30+ ESIKOT torstain töräys

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Huomenta! Pääsinpäs taas aloittamaan pinkan jos ei joku ehdi nyt samaan aikaan naputella.

Marille lämpimät onnittelut lokavauvasta! :) Ja synnytys kuulosti suorastaan unelmalta jos synnytys nyt voi siltä kuulostaa. Kerro lisää kun jaksat ja ehdit.

Beibin kuulumisia sitten odotellaan seuraavaksi jännityksellä, tosin ymmärrämme kyllä jos et nyt ihan heti ole netin äärellä. ;) Hyvä idea olisi muuten lisätä sinne vauva-aikatauluun nuo jo syntyneet & tuliko tyttö vai poika, kukas sitä ehdottikaan. Aikataulu on varmaan taas tipahtanut vähän alemmas, pitäisi kaivella esille.

Olivera, joo, kävin tässä Vuosaaren terveyskeskuksessa viimeksi, ja siellä tosiaan oli ultrakin. Sulla olisi varmasti ollut sama neuvolalääkäri sitten parin viikon päästä, jos ei olisi silloin lomilla, ihan oli suomalainen vanhempi herra. Hyvää reissua sinne Irkkuihin, siellä on ihania kauppoja! Varmaan takaisin Suomeen kulkeutuu yhtä jos toista vauvatavaraa. Nyt mulle tuli myös matkakuume kun puhuitte noista matkoista.

Voi ei Lene, kun puhuit Hulluista Päivistä... ajattelin etten menisi ryysäämään, mutta pitäisikö kuitenkin. No, ehkä yritän vastustaa kiusausta..

Nyt töihin, mukavaa torstaita! En varmaan muistanut kommentoida läheskään kaikkea, antakee anteeksi. :)

susumi

rv 26+4

Kommentit (12)

Vierailija

.. onnea seireenille uuteen kotiin, muutitteko lähelle missä olette ennen asuneet vai vaihtuivatko maisemat kokonaan?

Tänään täytyy kehua meidän terveysaseman perhevalmennusta, joka alkoi eilen. En oikein odottanut mitään, kun kaikki ovat sanoneet suurinpiirtein, että ihan turhaa hommaa, ei siellä tarvitse käydä, peruskoulukamaa jne jne. No, vetäjänä oli oma neuvolaterveydenhoitajani, joka on toiminut 10v kätilönä ennen alan vaihtoa ja on lisäksi kolmen lapsen äiti. Todellakin tiesi mistä puhui. Kyseessä oli siis säännöllinen synnytys eli sellainen synnytys, jossa kaikki menee suht odotetusti. Mielestäni paras anti oli ehkä se, että hän painotti sitä, että kauhean tarkkaan ei kannata miettiä etukäteen, että millaisen synnytyksen haluaa (ponnistan tässä asennossa ja haluan sen ja sen kivunlievityksen ja ehdottomasti sitä ja tätä), koska oikeasti asiat voivat mennä ihan erilailla ja huomioon pitää ottaa myös vauvan vointi esim. kivunlievitystä ajatellen, että voiko sitä edes antaa. Lisäksi katselimme synnytysvideon Haikaranpesästä, jonne toivon pääseväni eli mielenkiintoinen oli. Terkalla oli myös sellainen rempseä meininki muutenkin, että ei tullut pitkästyttyä ollenkaan. Ja sanoi muuten vielä, että ehdottomasti kannattaa soittaa sairaalaan ennen sinne lähtöä (ei olisi minulla ehkä tullut mieleen), koska Kättäriltä oli tälläkin viikolla jouduttu käännyttämään ihmisiä, koska tilaa ei ollut.

Ikeassa pitäisi käydä joku päivä hakemassa hoitopöytä, joka muuttuu sitten lipastoksi, kun tasoa ei enää tarvitse + sänky. Tuntuivat ihan hyviltä. Ja kai sieltä kaikkea muutakin mukaan tarttuu, jos vaan jaksan shoppailla. Hulluilla päivillä olisi ollut mukava käydä, mutta nyt ei kunto anna periksi...

Ja sitten vehnäasiaa, kävimme eilen kysymässä vielä toista mielipidettä Toton hännässä olevasta " kasvaimesta" kasvainsairauksiin ja kirurgiaan erikoistuneelta lääkäriltä. Hän ultrasi hännän ja oli sitä mieltä, että pystyisi sen operoimaan ilman typistystä, olo helpotti hieman, tosin nyt leikkaus vasta viikon päästä ja sitten sen jälkeen joutuu odottamaan tuloksia, jos siitä ei heti selvästi näe, että onko hyvänlaatuinen vai ei...

Toiveikasta torstaita kaikille!

Terv. swheatie 29+3

Vierailija

Nyt tuli minuunkin työvauhtia! Jos se loma kerta alkaa jo 24.10 (ja äitiysloma sitten 8.11.), niin nyt täyty viettää tovi jos toinenkin koneen äärellä tehden muutakin kuin lukien Vauva-lehden keskusteluja ;) Huomenna hyvään työvireeseen tosin tulee jo tauko, koska vanhempani ovat tulossa ensivisiitille uuteen kotiimme ja samalla saamme sitten kultaisen vehnis-vanhuksenkin kyllän. Saa nähdä, mitä se tykkää ylä- ja alakerrasta ja kuinka rappusten kiipeäminen (alas!) sujuu.

Beibin puolesta alkoi nyt jännittää. Vaan kuten Kirsi juuri kirjoitit, ei Beibistä ole kuulunut tänään mitään ja se voi olla hyvä merkki :)

Seireeni: Onnea uudelle kodille! Milloin pääsette muuttamaan? Täällä on tosiaankin monilla muutto edessä tai juuri takana. Olen itse iloinen, että meidän uusi kotimme alkaa olla muuton jälkeen jo hyvällä mallilla. Äitiyslomalla sitten on aikaa laittaa vauvan tarvikkeet kuntoon ja jos vauva ei tule etuajassa, voimme jopa fiilistellä joulua joulukuun alkupuolella. Teillä Seireeni on vauva-arki tainnut lähteä sujumaan ihan hyvin? Miten Marilla?

Kirsi: Mukavaa, että sinulle jäi hyvä mieli haastattelusta. Antaahan tuollainen aina uutta vireyttä. Milloin saatte tietää, kuka paikan saa? Pidän peukkuja. Jos olet nyt viikolla 15-16, niin aika pian tunnet ekat liikkeet (istukan paikasta riippuen).

RvaSukkula: Milloin lähdette Prahaan? Se on ihana ja romanttinen kaupunki. Olivera taidat olla jo reissussa?

Mitähän vielä? Hulluille päiville en ole vielä ehtinyt ja taitavat jäädä väliin, koska äitini inhoaa ruuhkaisia kauppoja. Viikko sitten ostimme pari vauvan bodya Stockalta - nyt ne samat ovat varmaan alennuksessa ;)

Tulipas pitkä viesti... Mukavaa päivää!

Katja rv 31+1

Vierailija

Varmaan Beibillä on jännät paikat... saa nähdä milloin seuraavan kerran kuullaan.

Jatkan tota Rva Sukkulan ja Oliveran aloittamaan keskustelua: muakin ärsyttää tollaiset, jotka tietää kaikesta kaiken olevinaan ja jotka kommentoivat ihan kaikkea. Maailmaan mahtuu paljon niitä, ja sellaisia joilla todellakin kaikki tuntuu menevän niin kuin on suunnitellut, tai ainakin niin antavat olettaa, ja siksi monet asiat tuntuvat niin itsestäänselviltä... kuten sen oikean löytäminen, työpaikka, oma ja läheisten terveys, lapset ja niiden saaminen jne. Itse kun en pidä enää yhtään mitään mitään itsestäänselvyytenä, ehkä nuorempana olin toisenlainen... nyt olen äärettömän kiitollinen juuri siitä elämästä mitä elän ja mitä minulla on: ihanaakin ihana mies ja vauva tulossa, plus tietty ystävät ja sukulaiset. Ja todellakin osaan arvostaa näitä asioita. Paljon on ihmisiä, jotka eivät arvosta sitä mitä täällä elämän onnenkaupasta saa... valitettavasti.

Olivera: muistan kun jätin ekan kerran kissan hoitoon veljelleni, kun lähdettiin reissuun pidemmäksi aikaa: soitin joka päivä ja laittelin tekstareita, että onhan kaikki hyvin. Ikävä taisi olla mulla enemmän kuin kissalla :) Mitenköhän sitä koskaan tosiaan raaskii jättää lastaan hoitoon... Joka tapauksessa hauskaa matkaa teille!

Kävin Hulluilla päivillä hankkimassa sen Vauvakirjan, mistä joku vinkkasi eilen. Kiitti vinkistä! Sitten sieltä tarttui mukaan muutama pieni body, yllättäen.

Tää viikko on ollut oikein hemmotteluviikko, tiistaina olin hierojalla, eilen syömässä synttäreiden kunniaksi ja tänään sitten kävin vielä kasvohoidossa. Tosi ihanaa! Niin ja eilen oli neuvolakin: vauvan sydän jyskytti kuin pikajuna ja mulla kaikki arvot ja näytteet kohdallaan.

Sweathie: olet varmaan hankkimassa samanlaista hoitotasoa, joka muuttuu lipastoksi ja sänkyä kuin minä. Eikös ne olekin sellaista tummempaa puuta (ei siis ihan tummaa, mutta tummempaa kuin esim. koivu?). Me ollaan ihailtu niitä Ikean kuvastosta ja oikeasta tehty päätös että hommataan sellaiset, kun seuraavan kerran käydään pk-seudulla. Rapsutuksia Totolle!

Eiköhän tämä riitä tältä illalta.

-Rudis 19+2

Vierailija

Onnea Marilla vaavista. Täytyykin käydä lukemassa tuo synnytysjuttu:)

Eilen kävin sitten ihan ensimmäisessä äitiysneuvolassa. LA 21.5 ja tänään mennään rv8+4. Saimme ajan np-ultraan joka on marraskuun alussa. Paperia saatiin esitteiden muodossa hirmu läjä ja nitä ilta sitten lueskeltiinkin.

Nyt on pahoinvoinnit saavuttaneet minutkin. Jo pari aamua on käyntiin lähteny vessasta, neuvolassa kyllä lohduteltii että silloin on kaikki hyvin masussa...

Onneksi tänään on viimeinen työpäivä ja alkaa pitkä vapaa:)

t. Nasu ja masu rv8+5

LA 21.5 (taidan pitää tällä hetkellä tiimimme perää tässä asiassa;))

Vierailija

Nyt on sitten kehityskeskustelut, valokuvaukset, vanhempainillat sun muut ohi ja pääsin vihdoin kotiin. Mies soitti kun olin ajelemassa tänne päin, että hän saattaa hyvinkin päästä sinne Texasiin, lähtö mahdollisesti jo ensi viikolla...! Asia selviää huomenna, riippuu päästääkö oma pomo lähtemään. Saattaahan sitä olla yksinäistä täällä kotona, mutta onneksi on tuo koiranpenikka aktivoimassa. Laittelenpahan vaikka tuota vauvanhuonetta sen kaksi kuukautta kuntoon. ;)

No, odotetaan nyt sinne huomiseen kuitenkin ennen kuin alan miettiä mitä elämä yksin olisi...

Soitin neuvolaan niistä testien tuloksista, kaikki oli kunnossa. :)

Mulla on ensimmäinen " outo" himo tullut: PENKKIVELLI.

Tietääkö ne etelän tytöt mitä se sellainen on? ;)

Lapsena sitä tuli paljon syötyä ja nyt himottaisi koko ajan... Eli lautaselle kaadetaan kuivia (pika)kaurahiutaleita, hieman sokeria ja kylmää maitoa... ja ei kun syömään! Voisin syödä vaikka kuinka paljon!

Mutta nyt väsyttää, pakko lähteä sänkyyn.

Tutanna 16+3

Vierailija

Marille megaonnitteluhalit vauvasta, ihanaa! Kerro kuulumisia heti kun jaksat ja ehdit! Ja paaaaljon tsemppiä beibi0905 (1005?):lle!!!!

Susumi laittoi muuten söpön otsikon ketjulle :D

Iso kiitos kaikille synnytykseen liittyvästä tuesta, se oli tosi tervetullutta! Sekä mulle että miehelle jäi kyllä sellainen trauma koko hommasta että päätettiin ettei yritetä enää toista lasta. Ollaan kiitollisia tästä yhdestäkin.

Melkoinen homma muuten etsiä+käydä läpi kaikki juttuketjut, olette kovia kirjoittelemaan :). Anteeksi jos en vastaa/kommentoi oikeita juttuja, mun muisti ei ole paras mahdollinen :(. Pitää vissiin kaivaa esiin jonkun mainitsema la -lista, voinko lisätä sinne jo syntyneen beibin? Mun piti myös suositella 4D -ultraa, se oli hieno kokemus. Käytiin Felicitaksessa, joka on kuulemma kalliimpi kuin se Femedan vastaava. Olin siellä rv 26, ajoitus tuntui sopivalta, sukupuoli selvisi ja vauvelin kasvonpiirteet näkyivät hyvin. Huojentavaa oli myös kuulla tarkemmasta ultrasta että kaikki oli kunnossa. Kovin luotettavaa kuvaa en saanut Naistenklinikan pikaultrista niillä vanhemmilla välineillä. Mikä siinä muuten on, että siellä joutuu aina odottelemaan tosi pitkään lääkäreitä, ne on aina myöhässä!

Miten te odottelijat voitte? Onko tukalaa? Toivotan kovasti jaksamista!

Nyt yritän alkaa siivoilemaan kun vaavi nukahti! Meille tulee tänään asunnonkatselijoita!! Ostettiin miekkosen isyysloman aikana pikkuinen rivari. Jee mahtavaa ja jännää muuttaa!

Seireeni@

Vierailija

Mä oikein yllyn kirjoittelemaan tänne, varokaa... Sain pikapikaa kämpän siivottua esittelykuntoon, meille tulee tänne eka asunnonkatsoja illalla. Hui! Hieman on haikea olo, tykkään nimittäin hulluna tästä kämpästä ja asuinalueesta mutta minkäs teet, ei mahduta tänne enää. Mennään varmaan siksi aikaa kävelylle vaavin kanssa. Se viihtyy tosi hyvin vaunuissa onneksi. Jos vaikka Pitskun S -markettiin...hih. Ollaan siis muuttamassa ensi vuoden alussa Munkkivuoresta Pakilaan. Asuuko ketään sattumalta siellä lähellä...? Minne te Kanika ootte muuttaneet? Anteeksi mulla on mennyt ohi se tieto. Huomaan, että mulla alkaa olla aika yksinäistä. Luulin, että touhuisin innoissani vauvan kanssa (mitä oikeestaan teen myös) mutta eihän se tunnu riittävän, kaipaan aikuista seuraa! Sektiohaava on vielä aika kipee, sekin vähän rajoittaa mun tekemisiä kun meidän talossa ei oo hissiä. Mäkin vähän haikailen Hulluille Päiville, mutta se ei taida olla mahdollista nyt.

Käytiin taas neuvolassa vauvan kanssa, kovasti tuntuu kasvavan! Neukkatäti ennusti että pojasta on tulossa tosi pitkä. Hassua, että niin voi sanoa jo pienestä vauvasta...! Suloista on kun vauva on alkanut " rupattelemaan" ja hymyilemään.

Voi surku Swheatien koirulia. Toivottavasti koira tulis kuntoon ilman kauhudramaattisia leikkauksia! Voimia sulle!

Vierailija

Olettepa kirjoitelleet viime päivinä paljon.

Marille onnittelut vauvasta.

Seireenin synnytysjutusta uskalsin lukea lopun ja varmaan pää kehitti mitä sinä välissä oli tapahtunut, mutta onneksi vauva ja perhe voivat hyvin.

Beibelle toivottavasti se vauveliinus syntyy pian teidän perheeseen... toisaalta ei ole vielä tänne tänään kirjoitellut... varmaan tuskastuttavaa odottaa... meille neuvossa kerrotiin ettei kannata kertoa laskettua aikaa monella kun sitten sen lasketun ajan jälkeen jos vauva ei ole syntynyt niin kaikki koko ajan soittaa ja kysyy no onko syntytnyt.. ja kun siinä vaiheessa saattaa itseäkin hermostuttaa että kun ei synny...

Omaan napaa; maha tuntuu jotenkin pienentyneen, en kyllä jaksa huolestua. Välillä mahaa vähän vääntelehtii, mutta kai se kuuluu aisaan. Minä en kyllä ole tainnut vielä tuntea vauvan liikkeitä... luulin kerran tunteneeni, mutta sinä illalla oli sitten siihen wc posliiniastiaan pitkä ja läheinen tutstuminen niin se maha tuntemus kyllä varmaan liittyi siihen...

Työhaastattelu meni loistavasti, en silti usko että saan paikkaa, kun siihen oli kokeneempiakin hakijoita... mutta oli ihan hyvödyllinen muistutus että työhaastatteluun kannattaa valmistautua... kaveri piti edellisenä iltana tunnin leikkityöhaastattelun ja oikea haastattelu oli melkein samoilla kysymyksillä. Meni paremmin kun oli kertaalleen miettinyt asiat. Nyt kyllä tuntuu että ei edes haittaa vaikka en paikkaa saa sillä saan ainakin hyvän syyn olla kolme vuotta kotona... ja jos saisin paikan niin en varmaan vois olla noin kauan kotona... no jos ja jos..

Kirsi 15+4 tai 16+4 menin sekaisin ehkä tuo eka

Vierailija

Paljon Onnea Marille! Luin just synnytyskertomuksesi. Ihanan nopeasti synnytyksesi eteni.

Kiva oli myös lukea, että Seireeni on palautunut synnytyksestä. Onnea rivarin ostosta!

Olen pitkästä aikaa taas linjoilla. Tämän vkon olen ollut töissä. Jospa supparit alkais nyt hellittämään. Muuttolaatikoiden pakkaaminen on kovasti käynnissä (tai mies pakkaa ja minä olen työnjohtajana). Vähän yli vkon päästä ollaankin jo ajamassa pakettiautoa uuteen osoitteeseen. Marraskuun alussa saadaan vihdoin nettiyhteys kotiin.

Luin vanhoja keskusteluja vähän hampsien ja huomasin, että treffipaikka on muuttunut Omenapuuksi. Se on varmasti kiva paikka kaikille. Mitä mieltä olisitte siitä, jos tavattaisiin jo kello 17? Meille on ilmaantunut " puoli-pakollinen" meno klo 18. Jos tavattaisiin vähän aikaisemmin, niin minäkin ehtisin morjestaa kaikki.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

t.,Kanika rv28+5

Vierailija

Moi!

Taitaa olla hormonit taas vaikuttamassa asioihin, kun pahoitin niin helpolla mieleni. Joillakin ihmisillä vain on tapana inhorealistisesti käsitellä asioita. Olin kahvitunnilla toimiston naisten kanssa ja paikalle purjehti eräs emäntä vauhdikkaasti. Ensinnä hän kommentoi, että jouluunko asti meikäläisen vielä pitää tämän mahan kanssa täällä töissä karvistellä, kun on jo kuulemma niin iso. Vertasi mahaani johonkin kolleegaansa, jonka la on ennen meikäläisen la:ta. Ja vasta kun viime viikolla sain toiselta työkaverilta kommentin, ettei minun mahan taida kovin suureksi edes kasvaakaan... Minun mielestäni tämä massu on ihan söpö, eikä yhtään liian suuri, juuri täydellisen sopiva!!!

Noh, sitten se samainen emäntä alkoi kommentoimaan, että olisi kannattanut järjestää vaikkapa ihan vaan " puhumalla" se la pari päivää eteenpäin, niin olisi ollut äikkärille jääminen ensi vuoden puolella. Nyt olen laskeskellut, että ensimmäinen äitiyslomapäiväni on 29.12. Kuulemma vaikka tulisi vain päiväkin tältä vuodelta, niin äitiyspäiväraha lasketaan 2003 verotuksen mukaan.

Jotenkin tuollainen paasaaminen ja touhuaminen saa meikäläisen aina niin helposti hätääntymään ja huolestumaan. Kai se on näiden hormonien ansioita tai jotain. Mutta kyllä se täti jaksoikin päivitellä sitä, että vaikka olisi kyse vain muutamastakin kympistä kuussa, miten se harmittaa sitten kun ne tulot ovat tippuneet.

Jestas, ehkäpä jotkut pystyvät ja kykenevät tässäkin tilassa pysyä kyynisen laskelmoivina jne. Eikö tärkeintä kuitenkin ole se vauva, se että jos kaikki menee hyvin, olen neljän kuukauden kuluttua minäkin äiti ja nyytti kainalossani? Ihan kuin kaikki vain pitäisi laskea rahassa!!! Itse olen mielestäni todella onnellinen jo ihan tästä lapsesta ja se on tässä se tärkein juttu! Jotkut ihmiset tietysti ottavat perheen ja lapset itsestäänselvyyksinä ja tärkeintä vaan on kuinka paljon rahaa tilille rapsahtaa. Vaan kun minulle ei ole ollut itsestäänselvää edes lapseni isän löytyminen ja riittävän monta kertaa olen itkenyt yksinäisyyttäni, niin nyt en osaa kuin olla kiitollinen siitä, että olen tuon kultaisen, rasittavan, ihanan, rakkaan mieheni löytänyt ja meillä on onni tulla vielä kaiken lisäksi vanhemmiksi!!!

En todellakaan anna tuollaisten inhorealistien pilata tätä raskautta. Aion ihan piruuttani nauttia jopa kaikista näistä kolotuksistani, jotka herättelevät minut öisin valvomaan!!!

Että sellaista tänään.

RouvaSukkula & Astronautti (23+6)

Vierailija

postista.... Sain tänään tuon äitiyspakkauksen! Onhan siinä paljon kaikkea tarpeellista, todella rahanarvoinen juttu. Vaikkei mintunvihreä ihan lempiväreihin kuulukaan, niin se nyt on pikkujuttu. Kuitenkin laadukasta tavaraa.

Niin on kohta viikko taas vierähtänyt ja ens viikolla on töihin paluu.. ois mennyt toinenkin lomaviikko helposti... ;-))

Omaan napaan ei kuulu mitään kummempaa uutta, vaavi liikuskelee aika säännöllisesti. Öisin ei ole tarvinnut heräillä / valvoa vauvan liikkeiden vuoksi. Sen olen huomannut, että unijaksot on mulla jonkun verran lyhentyneet. Jos aiemmin oli oikein väsynyt niin saatoin helposti vetää 10h putkeen.... nyt on varmasti 7 tuntia ihan maksimi, jonka nukkuu yhtenäisesti. Eikös tuokin ole " luontoäidin" aikaansaannosta, jonka avulla avitetaan jaksamaan sitä katkonaisempaa unirytmiä joka vauvanhoidossa on edessä.... :-).

Oliveralle oikein mukavaa ja rentouttavaa Irlannin reissua!!

RouvaSukkulalle, yritä jaksaa (toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos...) vaikka varmasti itseäkin ärsyttäisi välillä tuollaiset " besserwisser" -kommentoijat.

Vielä Seireenille onnea uudesta kodista!

Enempää en taas pysty muistamaan ;-)), mitä muuta oli kommentoitavaa...

Loppuviikkoa toivotellen!

Suiza 24+6

Vierailija

tänään oli vika työpäivä ja huomenna on aikainen startti lentokentälle :o) Mies ajoi tänään koirat hoitoon maalle tätini luo, siellä niillä mukava temmeltää vapaana pihapiirissä. Outoa kuitenkin, että heti on niitä ikävä kun ne ole tässä jaloissa makaamassa, on ne niin rakkaita. Mietin juuri, että millaistakohan se sitten on kaivata omaa lasta kun on siitä erossa- jestas, senhän täytyy ihan valtava kaipuu, kun tunneside vauvaan on vielä suurempi ja erilaisempi...

Swheatien Totolle toivotaan paranemista täältäkin päin, tavalla tai toisella. On tosi ikävää katsella kun eläimellä on kurja olo.

RvaSukkula: noita sitten riittää- täytyy vaan jättää moiset kommentit omaan arvoonsa vaikka välillä tuntuu ettei pysty kun on aika herkillä... On se kumma miten jotkut vaan pitää elämää niin itsestään selvyytenä- ilmeisesti heillä kaikki mennyt aina ' according the plan' . Mullekin on sanottu pari kertaa, että teette sitten toisen lapsen heti perään... no, olenpa vain todennut, että saattaa olla että tämä jää ainokaiseksi, ei ole ollut tämänkään alulle saattaminen itsestään selvää...

Mulla on yksi vanha Vauva-lehti, jossa kuvataan uraa tekevän naisen arkea kahden lapsen äitinä- näin punaista luettuani jutun, jossa tämä lakimiesäiti (ja hänen hyvin koulutettu miehensä) oli suunnitellut koko elämänsä ja kaikki on tähän saakka mennyt niin kuin suunniteltiin; opiskelut, kihloihin, naimisiin 25 v. eka lapsi 27 v ja lasten syntymäajatkin optimoitu parhaan päivärahan saamiseksi (näitä siis todella on!)- seuraavana oli vuorossa se kivitalon rakentaminen. Nyt äiti käy töissä koska ei halua jäädä urakehityksessä firmassa muiden jalkoihin ja jälkeen- se olisi hyvän koulutuksen hukkaan heittämistä. Äiti näkee lapsiaan aamulla klo 6.30- 8.00 ja illalla klo 18.30 -20.00... palkattu hoitaja hoitaa päivällä kotona. Ei sillä etteikö töissä voi käydä ja olla molemmissa rooleissa. Tämä juttu (ja perhe) vain oli niin totaalisesti materiaan ja mammonaan kiinnittynyt, että hirvitti, kun itsellä arvot on vähän muualla kuin työelämän portailla tai kivitalossa...

Tulipas paasattua...

En enää muista mitä piti muille kommentoida, mutta toivootelen hyvää viikoloppua ja palailaan asiaan ensi viikon jälkeen :o) Sittenhän on pian jo tapaaminenkin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat