aikasin liikkeellä ja pinoutumassa..Alkaakohan tuo loppuraskauden unettomuus jo vaivata?

Tosi kurjaa lukea Tumble että sä oksentelet ja voit VIELÄKIN pahoin!!Näköjään se voi kestää koko raskauden.*osanottohali*

Hieman on vielä pöhnänen pää joten meen santsaa lisää kaffia,Jääkaapissa kummittelee myös yksi berliininmunkki :P se huhuilee mua,kuuletteko? :D

-Tiggr&Nasu 33+0 (uuuuuschi wiiiiiiicco!!!!)

ps.Lahja,olet oikeassa,aarteen mä oon itselleni löytäny(tarkotan miestäni) Kyllä mä oon saanu sen pikkusormeni ympärille ;)

Vierailija

Ihmeempia ei kuulu tannekkaan....On ihan kiva olla valilla " koulussa" kun on istunut kotona 10viikkoa ja viela on jaljella melkein sama niin ainakin jos 4viikkoa jaksais istua siella niin taa aika menisi nopammin ja perjantait on silti vapaita, mina meinasin jo kypsya kotkna oloon tossa 10 viikossa vahan niin kun Quarra ja kuka muu sitta nyt mainitsi mutta kylla se aika siellakin kuluu kun tekee joka paiva jotain mina ainakin siivosin vaikka kylpparin tai saunan lauteet tai jotain muuta tosi mielenkiintoista ja sitten yrittaa kayda just jossain kavelees tai kirjastossa tai tapaa tuttuja. Minulla vaan se ongelma etta taalla ei ole hirveasti tuttuja:(

Huomiseski on tiedoss ostosreissu mene siis ostaan vauvalle viela vaatteita ja just noita tuttipulloja, rintaliivinsuojuksia ja muita ihania pikkutavaroita...ja kahville yhden suomityton kanssa:)

Meillakin on lauantaina tiedossa perhevalmennus toiseksi viimeinen kerta no saapi nahda onko yhtaan hyodyllisempi kun eka no jos miehelle ainakin olisi uutta tietoa. Mina olen jo lukenut ja tietaa niin paljon etta tuskin siella hirveasti uutta mulle on mutta mies ei ole jaksanut perehtya oikein noihin raskauslehtiin kirjoihin vaikka olen yrittanyt patistaa....

Mua arsyttaa hirveasti kun kaikki sanoo etta voikun sun maha on PIENI!!! tai siis taa ei oo mikaan pieni ainakaan omasta mielesta, ma oon vaan levinnyt tasaisesti ei oo mikaan pallomaha taa mun ja mulla on pitka ylakroppa joten vauvalla on tilaa kasvaa eika maha oo niin edessa. Arsyttaa vaan kun aina kommentoidaan ja tanaan yks kurssikaveri sanoi kun soin omppua ja leipaa lounasaikaan etta ethan sina vaan syo liian vahan argggg:( mulle on tullut painoa ihan tarpeeksi varmaan jo yli kymmen kiloa) ei vaan jaksais aina selittaa etta syon tarpeeksi ja yleensa vaan syon vasta illemmalla kun menen kotiin(ja silloin se ruoka vasta maistuukin) Miksei voi jattaa kommentoimatta no en tieda jotenkin vaan on ruvennut arsyttaan kaikkien nakohavainnot mahasta ja jotenkin itsekkin jo aloin huolestua etta onko mun maha sitten liian pieni ja vauva ei kasvakkaan normaalisti??No ei syyta tuotakaan pelata kun viimeksi sf mitta oli 29 rv 29.No niin se siita asiasta.. ..

Iloista torstaita joulut mina vaistyn syomaan lammaspaisita ja sitten kahvia ja kermaleivosta

Annora (joka ei ole vahentanyt makean syomista)ja

Maha-asukki rv 31

Vierailija

Mä nyt ainakin läjään itteni tähän kasaan niinku joka ikinen päivä. Koira tuli eilen tänne mun kaiffariksi, kun se äijä lähti reissaahan. Soitti mulle illalla että miks ihmeessä hän suostu lähteen sinne kavereille kylään, kun ei jaksa eikä huvittais. Mutta tulipahan nyt ainakin käytyä! Tiän et se olis enemmän ku mitään muuta halunnu mennä aikasin eilen nukkumaan. Kuuden maissa se jo haukotteli kovasti.

Koira on ollut eilis illasta asti IHAN rasittava.. :( *argh* Mä en saa käydä edes vessassa rauhassa?? Koko ajan se seuraa, makaa aina metrin päässä musta ja joka liikkeestä ponkasee pystyyn: MIHIN SÄ NYT MEET?? Vaikka vain siirtäisin jalkaani.. 8-/ Nytkin se makaa selän takana ja mua niiiin rassaa.. Ja tämä daiju jätkä eilen illalla kun mentiin käymään parvekkeella, hermostu kun nojasin kaiteeseen JA yritti hypätä yli??!! :O Toisesta kerroksesta! Kyynäreistä asti meni etutassut yli ja mä tarrasin niskasta kiinni ja revein sen hirveällä kiroilulla alas sieltä. Sillon meinas taas vauva syntyä siihen paikkaan, piru mikä säikähdys! Mä ihan oletin että tuo on niiin korkea tuo laita, ettei se vois millään edes yrittää siitä yli/päästä siitä yli.. Että joo, ei oikein tainnut meikäläisen koirapoika tajuta tätä täällä olemisen syvintä merkitystä. Että tämä on toinen koti, ei mikään paikka missä jokainen pieni liikahdus voi tarkottaa että mammalla on selvästikin jokin suuren suuri hätä ja pitää rynniä pelastamaan se.

Toivottavasti se tässä pikkuhiljaa rauhoittuis.. Eilen iltakävelyllä se ei malttanut edes isommalla hädällä käydä kun kyttäsi vain hermona että missä on oma auto ja isi, mä meen nyt kotiin. Muisti joka kerta parkkipaikalla kytätä ympärille että tässä ne mut otti autosta ulos, mutta missä pirussa se auto on nyt?? Nyt se lähti perustsekkaus käynnille kun naapurin ovi kolahti. :) Jahah ja tuleekos meille joku vai ei? Haluutko hampaat sun persaukseen kiinni vai ei?

Okei. Mutta taas surffausta ja tylsistymistä. Tosin nyt mulla on jopa videot täällä! :)) Saan kattella vanhoja hyviä leffoja ja nauraa itteni kipeeksi, jos ei parempaakaan tekemistä ole. Jotain sitä vois tänään kyllä leipoakin.. Hmm.... Pitäneepä alkaa miettimään mitä sitä tekis. :)

Quarra ja tirriäinen rv32+1

Vierailija

Ihanaa, nukuin melkeen koko yön. Lukuunottamatta paria vessareissua... mut ei sattunut yhtään niin paljon kuin viime yönä. Positiivista!

Hei, oonko missannut taustalla vai onko joulumahat nähneet/sopineet näkevänsä tai jotain? Oon kuullut monta juttua miten odotus-ajalla tutustuu uusiin ihmisiin ja ystävystyy ja muuta...Mutta mä oon ainakin jäänyt junasta.. Tai sitte oon ite tosiaan vaan taustaillut...

Minttuloora: Mukava kuulla että täältä on muitakin. Meille tulee esikoinen, kuten sanoit. Entäs sinä? Esikoinen ja Ouluun? Kertoisitko jotain muuta? Olis tosiaan mukavaa saada kohtalotovereita, kuten edellä jo mainitsin.

Sitte piti kysyä, miten on esikoiden odottajat, huomioitteko tulevaa isiä, nyt isänpäivänä? Jos niin miten? Laitetaanko viisaat päät yhteen? Olin ajatellut lätkämatsia, mutta sen verran turkulainen taidan olla yhä edelleen, et toi Kärppien peli ei välttämättä kiinnosta...:)

Olen siis asunut ikäni Turussa ja muuttanut Ouluun vuosi sitten. Eli älkää tuomitko Kärppä fanit! Sitä paitsi, meillä on Kärppä tutti!!! Niin, tiedän.

Päivänjatkoja kaikille, kertokaahan kuulumisia!

joulumöhis ja rv.32+1

Vierailija

Hienoa, että joku jaksaa häärätä ja valmistella tulevalle vauvalle kaikkea. Mä kun olen niin lopen väsynyt ja poikki. Toki muistan viime kerraltakin, että muisti alkoi hiukan tökkiä jossain vaiheessa ja ajatukset kiertyivät vain oman pallomahan ympärille, vaan nyt tää on mennyt vallan mahdottomuuksiin: Vitanovan aivot kulkevat enää varsin jähmeästi, kuin jossain ihme tahnassa pyristelisivät. unohdan koko ajan kaikenmoista, en pysty puhelemaan enää niin paljon ja nopeatempoisesti kuin tapanani on, hukkaan sanoja ja ajatuksenpätkiä, ja väsynyt olo tuntuu kaikkialla kropassa. hm... Öisin kuitenkin nukun oikein hyvin. Sitten tuo esikoinen saa ajoittain melkoisia kohtauksia, kuten tänään, kun avoimeen päiväkotiin mentiin laulutuokioon: ulvoi ja tinttasi, kun olisi tahtonut heti puistoon keinumaan, ja kiemurteli ulvahdellen maassa hyvän tovin lauluhetkestä. Jonkin aikaa jaksoi ihastuneena leikkiä päikkärin hienolla roska-autolla, mutta sitten piti päästä ulos. Siellä hän sitten villiintyi niin, että juoksi kuin päätön kana loitommaksi musta eikä uskonut sanaakaan. JA on alkanut ukko juosta niin lujaa, etten mä enää hidastuneella tempollani ja vihlovin alapäin saa sitä kiinni! Eräs mummokin pysähtyi paikalle päivittelemään tapausta ja sanoi muistavansa hyvin itsekin tuommoisen kohelluksen... Joo, eli normaaliahan tämä tietty on, mutta kun on itse niin räsykunnossa ja pitäisi varoa kaikkea ponnistelua muutenkin. Juokse siinä nyt sitten pitkin nurmikenttiä ja puistoja ja autoteitä (... Se todellakin koetti rynnistää autotielle) ja kanniskele rimpuilevaa ja potkivaa pötikkää! No, niin tuli taas tehtyä ja huoli kalvaa tuon kohdunsuun suhteen. Kotona rimppaaminen jatkui, mutta ERÄVOITTO: nukutin ukkelin ekan kerran ilman tuttia! Nyt aion todellakin toteuttaa tämän unitutista vieroituksen, jottei sitten käy niin, että iso poika ryhtyy vauvan tutti-imeskelyn nähdessään vaatimaan itselleenkin tuttia 24h/24 h.

Ja kun nyt taas pääsin ehdan valituksen makuun pienen erävoittoaiheisen syrjähyppyni lieventämänä, niin sanottakoon, että ottaa taas pattiin toi äijä! Eka kerta, kun unohti nimpparini, perrrkele! JA kun sitten alkoi sadella viestejä ja ihmetteli, mistä moinen, vihjasin hiukan. Oli katsonut lehdestä ja onnitteli erittäin nuivasti. Kun siitä sitten sanoin, puolustautui iso mies mitätöimällä täysin nimpparin merkityksen. joo. Eipä sitten huomioida toista millään tavoin, ei!

Lahja taisi viikonlopun pinossa myös kirjoittaa näistä miehensä menoista, jotka aina tuntuvat menevän perheen edelle. Mulla on näin viime aikoina alkanut olla hiukan sama fiilinki. Nytkin, kun miehellä on opinnoistaan tehoviikko ja viihtyy siten opiskeluporukkansa kanssa joka pv kello kahdeksaan illalla ja me olemme täällä ilman häntä, ja mä vielä tässä kunnossa, ilmoitti hän tyynesti menevänsä lauantain luentojen jälkeen vielä ulos tämän opiskelijaporukan kanssa. Kun meitsi parilla sanalla hiukan ihmetteli moista, sain taas itse haukut niskaani. ELi näin. Kun miehelle sopii, niin perhe on kiva ja tärkeä ja eritoten poikamme, vaan mulla ei järin näytä enää olevan merkitystä tässä kokoonpanossa, tai olen siis se itsestäänselvyys, joka totta kai ja tietenkin on tässä aina tarvittaessa... GRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!

Jään tänne jupisemaan hormoneissani itsekseni.

Vitanova rv 29+0

Vierailija

Tervehdys, ja kaikille uusille tervetuloa tasapuolisesti. Muutamaan viikkoon en ole kirjoitellut ja paljon on tässä ehtinyt tapahtua. Väsymystä ja masennusta minulla on ollut ja sitten meidän pikkuinenkin päätti ruveta laiskaksi (liikkui vähemmän ja neuvolassa hidas pulssi). No nyt on levätty ja oltu lisätutkimuksissa sairaalassa. Kaikki näyttää loistavalta ja vauva voi todella hyvin. On vain erikoislääkärin mielestä rauhallinen yksilö =) Kasvaa todella upeasti keskellä keskikäyrää, painoa oli tiistaina 1636 g. Minulla myös paino pysynyt suhteellisen hallinnassa, vaikka ei sillä väliä ja kaikki muutkin arvot on kunnossa. Hieman on kohdunkaula lyhentynyt ja pehmentynyt, vaikka omasta mielestäni ei ole supistuksen supistusta ollut. Ei aina sitten siihen taida liittyäkään. Masennuskin alkaa katoamaan ihanan neuvolatädin ja aivan upea täydellisen aviomiehen avulla. Sairaslomalla tämäkin mamma nyt on ja töihin en enään mene vaan alkaa sitten marraskuussa äippäloma perään.

Nyt on aika ajatella itseä ja alkaa valmistautumaan vauvan tuloon. Paljon meillä tarvikkeita jo onkin, mutta ne eivät ole missään järjestyksessä. Ensin pitäisi maalata vauvan huone, ostaa verhokangasta ja matto, sitten alkaa järjestämään tavaroita paikoilleen. Odotan oikein innolla tätä aikaa kun saan panostaa itseeni (liikkua, nukkua jne.) ja vauvaan. =)

Eiköhän siinä jo omista kuulumisistani. Oikeen itse huomaan lukiessani omaa tekstiäni, että voin todella hyvin ja olen energinen. Ihanaa.

Yritän olla mukana aktiivisemmin täällä keskustelemassa ja uskonkin kunhan marraskuu koittaa niin saamme aikaiseksi aika mahtavia pinoja kun mammat alkaa äitiyslomalle jäämään =)

TSM ja Jeppe 31+3

Vierailija

Taapero tuossa yrittää sammutella konetta..huoh.. olen ollut koko päivän todella väsynyt. Tää monta kuukatta kestänyt selkäkipu alkaa viedä hermot.

Tänään ollut muutenkin sellainen päivä että huh huh.. mies saisi jo tulla kotiin! Kaikki mennyt päin mäntyä: Pesukoneen piti tulla tänään mutta asentajan auto mennyt rikki... mies ilmoitti että sata euroa meni taas auton pikkukorjaukseen ja yhtä varaosaa ei saa Suomesta ollenkaan.. voi veetyyli.

Lähipiirissä kahdella pariskunnalla aviokriisi ja toivon vain että saisivat asiat puhuttua. Molemmilla pienet lapset vielä.

Jeps..palataan asiaan kun meidänkin netti nyt sitten pelittää.

t.beal rv 29+5

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat