apua väsymykseen?

Vierailija

meillä 8kk lapsi joka ei vieläkään nuku kuin 2-3tunnin pätkiä yöllä ja päivällä ei lainkaan päiväunia.eli illalla nukkuu 21-23,sit herätään syömään ja pyörimään sängyssä.nukutaan vielä 00-2.30 ja sitten herätään jo ihan oikeasti leikkkimään ja aamutoimiin.jos yritän vielä nukuttaa ja rauhoitella niin huutaa kaarella suoraa huutoa kunneas armahdetaan ja lähdetään sängystä.minä olen niin väsynyt jo itse,kukaan ei voi auttaa että saisin hetken nukahtaa joten,miten voisin poistaa unentarpeen tai reilusti vähentää sitä?

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

voinut olla syyttelemättä minua että minä tahallani herätän vauvan kesken unien,se ei ollut mitenkään kivasti sanottu.miettisit miten möläyttelet.minähän tajuan että olen maailman huonoin äiti ilman että sinä sanot tuolla tavalla.

Vierailija

Hän voi sitten arvioida johtuisiko vähäunisuus ja levottomuus allergiasta. Voisi määrätä esim. allergiatestejä. (Olen siis se vastaaja joka epäili allergian mahdollisuutta.) Omalla lapsellani allergiat ilmenivät huonona nukkumisena, vääntelehtimisenä jne. Toki hänellä oli myös vatsaoireita ja ihottumaa.

Vierailija

Vai huomasit olevasi huono äiti...sepä hyvä, nytpä voit sitten kiikuttaa lapsesi oikeeseen lääkäriin av-neuvolan tilalle. Koitahan muistaa tästälähtien, että lapset viedään lääkäriin jos jotain näinkin poikkeavaa ilmaantuu!

Vierailija

Ainut mokani oli lukea yksi kirjottamasi sana väärin, jonka jälkeen sinä aloit kiroilla ja puhua huonosta äitiydestäsi ja nyt itsemurhasta. Miten pystyt kasvattamaan lastasi ja hoitamaan jos itsetuntosi noin heikko? Neuvola toiminta saanut muutenkin paljon krittiikkiä osakseen ja heidän tietouteensa ei voi aina luottaa. Oma järki käyttöön. Lapsesi täytyy saada lääkärille ja kunnolliselle sellaiselle ja pikaisesti! Joko tilasit ajan? En ole kiinnostunut sinun hyvinvoinnistasi mutta lapsesi hyvinvoinnista olen!

Vierailija

olisit vielä suositellut mua tekemään itsemurhan,varmaan kuitenkin hiljaa mielessäsi sitä toivotit.mietipäs kun on pieni paikkakunta jossa yksi neuvola ja yksi terkkari ja lääkäri luottaa häneen kun on niin pitkä työkokemus ja neuvoo vain kaurapuurolla jatkamaan niin onhan se hyvä kysyä muilta mielipidettä että olenko hullu vai voisiko neuvola olla väärässä.

Vierailija

Tai sitten vauvalla vaan on unirytmit kertakaikkiaan sekaisin. Siihen voisi auttaa unikoulu. Joko kotona tai sitten sairaalassa toteutettu unikoulu. Niin, montako tuntia vuorokaudessa vauvasi siis nukkuu?

Vierailija

lasten allergioihin perehtyneelle lääkärille. Neuvolassa teitä ei nyt näköjään auteta. Tsemppiä sinulle, itselläni on ollut tosiaan vähän samanlainen tilanne, eikä neuvolassa uskottu/tajuttu asiaa. Mentiin sitten lastenallergologille, johan alkoi selvitä että lapsella on vaikeita allergioita. Saatiin ohjeet oikeasta ruokavaliosta jne. Muuten, yksityinen lääkäri voi kirjoittaa lähetteen sairaalaan allergiatutkimuksiin ja hoitoon, jos tuntuu että yksityinen on liian kallista. Meillä on lapsivakuutus, joten olemme voineet käydä allegioiden takia yksityiselle monta vuotta.

Vierailija

Kun seurasin teidän sananvaihtoanne, huomasin että kyse taisi olla silkasta väärinymmärryksestä. 6 ei käsittääkseni sanonut tuota herättämisjuttua ilkeyttään - hän vain luuli että todella herätät 8-kuisen syömään ja halusi varmaankin auttaa sanomalla, ettei tarvitse enää ton ikäistä syöttää. Hän sanoi sanottavansa ehkä hivenen taitamattomasti, jota väsynyt ja lopussa oleva ap ei ymmärtänyt, ja laukoi takaisin. Ja siitä se noidankehä alkoi.

Eli siis taisi olla niin, ettei kumpikaan pohjimmiltaan halunnut mitään pahaa??

Voimia sinulle ap, toivottavasti tilanteenne helpottaa!!!

Vierailija

Tilanteenne ei ole normaali. Ota mieluummin yksityiselle aika, että tutkitaan kunnolla. Lapsenne pitäisi nukkua vuorokaudessa keskimäärin 14 tuntia. Tuo kuulostaa huolestuttavalle! Tiesithän, että lapsen hermosto ja aivot kehittyvät juuri nukkuessa. Siksi se niin tärkeää.Tilaa aika HETI!

Vierailija

Toivottavasti löydät tuolta jotakin apua. Meillä on myös ollut tosi vähäuninen vauva. Nyt kun ikää on 9½kk niin alkaa vähän helpottaa. Kuluneet 3kk on olleet aika vaikeita.

Jaksamista!

Vierailija

ja olen itse epäillyt allergiaa kun miehen puolelta siihen taipumus ja vauvalla ihottumaa kun on syöty kotimaisia viljoja,neuvolan ohjeena on vain ollut että:pitää antaa kaurapuuroa että jaksaa nukkua!on katsos lapseton,pian eläköityvä terkkari meillä.olen sen verran kapinoinut että annan maissipuuroa tai velliä,sillä malttaa edes ne muutaman tunnin nukkua.

Vierailija

herätetään syömää 23.00? Siis sinä herätät vai vauva? Nyt on kyllä semmoinen juttu, että yöllä ei leikitä tai syödä ym. Siihen on vauvan opittava. Nyt vaan yöhuudatus peliin ja varotat naapureita jo etukäteen. Yöllä nukutaan ja piste.Kun alkaa yöllä itkeä, sanot rauhallisesti " silmät kiinni, nyt nukutaan" . Toista tuota ja jos ei auta vaan lapsi alkaa itkemään tosi kovaa eikä lopeta, niin käsi selän päälle ja nyt nukutaan. Anna itkeä, ole kylmän rauhallinen. Ylös ei nousta missään tapauksessa, valoja ei laiteta päälle ja juttelukin kielletty. Joku pieni murahdus sinulta riittää tai pienet hyss hyss:yttelyt.

Päikkäreillä sama juttu. Alussa voi nukahtaminen kestää mutta varaudu siihen, älä hermostu tai luovuta. Huoneen oltava riittävän pimeä ja hiljainen. Mitään et puhu iltalaulun tai muun jälkeen, leikit nukkuvasi. Jos lapsi alkaa karata sängystä tai on tosi levoton, nappaat kainaloosi, etkä päästä liikkumaan ja taas nukutaan hiirenhiljaa vaikka lapsi itkisikin.

Vierailija

en todellakaan tarkoittanut herättämis juttua ilkeyksissäni..alkoi vaan itsestäkin tuntua, että sanon mitä vaan niin jotain outoa aina vastataan..kuten huono äiti vastaus ja itsemurha..alkanut epäillä koko ketjua provoksi. Mutta antaapa olla, ap varmasti jo ymmärtänyt että lääkärissä käytävä ja lapsi tutkittava. Sillälailla se ap:eenkin väsymys voitetaan, että lapsi hoidetaan kuntoon. Meni itelläkin yli. Anteeksi pyyntö kaikille osapuolille. En todellakaan ole oikeasti ilkeä ihminen, mutta toki takas saa..kertoisitko ap kun olet lapsen lääkärillä käyttänyt, että mitä selvisi? Ja löytyikö syytä?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat