Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

hyvät vaunut pitkille vanhemmille?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Te vanhemmat, jotka olette molemmat 180 cm tai enemmän, minkä merkkisiä ja mallisia vaunuja olette todenneet hyviksi eli riittävän korkeiksi oman ergonomian kannalta?

Kommentit (7)

Vierailija

Brio ja Emmaljunga taitavat olla ainoat merkit, joissa aisan säätö on nimenomaan teleskooppityyppinen. Useimmissa vaunuissa on ns. nappisäätö, jossa on se hölmö puoli, että kun aisa nousee, se myös siirtyy lähemmäs vaunuja. Pitkän ihmisen askelen pitäisi siis mahtua lyhyempään tilaan kuin lyhyen!

Meillä on ollut kaksi vuotta käytössä Brio Kombi -vaunut. Itse en ole pitkä (170 cm), mutta mies on 192 cm ja on ollut tyytyväinen. Meillä taisi Emmaljungan teleskooppiaisamallit jäädä näkemättä, kun Emmaljunga-liikkeessä ei saanut palvelua, emmekä omin voimin löytäneet kuin nappiaisallisia malleja. Sitten alkoi huono palvelu sylettää siinä määrin, että palasimme kipin kapin Brio-liikkeeseen...

Korkeusvertailuja Brion ja Emmaljungan välillä en ole tehnyt, osittainhan näitä tietoja löytyy valmistajien sivuilta (www.brio.fi ja www.emmaljunga.se) (ja jälleenmyyjienkin).

Vierailija

Minä olen lyhyt (164 cm) ja mieheni pitkä (196 cm), meillä on käytössä Hartanit ja olemme olleet todella tyytyväisiä. Ainoa haittapuoli on suhteellisen korkea hankintahinta. Me halusimme saksalaiset vaunut, koska tiesimme jo hankintavaiheessa Saksaan muuton olevan edessä. Näin siis halusimme varmistaa mahdollisen takuuhuollon / varaosien saatavuuden.

-miisku, pikkuneiti kohta 10kk ja masuasukki 18 vko-

Vierailija

Täytyy pistää tarkasti muistiin merkki ja malli. Pitänee myös katsastaa, josko netistä saisi edullisemmin tilattua - vielä kun aikaa tilauksen odotteluun on reilusti.

Jos viitsit, voisitko mitata, kuinka korkealle kopan pohja tai laita sekä työntöaisa tulee? Hahmottaisin kokoa vähän paremmin. Näillä vaunumarkkinoilla kun sitä itse on ihan untuvikko...

Onnea odotukseen!

emäntä 17+4

Vierailija

Olemme mieheni kanssa pitkiä; minä 180 cm ja mieheni 200 cm. Testasimme monia vaunuja ja parhaiksi totesimme Emmaljungan Edge Duo Combit. Näissä on tämä teleskooppiaisa, ja se tuli korkeimmalle kuin missään muussa mallissa. Lisäksi näissä on koppa korkeammalla, eli et joudu selkä vääränä kumartelemaan lapsesi puoleen - monet vaunut ovat niin matalalla ja sopivatkin mainiosti lyhyemmille ihmisille. Lisäksi näissä vaunuissa on todella tilava koppa & ratasosa kun siihen on aika siirtyä: näissä vauva todennäköisesti mahtuu nukkumaan pisimpään. Me olemme itse varautuneet siihen, että lapsestammekin tulee hieman pidempi - geeniperintö saattaa olla pitkänpuoleinen :o)

Lisäksi näissä Emmaljungissa on kätevä työntösuunnan vaihto, hyttysverkko kulkee koko ajan kuomussa mukana ja sadesuojakin kuuluu pakettiin. Hintavat nämä ovat, mutta meille täydellinen paketti! Suosittelen lämpimästi!

...nyt meidän vaunut on jo eteisessä odottelemassa tammikuuta... :o)

Onnea odotukseen ja vaunujen metsästykseen!

Jennika 26+3

Vierailija

Meillä oli käytössä Gessleinin Highlightit, miehellä mittaa 190 senttiä ja minulla 180. Vaunuissa ei ole teleskooppiaisaa vaan juuri tuo edellisessä viestissä mainittu " nappisäätö" . Mutta se ei ole muodostunut ongelmaksi, sillä jalat eivät silti kopsahtele tavaratilaan, vaikka vaunuja työnnetäänkin läheltä. Ja minun koipeni ovat kyllä melko pitkät :-)

Ko. vaunut ovat kyllä tosi matalat, joten jos ei siitä pidä, niin toiset vaunut ovat varmaan paremmat. Itse taas halusin nimenomaan matalat vaunut (vaikka pitkä olenkin), sillä isompana lapsi pääsee itse kiipeämään vaunuihin, eikä tarvi enää 15 kiloista niin paljon nostella. Toinen miinus vaunuissa on erittäin pieni tavaratila. Jos aiot kauppareissuilla käyttää, niin toinen merkki ois varmaan parempi. Just mahtuu suuri tuttelilaatikko ja vaippapaketti, testattu on :-)

Vierailija

joissa teleskooppiaisa. Mies 200cm ja minä alle 170cm. Kyllä noi aika pikkuruisilta vaunuilta näyttää miehen työnnellessä, mutta ihan hyvin on kai mitta riittänyt. Brioja mieskin työntää mielellään toisin kuin meidän matkarattaita, joita ei työnnä kuin pakosta.

Uusimmat

Suosituimmat