***Maalikset, torstaita!***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (12)

Vierailija

Minäkinpä kirjottelen pitkästäaikaa, kun neiti tekee unta ekoille päikkäreille. Rytmi oli hyvä pari päivää, päikkäreitä oli kahdet, ekat n.2h ja toiset 1-1,5h. Mutta eilen ei sitten nukuttukkaan, kuin yhdet 1,5h ja toiset 0,5h. Eli myös minä mietin että miten pieni jksaa noin vähällä unen määrällä (kuten joku eilisessä pinossa). Yöt meillä nukutaan kellonympäri.

Ja joku kyseli eilisessä pinossa aamu syömisestä, meillä syödään heti herättyään 130ml maitoa ja siitä n. tunnin päästä puuro. Tämä on todettu hyväksi järjestelyksi. Ja ihan äidinkin laiskuutta, että saa juoda ensin kahvit rauhassa, kun Jenna touhuaa lattialla.

Meillä ei edelleenkään liikuta saatika istuta ilman tukea. Mutta eiköhän sitä vielä joskus.

Huomenna pääsis shoppailemaan kun tulee lopputili ja lomarahat!!!!!

Eipä taida likkaa vielä väsyttää tarpeeksi!!! Joten heissulivei!!!!

mä ja jenna s.7.3

Vierailija

Aloitanpa heti niillä YÖUNILLA... Olen viime yön osalta taas kohtalotoveri Melrosen kanssa - meilläkin klo 2:sta asti nukuttiin max tunnin pätkiä... Ja tätä huonounisuutta on nyt jatkunut jo vähän liian pitkään, en osaa enää laskea, montako viikkoa. Pari parempaa yötä oli välissä, mutta nyt taas sitten heräillään. Eilen totesin, että pitää ruveta antamaan neidille enemmän puuroa illalla, kun veteli puurolautasellisen jälkeen vielä purkin hedelmäsosetta. Kualle kiitos vinkistä, että koko päivä kannattaisi tankata... Meillä neiti söi eilen vähän huonosti, olisikohan siinä ollut syy huonoihin yöuniin? Täytyypä tarkkailla.

Vähän edistystäkin tuli eilen. Meillä kun Saana on ollut sellainen, että hän ensin nukahtaa yöunille ihan ok. Sitten herätään puolen tunnin päästä, eikä suostuta nukahtamaan kuin tissille. No, eilen kokeilin sitten tähän ekaan heräämiseen vaunuja (oltiin kannettu ne siis sisälle). Ja a vot, neitihän nukahti sinne. Täytyy testata vielä tänään, toimiiko keino. Helpottaa sikäli, että anoppi on tulossa huomenna illalla vahtimaan lapsia (menemme isännän kanssa kuuntelemaan Phil Collinsia), ja olen jo tuskaillut, että mitenkähän tuon meidän neitosen kanssa pärjää. Mutta jos tuo vaunukonsti toimii, voin olla konsertissa vähän rauhallisemmin mielin. Kotiin tulemme sitten jo siihen aikaan, että yösyöttörumba ei varmaan vielä ole alkanut.

Marjukohan se kyseli " isompien vauvojen" ruoista. En ole vielä antanut, mutta harkinnassa on. Meillä menee esim. aika karkea puuro ihan ongelmitta alas, joten voisi koettaa niitä isompien ruokiakin jo. Ehkä seuraavan kerran, kun tankkaan kaupasta meidän ruokavaraston...

Jahas. Pitäisiköhän lopettaa tämä hommien välttely ja ruveta siivoamaan. Suivaannuin eilen sen verran isännän kommenttiin siitä, että meillä on taas kauhea kaaos (ei täällä edes ole kovin sekaista), että ajattelin piruuttani siivota tänään. Katotaan, huomaako se edes. On mullakin piruilun aiheet - parempi ois varmaan tehdä toisin päin, ts. sekoittaa lisää, niin huomaisi, että täällähän oli eilen vielä ihan siistiä ;-)

Aurinkoista päivää kaikille! Nauttikaahan nyt näistä viimeisistä lämpimistä päivistä - huomenna kai jo sataa...

Terhi&Saana, s. 24.3.

Ps. Ja tervetuloa, uudet palstailijat, kyllä tänne mahtuu!

Vierailija

käsittämätön hyväntuulisuus senkun jatkuu. Pitäiskö huolestua? Aallonpohjalta aallonharjalle mennään... ei vaan, tosi ihanaa olla pirteä ja innostunut. Vauvan kanssakin elo maistuu aivan toiselle kuin viime viikolla. Tällä viikolla ollaan Kaisan kanssa oltu ihan parhaita kavereita ilman suurempia probleemia.

Mulla tuo unen määrä on suorassa suhteessa päivälliseen jaksamiseen. Nyt kun yöt ovat jo hetken olleet paranemaan päin, niin näin sitä jaksetaan. Ruokaa tuohon lapseen pitää vaan saada uppoamaan ihan vietävästi päivällä, jotta yö pärjätään syömättä.

Ihmettelin eilen, kun Kaisa heräsi jo tunnin kuluttua yöuniltaan itkemään kovasti, eikä millään rauhoittunut. Vaikutti kovin nälkäiseltä ja söikin ihan tosissaan. Siitä unet jatkuivat taas rauhallisesti. Mietiskelin sitten eilistä päivää, ja tosiaan ruokaa oli mennyt päivän mittaan normaalia vähemmän. Oltiin vauvakinossa ja jäätiin sen jälkeen notkumaan kaupungille palstaltakin tuttujen vauvakavereiden ja äitien kanssa. Menee vaan nuo päivärytmit vähän sekaisin, kun ollaan koko päivä liikkeellä. Mutta äidille se on henkireikä!!

Nyt ei jakseta enää kiemurrella lattialla, joten mennään vaipan vaihtoon ja sen jälkeen vähän ulkoilemaan. Aurinko paistaa, nautitaan siitä (vaikka se parvekeunia edelleen haittaakin...)

KUA ja Kaisa 25.3

Vierailija

Ensinnäkin on PAKKO HEHKUTTTAA: Olimme eilen Hyksissä iho- ja allergiasairaalassa. Veetille tehtiin lukuisa määrä ihopistokokeita, eikä yksikään näyttänyt positiivista!!! Se ei tarkoita, etteikö meidän poitsu olisi mahdollisesti jollekin allerginen, mutta näyttäisi siltä, että soija, muna ja maito allergiatkin ovat väistymässä. Veeti on kyllä atoopikko ja äärimmäisen herkkä. Hän saa näppylöitä ja punottumaa jo maton reunoista ja viraissa paikoissa ihan mistä tahansa. Mutta kyllä hän karaistuu iän myötä. Eilen sitten alettiin lääkärin kehoituksesta antaamaan soijamaitoa nutrijuniorin lisäksi, koska se on lääkärin mielestä ruokaa (Nutri Junior ei). Kohta totuttelemme esim. riisipuuroon ja vähitellen saadaan ehkä hdelmiäkin mukaan kuvioihin. JIPII.

KATKONAISISTA öistä (Muumi71): Kai ne ovat enemmän sääntö kuin poikkeus. Syitä on varmaan monia. Itse olen bongaillut seuraavia: Hampaiden puhkeaminen, nuhaisuus, kasvukivut, syömisrytmin muutokset ja uusien taitojen oppiminen. Joku varmaan osaa jatkaa listaa eteenkinpäin.

KONTTAAMISESTA: Veeti melekin konttaa, mutta se on vielä vähän huteraa, eikä hän pääse kunnolla eteenpäin. Nykii sillä tavalla paikoillaan ja riemuitsee tietenkin.

SEURAAMISESTA JA SYLLIIN PYYTÄMISESTÄ: Pojastamme on tullut oikea seurailija. En pääse minnekkään, etteikö hän tulisi perässä. Illallakin tulee heti kätienää, jos yritän hipsiä pois samasta huoneesta. Hän valvoo minua kuin haukka. Välillä vähän rasittaa, koska Veeti olisi koko ajan tulossa syliin. Halutessaan syliin hän ryömii jalkojen juureen, työntää pään kiinni jakoihin ja pitää sellaista ynisevää ääntä.

****G: Miten teillä pyydetään syliin pääsyä?!****

Nyt pitää mennä miten poitsu pärjää olkkarissa.

- Ränkkä

Vierailija

Meillä pitkästä aikaa takana kokonainen yö. Viime yöt on olleet hirmu levottomia, varmaankin tuon flunssan takia, mutta nyt tuntuu kyllä olo aika pirteältä! Sytyttelin tuossa jo tulen uuniin, kun tuntui niin kolealta täällä sisälläkin.

Meillä on tänään muskari, mutta en tiedä, mennäänkö kun neiti on niin nuhainen. Varmaan jaksaisi kyllä siellä olla, mutta ei ole kiva tartuttaa sitä toisiin..

Eilisestä pinosta huomasin keskustelua kateuden tunteista, kun toiset tulevat raskaaksi. Olen huomannut tämän itsestäni ja varsinkin silloin, kun yritettiin tätä ensimmäistä, eikä millään onnistunut. Silloin tuntui, että oli ihan katkera, että miksi se onnistuu joillakin niin helposti. Jopa sellaisilla ihmisillä, jotka eivät edes lasta halua. Se kyllä katkeroitti mielen. Ja kyllä vieläkin on haikea olo, jos joku kertoo, että saa lapsen. Itsekin siis yritetään, mutta ei vielä ole menkatkaan alkaneet, joten ei varmaan onnistu vielä aikoihin.

Täällä on sateista ja harmaata. Pitäisi ruveta siivoamaan, niin olisi viikonlopuksi mukavan puhdasta. Onko muilla rasitusvammoja vauvan kantelusta? Mulla on vasen olkapää aivan älyttömän kipeä ja varsinkin aamuyöllä sitä rupeaa pakottamaan. Eipä sitä juuri voi lepoonkaan laittaa, milläs sitten nostelen ja kannan tuota tyttöä? ;)

No nyt ahkeroimaan!

Opska

Vierailija

Onneksi ei tultu eilen vauvakinoon, pienempi neiti nimittäin oksensi illalla ja nyt näyttäisi olevan ripulia. Ei olisi ollut kiva tartuttaa tätä muihin pieniin. Jouduttiin jättämään vauvajumppakin tänään väliin. Nyt neiti on nukkunut päikkäreitä yläkerrassa jo yli tunnin yhtä soittoa, eli selvästi on kipeä.

KESTOVAIPPOJA meillä käytetään koko ajan. Ovat älyttömän hyviä. Niiden käyttö on melkeinpä ilmaista (vaippojen jälleenmyyntiarvot on hyvät), ei tule hirmu kasaa jätettä koko ajan, ei tarvitse raahia isoja vaippapaketteja kaupasta yms. yms. Meillä ei kumpikaan tytöistä juurikaan kakkaile vaippaan, isompi (2 v.) käy potalla, ja pienempikin jostain syystä yleensä kakkaa kun vaippa otetaan pois. En siis sanoisi että vaippojen käsittely on mitenkään ällöttävää. Kakkavaipastakin, silloin kun niitä tulee, on helppo tiputtaa tavarat pönttöön ja tuupata vaippa vaikka suoraan pesupussiin pesukoneeseen/kansiroskikseen. Meillä on käytössä yksinomaan fuzzi bunz-vaippoja, jotka ovat tosi helppoja, toimivia, mukavia päällä, ihanan pehmoisia ja bonuksena vielä tosi kivan näköisiä. Toimivat molemmilla tytöillä tosi hyvin (käyttävät itse asiassa vieläpä samaa kokoa), toki niitä pitää vaihtaa jonkin verran useammin kuin kertiksiä. Suosittelen kokeilemaan, näihin jää helposti koukkuun :-)

UUDESTA RASKAUDESTA oli myös puhetta. Meille oli esikoisen jälkeen jo synnärillä selvää, että näitä ihania pakkauksia halutaan lisää ja heti :-) Vei kuitenkin pitkään, ennen kuin kroppa oli palautunut ja raskaaksitulo oli ylipäätään mahdollista. Niinpä ikäeroa meillä tuli 1,5 v. Ihan hyvä ikäero tämäkin, mutta jälkeenpäin ajateltuna se olisi kyllä voinut olla vähän suurempikin. Olisi tuo esikoinen saanut olla vähän pidempään perheen pienin.

SORMIRUOAT: Eilen päätettiin kokeilla jotain muutakin kuin maissinaksuja. Laitoin tytölle eteen kasan herne-maissi-porkkanaa, ja ajattelin että samalla näkee joko pinsettiote on hallussa. Juu ei ollut :-) Typy kahmi tavaraa suuhunsa (tai sinnepäin) koko tassulla, ja arviolta sadasta palasta ehkä kolme päätyi suuhun asti. Loput mä sitten keräsin lattialta. Ensi kerralla täytynee käyttää koururuokalappua.

KONTATTU meillä on jo useampi viikko

Vierailija

Meillä myös kontataan jalkojen juureen, otetaan puntista kiinni, noustaan ylöspäin ja katsotaan anovasti. Tai jos ollaan esim. sängyssä, sieltä sitten ojennetaan kädet äitiä/isää kohti ja katsotaan taas anovasti...

Terhitaas

Vierailija

Viime yönä herättiin taas x20, ilmeisesti hampaita tulossa. Kaks löytyy alhaalta ja pari päivää sitten huomasin että ylös etuhampaiden viereen on ilmestyneet piikit ja nyt ne yläetuhampaat (onkohan oikein kirjoitettu?) pullottaa aika lailla...

Joten jospa odottelis hetkisen, että ne hampaat puhkeaa ja sitten kokeilis lopettaa tota yösyömistä. Poika on nyt viikon ajan käynnyt nukkumaan yöunille omaan sänkyyn (ennen nukahti tissille). Ja päivärytmikin on pikkuhiljaa löytynyt eli syödään ja nukutaan samoihin aikoihin.

Konttaaman lähdettin viime viikolla ja eilen jo yritettiin sitten seisomaan; eli kiire näyttäis poitsulla olevan. Menee esikoista edellä huimasti liikkeelle lähdössä ym. (esikoinen lähti ryömimään vasta reilu 8kk) ja poitsu on ryöminyt jo 6kk lähtien. Muutenkin ovat veljekset aivan erilaisia:)

Huomasin että maaliksilla oli tapaaminen, vois yrittää itse tulla seuraavaksi, kun täällä pääkaupunkiseudulla asutaan..

Poitsu heräileekin ekoilta unilta eli lähdetään ulkoilemaan, täällä aurinko paistaa:))

melrose

Vierailija

Niinhän sitä ollaan itsekin näitä kaikkia vaihtareita pyöritelty (hampaat, liikkuminen yms.). No, aikaansa kutakin :)

Meillä pyydetään syliin yksinkertaisesti joko ojentamalla kädet kohti tai sitten kontataan jalkoja vasten ja noustaan siitä ylös, samalla luoden mitä anovin katse ylöspäin.

Vierailija

Tervetuloa joukkoon uudet maalisäidit! Tokihan tänne mukaan mahtuu. Mukavaahan se on kun meitä on monta.

PUUROISTA: Meillä Jenna syö herättyään maidon n 150 ml. Ja tunnin kuluttua siitä puuroa. Tämä ihan sen takia, että tyttö ei jaksa odottaa puuroa, vaan vaatii aamumaitonsa. Olen pariin otteeseen kokeillut antaa heti herättyä puuron ja voi sitä itkun määrää. Joten toistaiseksi me nautitaan ensiksi aamumaito, ennenkuin edes vaihdetaan vaippa.

Olikohan se PIPPANDII, joka myös osoittautui kirjafriikiksi. Mukavaa! Millaista kirjallisuutta sä tykkäät eniten lukea? Musta on ihanaa uppoutua kotimaisen dekkarin pariin. Seppo Jokisen ja Matti Yrjänä Joensuun kirjoja on tullut luettua paljon.

Joku kyseli KESTOVAIPOISTA (anteeksi, en kuollaksenikaan muista kuka). Meillä käytetään kertakäyttöisiä vaippoja. Olen kyllä miettinyt niitä kestovaippoja, mutta koska en tunne asiaa oikeastaa lainkaan, niin ajatus tuntuu vastenmieliseltä ja hankalalta. Olen kyllä ajatellut mennä joskus kestovaippojen esittelytilaisuuteen. Meidänkin tuppukylässä sellainen oli viime torstaina, mutta en sinne sitten tietenkään päässyt.

Oletteko antaneet vauvoillenne jo PURESKELTAVAA ruokaa? Tai siis niitä kaupan soseita, joissa pehmeitä paloja. Mä oon tarjonnut Jennalle niitä jokusen kerran. Väillä tyttö kakoo, mutta toisena päivänä menee hienosti alas. Musta kun alkaa tuntua, että se pieni sosepurkki alkaa olla aika naftisti meidän suursyömärille. Välillä saattaa syödä purkin lihasosetta ja purkin hedelmäsosetta päälle.

Sellaista tänään.

Marju ja Jennukka

Vierailija

Vaikka aika myöhäistähän tämä jo on. Tuskin kukaan enää lukeekaan...

Tuohon syliinpyytämiseen vaan ajattelin vastata, että MIKÄ SYLIINPYYTÄMINEN? Ei meillä ainakaan (vielä) pyydetä syliin. Tyttö leikkii tyytyväisenä lattialla ja minä otan syliin, kun haluttaa. No, ehkä tuo sitä syliinpyytämistä voisi vielä tässä vaiheessa olla, kun pitkään leikittyään alkaa kitiseminen. Silloin siis yleensä otan syliin. Muttakun meillä ei vielä kontata saatika ryömitä, niin ei mitenkään erityisesti tulla ja pyydetä syliin.

Ai niin, KUAlle ja Atyahille, Helmi nukkui sitten eilen yhteensä peräti 1h päikkäreitä! Mites teillä meni? Siis eikä meillä oltu edes mitenkään kärttysiä. Mitä nyt illalla meinas nukahtaa vellipullolle...Tänään ottikin takasin, kun aamulla nukkui 8:aan ja päikkäreitä yhteensä 3,5 h.

No, eipä tässä muuta.

lehtovi & Hemuli 28.3.

Vierailija

Moi vaan kaikki!

Huomasin juuri tämän pinon, johon mekin 10.3. syntyneen poikamme kanssa siis kuulumme. Olen vastikään nettiyhteyden saanut kotiin ja siksi vasta siis nyt pääsen mukaan.

Nyt on pakko kertoa ja kysyä teiltä muilta maalislaisilta? Meillä viime yö TODELLA rikkonainen: pisimmillään poika nukkui tunnin yhtämittaan. Onneksi sain just äsken nukuttua tunnin verran. Onko nuo katkonaiset unet miten yleisiä? Mitään kummoista syytä en moiselle löytänyt: hampaita on jo kuusi, eikä edellisetkään ole mitään ongelmia aiheuttanut. Liikuttukin (istuttu, seisottu, kontattu ja kävelty tukia pitkin) on jo muutaman viikon ajan, joten johtuvatko huonot unet siitäkään. Flunssa meillä kärsittiin pari viikkoa sitten, joten sekään ei viittaa huonoihin uniin. Vai onko se nyt vaan sitten niin, että pojalle sattui vain HUONO yö? Tosiaan vaille tunnin välein noustiin ylös omassa sängyssä pinnoja vasten ja kun äiti tai isä meni metrin päähän sängystä pärähdettiin itkuun. Sääliksi kävi pikkumiestä. Nyt sitten onkin nukuttu ulkona jo pari tuntia.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat