Mies hakee eroa talousvaikeuksiemme takia.

Vierailija

Olen ns. hyvätuloinen ja mieheni on pitkäaikaistyötön. Mies ei halua kuin alansa töihin ja on taiteilija, joten palkan saanti on kiven alla. Koska minä olen ns. hyvätuloinen ei mieheni edes saa työttömyystuen peruspäivärahaakaan.

Olen nyt elättänyt miestäni ja kahta lastani 3 v, mutta nyt alkaa talous romahtaa. Olemme, tai siis minä ole pahasti velkaantunut.

Nyt mies keksi ratkaisuksi eron. Silloin hän saa edes peruspäivärahan ja minä kunnalta elatustuen. Hän asuisi virallisesti mökillämme.

Huh huh en tiedä mitä ajatella ja onko tuossa järkeä. Toisaalta tuntuu, että tällainen tilanne helposti johtaa ihan oikeaankin eroon.

Sivut

Kommentit (64)

Vierailija

Sosiaalista luottoa otetaan/saadaan kun ei pystytytä kohtuullisilla elämän valinnoilla selviämään lainoista. Sitä juuri saa jos on lapsia ym. eroa tulossa talousvaikeusien takia. Oletko tyhmä vai liian ylpeä vai molempia!? Ja kyllä jos noin pahasti raha-asiansa ryssii niin niin kursseille opettelemaan sitä tarkan markan taloutta. Ärsyttää tuollaset " taivaan rannan maalarit" -lusmu taitelijat, hyi helvetti! Säälin lapsiasi! T.24

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Jos miehellä ei ole minkäänlaista kiinnostusta osallistua perheen elättämiseen, eroa hänestä ihan oikeasti, ei vaan leikisti etuuksien toivossa. Miehesi ei ole vastuuntuntoinen eikä pystyisi pitämään lapsistasi huolta jos sinulle sattuisi jotain.

Turha älähtää tästä että niin on monet kotiäiditkin. Kotiäidit tekevät työtä hoitaakseen kotia ja lapsia.

Lässyn lässyn. Työtävieroksuvia naisia on pilvin pimein. Kummasti heidän miehensä eivät saa samanlaista sympatiaa.

Vierailija

monta vuotta ja taisin hullu olla. Tuolloin mies opiskeli ja minä kävin töissä. Elämä oli tiukkaa ja onneksi lapsia ei ollut vielä. Nyt elän saman miehen kanssa ja hänellä on hyvä työ. Kyllähän asiat siis voivat muuttua, kuten meidän tapauksessa kävi. Samaan rumbaan en enää luultavasti ryhtyisi. Miehet ovat välillä lapsen tasolla. Ja vaimo/tyttöystävä/oma äiti vielä hyysäävät heitä. Toivon mukaan omasta pojasta ei aikanaan tule samanlaista. Vastuu itsestä ja muista ja oma aloitteisuus tuntuvat näiltä pilalle passatuilta miehiltä puuttuvan. Vastoinkäymisten sattuessa voivotellaan eikä jakseta enää yrittää. Tai sitten yritys on tätä, että yhteiskunta elättää. Kyllä kait sitä kunnon töitäkin voi tehdä jonkin aikaa. Niinhän ne muutkin taiteilijat itseään elättävät.

Vierailija

ilmeisesti olet yrittänyt kaikkesi mutta mies ei vain osallistu talkoisiin. Hän ennemmin siis eroaa ja muuttaa erilleen, kuin ottaa vakityön. Hänelle siis se oma taide (jolla ei ilmeisesti kuitenkaan elä) on tärkeämpää kuin mikään muu, edes vaimo tai perhe.

Lisäksi tähän mennessä se taide on ollut niin tärkeä, että hänestä on ollut oikein että sinä teet töitä ja maksat siitä että hän saa tehdä taidetta.

kauan olet jaksanut mutta ei mikään rakkaus tuollaista itsekkyyttä kestä. Jos sinulla olisi siihen varaa, ok, mutta kun kerran velkaannutkin. Hän siis tekee taidetta vielä sinun velkarahoillasi.

Ne jotka sanovat että kotiäidit ovat samanlaisia, hei kaikki kotiäidit ovat menneet töihin siinä kohtaa kun rahat loppuu. He jopa ottavat vähempiarvoisia töitä jos se tarkoittaa että sillä rahalla pärjää ja voi silti hoitaa omia lapsia osan aikaa. Tuossa taas on mies joka ei ajattele lasten tai edes perheen etua vaan vain omaa intohimoaan ja omia halujaan.

Vierailija

normaalia kauemmin, ja niitä hän joutui selittelemään koululle. Töitäkään hän ei oikein jaksanut hakea valmistumisen jälkeen. Näissä jutuissa on kyllä muutakin tarinaa takana kuin se mitä kirjoitetaan. Kaikkea ei vain jaksa esittää. Tätä viestiketjua lukiessa, tuli vanhat ajat mieleen. Perheenäidin elämää ei voi oikein verrata tähän meidän tilanteeseen, joka on onneksi mennyttä aikaa.

Vierailija

Täytyy olla todella tyhmä naisen jos antaa tuollaisen häntäheikin itseään naruttaa vuosikausia. Selvähän se jos ei ukko edes voi muksuja katsoa ja makaa himassa.. että se eukko ei yksin päivisin makaa.. Hah! Jos nyt ei sattuis olee provo niin vilpittömät osaanotot kun olet tuollaisen lusmukan kanssa lapsia tekemään.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat