Päiväkotilasten vanhemmat!

Vierailija

Kyllä tuli taas hyvä mieli viedessäni lasta aamulla perhepäivähoitajalle!Tyttäremme kun päätti herätä tänään jo klo 04.00,heillä tänään valokuvaus ja pph sanoi heti,että pikkuinen voi ottaa pienet unet ennen sitä niin on sitten hyvällä tuulella kuvatessa!Ei lienee onnistuisi pk:ssa?

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

On se kumma! Toiminta on valvottua, lisäksi näet kyllä lapsestasi jos häntä pph:lla kidutetaan ja vielä kolmantena mainitsen, että yleensä mukana on myös puhuvia lapsia jotka kyllä kertovat jos joutuvat istumaan parvekkeella koko päivän. Ja pikkuisista näkee kyllä onko heillä mukavaa vai ei. Oma lapseni esimerkkinä: päiväkotiin meno yhtä helvettiä vuoden ajan, pph:lle meno yhtä nautintoa kahden viikon itkeskelyn jälkeen. Ei tietenkään kaikkien ihmisten kemiat kohtaa eikä sellaiselle pph:lle tarvi lastaan laittaa.

Aivan ihmeellinen harhakäsitys tuntuu olevan, että päiväkodissa olisi lasta kohti jotenkin enemmän aikaa ja enemmän huomiota? Aivan täyttä sontaa on tuo! Mulla on vertailupohjaa molemmista ja niistä ei voi puhua edes samana päivänä! Päiväkodissa ei TODELLAKAAN saa mitään yksilöllistä hoitoa tai huomiota! Perhepäivähoidossa TODELLAKIN saa. Meidän lapsi saa niin paljon enemmän huomiota nyt, että kotonakaan en sen enempää sitä voisi antaa. Taloustyöt ja kodinhoito eivät ole laisinkaan huonoja asioita! Mitä ihmeen pahaa siinä on jos lapsia hoidetaan kotona ja lapset näkee, että kotitöitä pitää tehdä???? Pph ottaa lapsia myös mukaan esim. ruoanlaittoon jonkin verran, otetaanko päiväkodissa? Miettikääs nyt ihan järjellä sitä kummassa on enemmän aikaa lasta kohti????

Vierailija

En voi yleistää kaikkiin päiväkoteihin, mutta minulta on useampi vanhempi kysynyt, miten saisin lapseni pph:oon.

Alueellamma on päiväkoti. Ryhmässä 17 kpl 1-4 v lapsia. Useina päivinä vain 2 hoitajaa paikalla. On koulutusta, kokousta, sairaspoissa oloa. Ei saada palkata sijaista. Vaikka ei ruokia laitella, niin ei siinä hirveästi kerkiä lasta kohti hoivaa antamaan ja virikkeitä keksimään. Meneehän tuo aika jo ihan perushoitoon. Lapset oireilevat, eivät halua mennä hoitoon, kun siellä ei ole mitään tekemistä...

Meillä pph 4 lasta, joista 2 ei tee täyttä aikaa. joten viikottain on päiviä jolloin vain 2 lasta hoidossa. Käyvät retkillä, kerhoissa, piirtävät ja maalaavat. Lapsille on tehty ruokalista. Ja silloin kun olen hakenut lapsen kesken päivän, niin tarjolla on todellakin ollut sitä mitä sanotaan. Ruoka on yleensä aamulla jo uunissa, kun lapsen vien. Sitä mukaa kyllä tuoksutkin vaihtuu päivittäin. Joten ei tarjota pelkkää makaroonia. Perusruokia toki, mutta niinhän meillä tehdään kotonakin.

Olen itse seurannut ko. hoitajaa, kun aiemmin kävin lasten kanssa leikkimässä ulkona. Ei huuda, vaan käyttäytyy aina hyvin.

Lapset hyppäävät hoitajan syliin, aina kun viedään hoitopaikkaan. En usko, että näin tekisivät jos hoitaja on kamala. Myös useat perheet ovat käyttäneet ko. hoitajaa useammalla lapsellaan.

Päiväkoteja on varmasti hyviä, kuten on varmasti huonojakin. Myös hoitajia on hyviä, ja varmasti huonoja. Tärkeintä lienee, että jokainen tietäisi millaisessa paikassa oma lapsi on.

Vierailija

Meidän lapset ei KOSKAAN mene perhepäivähoitoon vaan tulevat olemaan päiväkodissa kunnes kouluun lähtevät.

Perustelut:

Pk:ssa on useampi täti-valvovat toistensa tekemisiä

Pk:ssa tädit ovat " vain" töissä-ei tarvi hoitaa kotia samalla, ei tarvi tehdä ruokaa jne-kaikki aika menee lapsille

Vierailija

Joskus nukkuu kahdet unet ja joskus yhdet. Mutta noin muutoin en ole sitä mieltä että tuon ikäiselle paras paikka olisi se päiväkoti.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat