+++MARRASMAMMAT torstaina+++

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Kävin eilen äitiyspolilla kontrollissa, ja tarkoitus oli puhua synnytystavasta niin eihän se lääkäri alkanut millekään. Synnytyspuolen ylilääkäri hoiti mua eka kertaa ja se laittoi mut röntgeniin, jossa otettiin kuvat lapsiveden määrästä ja lonkista. Mun lonkat kun on tulehtuneet, kipeät eikä ne aukee juuri ollenkaan niin sektioonhan tässä on mielipide edellisillä lääkäreillä kallistunut.Viikon päästä sitten kontrolliin uudestaan ja katsotaan sitten, millä mielin ylilääkäri on.

No, tämän hetkinen painoarvio oli (rv 36 täynnä) 1980 g ja lapsivettä vähän. Mitäs sanotte?? Aikaisemmin lapsivettä on ollut normaali määrä ultran mukaan. Virtaukset ultralla katottuna oli kuitenkin ok, eli istukassa ei pitäisi olla häikkää. Pitäiskö olla huolissaan tuosta lapsiveden vähyydestä? Voiko se viitata raskausmyrkytykseen? Hitsit, ei kait tässä auta kuin odotella viikko hieman epätietoisuudessa.. No, sisätutkimuksessa paikat oli täysin kiinni, joten ei ole mitään merkkejä synnytyksestä vielä ainakaan.

Muutamat tais puhua peräpukamista. Mulla ne on tulleet jo jossain välissä kesää, eikä mikään voide tunnu auttavan. Ja mun pukamat on karseen isot, joten hirvittää että lähteekö ne palautuun synnytyksen jälkeen enää vai joutuuko siitäkin leikkaukseen! Kaikkee vaivaa sitä odotusaikana saakin...

Nyt kahville!

marrastiina rv 36+1

Vierailija

Pakko taas äristä, viime yönä nukuttu ehkä noin kolme tuntia =( Uni ei vaan tullu, kolmen aikaan on vielä kelloa katellu. Mahassa jumpattiin että napse kuulu ja rytke kävi, alko ottaa hermoon melko raskaasti pikkutuntien aikaan. Sitte viideltä noi meitin naukumaijat tuli sanoon että pörrör, ois nälkä miiiiiauuuu... Noh, ei passais päivällä nyt sitte nukkua, tai ens yönä taas valvotaan ja kierre on valmis kuten muutama viikko takaperin.

Toinen ärinän kohde on perhevalmennuksen imetyspropaganda. Oli melkosen paksua tavaraa mitä siellä ladeltiin tulemaan! Jäi monttu auki, kun sanottiin että voitte sitten sivuuttaa kaikki nämä kommentit " hyviä lapsia korvikkeillakin kasvaa" , kyllä se on rintamaito mikä lapselle kuuluu ja muistakaa että missään tilanteessa, ikinä, koskaan, ei tuu tarvetta lisämaidolle... Täh? Satun olemaan ite korvikkeella ruokittu laitokselta lähtien ja toisaalta kaveri usko tämän propagandan ja imetti nännit verta roiskuen ja kivusta itkien kuukauden sillä seurauksella että vauvan paino laski alle käyrien, ennen kuin uskoi ettei maailma kaadu korvikkeen antamiseen!! Tutti oli kanssa kaiken pahan alku ja juuri, pilaa lapsen hampaat, viivästyttää puheenkehityksen ja suurin piirtein tuhoaa koko lapsen tulevaisuuden. Että tissi vaan suuhun jos imemisen tarvetta on, kyllä te voitte vielä kolmevuotiastakin imettää ihan hyvin ja mitä se nyt haittaa että lapsi voi tissitellä seittemän tuntia päivässä, se saa tissistä paremman lohun kuin muovisesta tutista - kyllä sitä nyt jaksaa pari vuotta oottaa omien menojen kanssa, pääsee sitä aikanaan liikkeelle. Meinas savu nousta korvista. Entäs jos aikeissa on pikkukakkonen ja kenties -kolmonenkin heti perään, että tissitellään sitten seittemän tuntia päivässä seuraavat viis vuotta...?

Njoo, tänään ärsyttää varmaan kaikki univelasta johtuen, murinaa...

Kitty rv 35+0 (joko se alko taas uus viikko? =) )

Vierailija

juu kyllä, maanantain ois tarkotus lähteä ajeleen sinne päin..tai siis sinne Uimaharjuun..koskaan en oo käyny joten kai se nyt jo on aika :P ei kauheasti vaan nappaa kun kyseessä on miehen mummi, siis mahoton hössöttäjä..varsinkin ku kyseessä on hänen ensimmäinen lapsenlapsenlapsi joka tääl mun mahas on..argh..taitaa tulla pitkä pari päivää perillä..

ja terkka varotteli matkustamisesta tässä mun tilantees mut kahtellaan maanantain aamul mikä on olo..mies menköön yksin jos niikseen tulee..

Vierailija

Melkoista tekstiä on tullut valmennuksessa! Että korvikkeita ei sais millään ilveellä vauvalle antaa! Niin, nääntyköön siis vaikka nälkään, niinkö? Mun imetys jää enintään viikkoon, sen jälkeen tämä äiti saa vahvan reuma-lääkityksen päälle ja silloin ei enää imetetä ollenkaan. Olen asian käynyt itseni kanssa läpi jo silloin, kun lasta on suunniteltu ja olen täysin sinut korvikemaidon kanssa. Eiköhän se ole ihan hyvää ravintoa vauvalle, jos oma imetys ei onnistu.

marrastiina

Vierailija

Kyllä oli taas melkoinen yö. Kävin nukkumassa osan aikaa vierashuoneessa, kun en muuten unta tahtonut saada. Koira sitten herätti ja halusi äiskän viereen nukkumaan, jolloin siirryin takaisin makkariin. Puoli ysin aikoihin katsoin kelloa, mutten jaksanut nousta, vaan jatkoin unia puoli yhteentoista.

Eilen oli aika rankka päivä, kävin kaupungilla hakemassa vihdoin sen toppahaalarin. Totesin vaan miehelle, että kohta on tän tädin kaupunkireissut ohi. Meinasin oikeasti kuolla väsymykseen. Ja sen jälkeen käytiin vielä koirien kanssa tunnin lenkki metsässä. Sen loppupuolella alkoi sitten supistella oikein kivasti, ei tosin kipeästi. Noh, niinkauan jatkan ulkoilua, kuin jalat kantaa, se on varma.

Täällä on uusi kiva vaiva, peräpukamat ! Eilen aamulla meinasin saada slaagin, kun vessassa käydessäni paperiin ilmaantui täplä kirkasta verta. Tajusin kyllä heti, että veri tulee taaempaa, eikä suinkaan kohdusta. Harmittaa niin turkasesti, kun meillä ei ole käsisuihkua. Täytyy toivoa, etteivät äityisi kovin pahaksi.

Meillä pikkuinen menee ja möyrii reippaasti. Yölläkin oli kamala vauhti päällä. Varmaan oli nukkunut koko päivän. Painontunne on edelleen voimakkaasti tuolla alhaalla, joten kyllä se rt:ssä on pysynyt. Taitaa jopa alkaa kiinnittyä. No, ensiviikon lopulla ultrataan ja katsotaan tarjonta.

Mutta eikun koiria lenkittämään, ilma näyttää hyvältä (sumua lukuunottamatta

Ö+Bile-Hile 35 tasan (hui !)

Vierailija

mutta tuosta IMETYKSESTÄ. Elkee hyvät immeiset hermoilko : miulle sano Kättärin yks kätilö kun kolmannen sain että miten vauvan paino on voinut noin paljon laskea ! (laski melkees kilon), pitäshän miun kuulemma uudelleensynnyttäjänä ja äitinä TIETÄÄ ! No pitäs niin ja sit kun alkoi ehotella että jään vauvan kanssa seurantaan, ts. en hoida lastani tms, keräsin kimpsut ja kampsut ja lähettiin siwan kautta kotio. Ostin tuttelit peliin ja vauva kasvoi ja on täysin terve.

Niinpä, laspentahtisuutta: imetä hemmetti 10 h/päivä kun kotona oli silloinkin kun nuorin syntyi 4 alle 6v lasta !!! Joopa. Kyllä se on niin että kyllä työ ootta lapsenne parhaita äitejä imetitte tai ette, ei imettäminen ole hyvän äidin mitta. Se joko onnistuu ja sitten ei ja jos onnistuu niin nauttikaa siitä, täysimetin kahta ekaa n. 6kk:tta ja kaikkiaan 13 kk:tta. Tai jos ei onnistu niin korvikkeet peliin ja syyllisyys pois !

No niin, päivän saarna pidetty =D.

HORMOONIHIRVIÖ : tuunhan mie kertoilee kuulumiset, toivottavasti hyvät, kun kotiudun.

Rapuliini.

Vierailija

ei todellakaan jaksa enää mitään. Täyttä menoa 14h ja nyt vihdoin rauha, kun esikko nukkumassa. Pitäisi vielä mittailla esikon uutta sänkyä, kun huomenna menen kangaskauppaan vetelemään saumurilla lakanoita ja tulokkaalle kans jotakin. Pitää mennä hetkeksi makaamaan sohvalle, niin jaksaa vielä touhuta. Mies taas yksin raksalla ressukka ja autostakaan ei tiedä käynnistyykö, kun on huollosta huolimatta ollut vikaa. Startissa jotain häikkää. Aamulla neuvola.

rv 34+ vähän päälle

Vierailija

Pakko kommentoida...Itsellä kun on 6 ja 2v lapset...

Molemmat saaneet korviketta ja molemmilla tutti..No, 6v tyttö oppi puhuu tosi sujuvast alle 2v, oli myös kuiva alle 2v, erittäin fiksu ja filmaattinen(kun on sillä päällä), olisi päässy eskarrin jo 5v:nä ku taitaa kirjaimet ja numerot ja muuta jo 5v neuvolas. Oppi kirjoittaa nimensä 4v:nä+ meidän muiden nimet....Hampaatkin on suussa ja suht järjestyksessä..

Kysyin noista hampaista erikoishammaslääkäriltä ku meillekki tutista aikanaan valitettiin, hän sano et jos vanhempi/vanhemmat on oikomishoidettu niin lapsen riski saada kierot hampaat nousee, tottakai, vaikka ei ikinä ees tuttia näkis. Meillä molemmat vanhemmat oikomishoidettu, joten sanoi et tod.näk. tytöllekki tehdään joskus jotain " hienosäätöö" . Käski antaa tutin jos kaikilla pysyy järki paremmin päässä...

Sit tää poika, myös korvike&tutti lapsi...Samanlaiset kehityskaaret ku tytöllä ja hampaat jopa suoremmassa..Oppi kuivaks 2vnä niin kovin neuvolas ihmeteltiin et poika ja noin nuorena kuiva! Eli meille on ainakin sattunut uht normaaleita lapsia korvikkeista&tutista huolimatta..

Näissä asioissa kannattaa pitää oma pää, mikä tuntuu omaan perheeseen oikeelta. Ekan lapsen kohdalla se on vaikeempaa sanoa vastaan, mut kyllä sitä oppii..

Mä oon kanssa päättänyt heittää imetyspropat romuläjään ja tappelu alkaa tod jo synnäril. Imetän jos tulee maitoo, jos ei tuu niin korvike kutsuu..Mä en ala ketään tissillä pitää 24h/vrk. Ruokaa saa pullostakin.

Olenkin joskus miettinyt et mites adoptio vauvat? Hehän saavat pulloa, toki. Onkos ne kaikki sitten pilalla?

Hormoonihirviö, joka vihaa jo sanaakin lapsitahtinen imetys! Se ei vaan kaikilta onnistu!

Vierailija

juu samas neuvolas käydään ja mulla ois aika sinne 25päivä. eilen neuvolas tiedustelin painoarvioo ja se terkka kerto et lääkäri sen tekee tuollon 25päivä..menee hermot jollei teekkään. ku ois tosiaan kiva tietää mikä jätti sielt on tulos..

jokos muuten oot tehny salapoliisityötä ja keksiny kuka oon? ;) ku nimittäin samois valmennuksissakin kaiketi käydään..heh..

Vierailija

Huh, äitiysloma on alkanut enkä olisi ikinä muutama kk sitten arvannut, että heräisin klo 7 aikoihin joka aamu ilman pakkoa :) Neuvolan terkka sanoi, että tämä johtuu hormoneista. Argh, olisi kiva nukkua pitkään ja ennenkaikkea PUTKEEN edes yksi yö. No, kai tähän on totuttava tulevaisuutta ajatellen...

Moni teistä on maininnut painoarviot, miten sellainen tehdään ts kuka tekee ja missä vaiheessa? Ja tehdäänkö se aina kaikille? Mulle ei sellaista ole tehty, toissapäivänänä olin neuvolalääkärillä, joka sanoi, että jos kaikki sujuu hyvin, niin nähdään seuraavan kerran vasta jälkitarkastuksessa. Neitoperhonen: me taidetaan käydä samassa neuvolassa, mitä sulle on sanottu painoarvion tekemisestä?

Nyt pitäisi keskittyä tavaroiden järjestelemiseen ja miettiä kaikenlaisia hankintoja. Meillä on yllättävän vähän mitään valmiina, sillä kuvittelin että äitiyslomalla sitten ehtii/jaksaa. Vaan ei sitä niin vaan jaksa. Olo on jotenkin hengästynyt ja läkähtynyt, verenpaine hieman kohollaan, joten täytyy yrittää levätäkin.

Hauskaa päivänjatkoa kaikille!

Olan (rv 35+5)

Vierailija

ennen kaheksaa jo avasin silmät ku tuntu et paikat on niin jumissa ja eikun ylös ja lenkille. nyt on suihkussa käyty ja kahvi oottaa juojaansa.

ihanaa, miehen vika työpäivä ja sit sil on 10päivää lomaa :) meinaa ilon kyyneleet tulla.eipä tartte enää hetkeen miettiä et mitähän taas tänään tekis tääl neljän seinän sisäl.

huomenna mennäänkin hulluil päivil ja samal käyn ostaan miehel synttärilahjan..sellaset leijona snapsilasit mitä etin jo kevääl ku hän valmistu mut niit ei mistään löytyny. et josko tuol timanttisil sellon viel ne ois mua oottamas..kalliit on kaks kappaletta mutta olkoon. :)

eilen käytiin synnäril tutustuun..oli tunnin keikka ja kieltämättä otti hieman koville tuo seisoskelu. sen jälkeen olikin taas vasen sääri niin tules ku vaan voi..:( kiva käynti, yllätyttiin positiivisesti kuinka kotosat ne synnytyssalit oli. ku mitä ite oon käyny TAYSsa ja Hämeenlinnas kattoos synnytyssalei ni ne on tympeet ja kliiniset..mietinkin et uskaltaaks tonne mennä riehuun ja sotkeen ku oli niin puhasta ja siistiä :) ammetta siel ei vain tainnu olla synnytystarpeiks, oli yks amme avautumisvaiheeks..en huomannu kysyä. mut jotenkin tuli kovin ahistava olo käynnistä muuten. jotenkin yksinäinen ja sellanen et kohta täst mahast JOUTUU luopumaan vaik eroon jo haluisinkin. kai sitä alitajusesti synnytystä pelkää vaikken tiiä mitä pelätä. eilenkin terkka kysy et pelottaako viekään synnytys ja sanoin ettei. no en ainakaan tiedosta pelkoa. mut voi ei..mihin sitä on ittensä laittanut likoon.heh, myöhäst se nyt on, ois pitäny miettiä 9kuukautta sitten :P

juu mut eipä masuun ihmeitä, siel Toukka jyllää hieman erilail ku ennen mut ei taas vaihteeks huolestuta ku myllää kuitenkin.

nyt aamupalalle ja muille hauskaa päivää, meil tänään vika valmennus :)

-neitoperhonen ja Toukka 34+1

Vierailija

Täällä flunssaa pukkaa... lapsille lähinnä. Aika kovassa räkätaudissa ovat ja juuri nyt, miks nyt! Me kun ois saatu PITKÄSTÄ aikaa kahen keskistä aikaa miehen kanssa... ois lähetty viikonlopuksi hotelliin, mutta hyvästi se unelma;(... ellei joku ihme tapahdu ja lapset muka lauantaiksi parantuisi..

Vauva liikkuu huomattavasti vähemmän mitä ennen, ei liene tilaa liikkua niin paljoa. Tai kyllä oikeestaan liikkuu mutta se on niin erilaista, vielä hennompaa möyrimistä.

Liitoskivut on alkaneet taas vihottelemaan, painaakohan vauvan pää taas jotenkin. No, viimeyö kyllä meni rauhallisissa merkeissä, ei koskenut juuri mihinkään, mitä nyt päähän ilkeesti.

Mulle on tullu nyt viikon sisällä sellanen juttu, että välillä pissittää ihan hirveesti ja sit ku menee pöntölle niin saa pitkään tiristellä että jotain tulis. Luulen, että pää painaa ovelasti jonnekin, ja siksi siis näin:)

Ens pe on neuvola, toivottavasti hemppa ois noussu entisestään ja muutenkin kaikki olisi hyvin. Aloitin D-vitamiinitkin tossa reilu viikko sitte. Nyt naamaan popsin siis d-vitamiinia, rautaa, multitabs special 2+ ja välillä kalaöljykapseleita.. Kuulostaapa suurelta määrältä,heh:)

Ruoka maistuu aika huonosti, vaikka nälkä kyllä ois. Jotenkin raskas ruoka ei maistu, enemmän hedelmät on mieleen.

Mukavaa torstaita kaikille!

SaJuTu 33+1

Vierailija

Heipsankeikkaa!

Tuli käytyä neuvolassa:

-painoa oli tullut viikossa 700g

-turvotusta

-paineet hyvät (ihanaa!) 118/74

-pisu puhdas

-hb oli noussut 119

-sykkeet 130 ja vaavin pää vielä aika ylhäällä ja heiluteltavissa.

Kaikki siis ihan hyvin,tuo herpeslääkitys nyt vaan pukkaa tosi pahaa oloa kaiken tän väsymyksen lisäksi,joten oma fyysinen,kuin myös henkinen puoli aika rikki.

Huomenna toivottavasti aurinko taas paistaa :)

Erkku ja " tiituska" rv36+3

Vierailija

Nyt olen sitten minäkin virallisesti äitiylomalainen, ollut jo tiistaista :) No, eipä tämä arki mihinkään ole muuttunut.

Taidetaan olla usemman kanssa aikas rampoja jo. Itsellä ainakin olo että voih voih, voisko joku tehä asialle jotain, ku ei ite jaksa. Eikä PYSTY- yölliset kääntymiset, voi ku joku kääntyisi puolestani!

Neitoperhonen:

Meillä taitaa olla samanlainen onkelma. Meillä miehen puolelta ja omalta ensimmäinen lapsenlapsenlapsi ja kaiken kukkuraksi ensimmäiset lapsenlapset molemmille " mummeille" . Hössöttäjiä riittää.. ihan liikaa. Niin että hermot menee välillä, mutta onneksi ne ei halua mitään pahaa. Vaikka aiheuttaakin välillä pahaa mieltä. " näin minä olen tehnyt, kyllä tekin.." -kommentit on aika usein esillä. Hermot siis mennöö välistä.

OmaNapa&Maha:

Eilen oltiin sitten äitiyspolilla, saatiin tietää samalla että poikahan se sieltä tulloo. Kuva oli aika hauska- näytti meille " keskisormea" . Pyysin kuvan siis todisteeksi tästä että on poika. Kyllä naurattaa tämä kuva :D

Painoarvio oli aikas huima, 3240g. Mikäköhän jätti täältä putkahtaa maailmaan.

Samalla oli tutustuminen synnärille. Voi että olivat leikkaussalin oloiset synnytyssalit! Ja kamalan väriset, vali vali. Semmoiset vihreät. Onneksi avautumisvaiheen huoneet olivat kivat " kodinomaiset"

Käytiin siis Hämeenlinnassa. Oltiin siinä muuten kierroksella, kaksi synnyttäjää oli saleissaan. Lueskeltiin semmoista tilastoa seinältä. Viereisestä salista alkoi kuulumaan ponnistusvaiheen ähinää. Toivoin hartaasti että pokka pitää. Muutaman ähkäisyn jälkeen kuului parahdus. Meinasin itkeä jo siinä kun kuuli kuinka siellä työnnetään lasta. Onneksi sain pidettyä itseni koossa jotenkin. Oli muuten aivan jumalainen ääni, kun siellä alettiin päästämään ensimmäisiä ääniä! Ah, kohta itelläkin vauva kainalossa (toivossa on hyvä elää)

Onko kellään muuten harkittu käynnistystä raskausdiebeteksen takia? Tai vauvan ison koon vuoksi? En nimittäin haluaisi " hätäsektioon" (alatiesynnytys toiveessa) mutta jos tulee ongelmia synnytyksessä. .

No, höpötys sikseen ja pyykkejä laittamaan!

KymppiKaks ja poikanen 35+1

Vierailija

Täällä voidaan oikein hyvin. Alkuviikosta neuvolassa oli kaikki arvot edelleenkin kohdillaan ja olen vähän ihmeissäni miten tämä raskausaika on voinut mennä näin hyvin ja helposti.

Vauva on jo rt:ssä, sf mitta oli muutama päivä sitten 31. Vauvalla on välillä vähän hiljaisempia jaksoja, mutta eilen illalla pisti vielä käyntiin sellaiset myllerrykset, että sekä minä että tuleva isä itkettiin ilosta ja liikutuksesta. Taas kerran. Sen verran tuo masu jo painaa, etten oloani kauheen ketteräksi tunne, sängystä ylöspääseminen tuntuu välillä hirveen vaikeelta....

Manna 34+6

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat