Hormonihäiriöisen iho-ongelmat

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei!

Hihat palaa jatkuvien näppylöiden kanssa... niitä on ollut leuassa ja nyt otsakin " räjähtää" . Kolmekymppisenä pitäisi jo näyttää vähän aikuiselta, mutta näytänkin pahemmalta kuin koskaan teini-iässä. :(

Näppylät ovat vyöhyketerapeutin mukaan merkki häiriöstä hormonitoiminnassa; lapsettomuudesta on kärsitty pian 1,5 vuotta ja syy siihen on (mitä ilmeisimmin) endometrioosi. Olo on siis kurja jo ihan henkisestikin, eikä asiaa paranna se mitä peilistä näkyy.

Siksi kysynkin, että kärsiikö kukaan muu näistä kiusankappaleista ja onko niihin löytynyt jotain apua, joko ns. omia poppaskonsteja tai sitten hormonivalmisteita? Vaikuttavatko esim. ivf-hoitojen yhteydessä otettavat hormonit jollain tavalla ihon kuntoonkin? Olen koittanut kaikenlaista hammastahnasta aknekasvoveteen, yleensä puhdistan ihan perustuotteilla. Mutta jotenkin kuvittelen, että tässä ei ulkoiset toimenpiteet paljoa auta jos ongelma on sisäsyntyinen...

Turhautunut, lapsettomuuteen (kp1) ja näppylöihin,

Syyssäde

Kommentit (8)

Vierailija

Patittomuutta noilla Dermon tuotteilla. Nyt on naamassa oikein vuosisadan patti ja niin pirun kipee...selitys tälle luultavasti Clomiannoksen nosto yhdellä napilla ,ennen meni 2xpäivässä ja nyt nostettiin 3 tähän viimeseen inssiin. Toivottavasti tää menee tällä yhdellä patilla ohi ,ettei aivan valtoimenaan ala naama kukkia.

Mutta niinhän sitä sanotaan, että kukkiihan se perunakin kerran kesässä jos ei palennu!!!

Jatkan kyllä ehdottomasti tuon mainostamani sarjan käyttöä ,tuotteet ovat todella hyviä ja riittoisia ,eikä todellakaan maksa paljon verrattuna esim. kosmetologien suosittelemiin tökötteihin jotka eivät edes auta.

Vierailija

läpi ilman yhtään ainutta finniä. Vuosi pillereiden jättämisen jälkeen eikä yhtään näppyä. Meillä lapsettomuuden syy on toistaiseksi selittämätön, eli mulla ei pitäisi olla mitään hormonihäiriöitä. Endoa ei ole vielä poissuljettu.

Kesällä alkoi kuitenkin joka toisen kierron tiputtelu (tiputtelukierrossa vasenta munasarjaa särkee), joka voisi johtua esim. munasarjan kystasta. Kystiin taas liittyy juuri näppylät. Ja kesän jälkeen mulle tulee vähintään kerran kuussa nenän pieleen sellainen patti, joka ei ole perusnäppylä, mutta ärsyttävä kuitenkin.. Itse siis olettaisin, että mun ihon kukkiminen (vaikka se kovin pientä onkin) johtuu jostain häikästä, oli se sitten kysta tai endoa. Samoin myös leukaa tulee sellainen patti (joka ei ole finni, ei siis ole mitään sisällä) ja mun kosmetologi-ystäväni sanoo leuan olevan juuri otollinen paikka hormoneista johtuville näpyille. Tietysti on ihan mahdollista, että kun pillerit on heitetty nurkkaan (itsekin söin niitä n. 10 vuotta) ja normaalihormonitoiminta aiheuttaa noita näppyjä, joita ei ole ennen ollut. Mulla on yksi ystävä, joka on saanut 4 lasta todella helposti (omasta mielestään vähän turhankin helposti) ja hänellekin tulee kerran kuussa leukaan patti. Ei siis varmaan johdu mistään hormonihäiriöstä vaan normaalista hormonitoiminnasta :)

Vierailija

Kiitos Mijora linkkivinkistä! Näyttivät ihan hyviltä tuotteilta ja ovat kohtuuhintaisiakin vielä, täytyy joskus kokeilla jos saisi porukan kokoon (tai intoutuisi ostamaan kaikenlaista muutakin sieltä). : )

Voihan ne näppylät tosiaan olla merkki normaalista/normalisoituvastakin hormonitoiminnasta, mikä tietysti auttaisi sietämään niitä vähän paremmin... mä ottaisin mieluusti vaikka naaman täyteen näppyjä, jos se lapsi vain ilmoittaisi tulostaan! : )

Vierailija

Hei!

Minulla on ollut kanssa vuosia sama ongelma kuin sinulla ,olen ravannut ihotautilääkärillä jne. eikä mikää ole auttanut. Aknesta en kärsi ,mutta noita patteja pukkaa kuukautiskierron mukaan ,ne on todella kipeitä ja kasvaa isoksi ennen kun puhkeaa jos puhkeaa ,osa häviää pois niistä ei tule mitään vaikka puristaa ,ovat vaan sairaan kipeitä.

Minulle löytyi apu ,jota olen toisiakin kehoittanut kokeilemaan.

Oletko kuullut koskaan tuotteista jotka kantavat nimeä Dermosil?

Tässä tuoteperheessä on tällainen ihonhoito sarja tällaisille " talinaamoille" 3 tuotetta ja vähällä vaivalla eroon näpyistä ja pateista. Fresh Balance Cleansing gel ,eli puhdistusgeeli (syväpuhdistava ,mikrorakeita sisältävä geeli epäpuhtaalle iholle. Puhdistaa kasvot hellävaraisesti kuivattamatta ihoa)

Fresh Balance Tonic ,kasvovesi (virkistävä ,ihohuokosia supistava kasvovesi ,joka hillitsee talin eritystä ,viimeistelee puhdistuksen ja jättää ihon vastaanottavaksi hoitotuotteille.

Fresh Balance Gel Cream ,geelivoide (raikas geelivoide sisältää talineritystä hillitsevää kasviuutetta. Voide kosteuttaa tukkimatta ihohuokosia ,imeytyy helposti ja jättää ihon mattapintaiseksi.

En olisi uskonut et tästä apua on mutta ,n. 3viikkoa käytettyäni noita tuotteita päivittäin iho oli ok ja patit poissa. Nyt olen viettänyt patitonta ja näpytöntä elämää jo puolivuotta noiden tuotteiden turvin.

Jos et itse tunne noita Dermosilin tuotteita ,varmaan joku ystäväsi tuntee kannattaa kysellä onko sinulla joku tuttu joka näitä tilaa ,useasti esim. hoitoalalla olevat naiset tilaavat porukassa ison satsin tavaraa.

Tilaus pitää olla väh. 50e niin tulee ilman postikuluja.

Katso www.dermoshop.net voi olla et tuo loppu oli com tai fi

Vierailija

Ilmottaudun joukkoon näppyläiseen. :)

(ei oikeasti naurata)

Lasta yritetty kohta 2 vuotta ja iho on pahentunut pillereiden lopettamisen myötä. Olen aina kärsinyt aknesta, mutta pillereillä sain sen kuriin. (diane nova) En syönyt pillereitä kylläkään kuin pari vuotta, mutta silti.

Nyt oon kokeillut tähän finninaamaan vaikka ja mitä. Lähes kaikki sisäiset ja ulkoiset konstit on kokeiltu, mutta ei mitään apuja.

Nyt on menossa kokeilu dermoshopin tuotteilla, joista mijorakin saanut apua (mijora: kiva, että sulle on auttanut!), mutta olen vasta vajaan viikon käyttänyt, joten vielä ei voi sanoa mitään tapahtuneen. Menkat on nyt menossa, joten kasvot on vähän levottomat finneistä. Toivottavasti nämä frech balancet auttaisi, koska mitä oon keskutelupalstoilta lukenut niin aika monelle siitä on ollut apuja.

Täytyy vaan kärsiä näitten finnien kans, ei auta.

Itsekkin mietin, että miten hoitojen vaikutus ihoon? tuleeko hormooneista pahemmaksi vai paremmaksi?? Meillä ensimmäinenIVF tulossa maaliskuussa.

Vierailija

unohdin mainita, että olen ravannut kosmetologilla aikanaan tän ongelman takia, ja ostanut hävyttömän kalliita aineita, mutta ehdottomasti paras on ollut toi edellä mainittu konsti.

tietysti pitäisi muistaa olla räpläämättä niitä finnejä.. mulla on paha ja ällöttävä tapa sormeilla ja rapsutella huomaamattani näppyjä, koska ne on kipeitä, sitten ne tulehtuu ja on kipeämpiä, ja niitä tulee räplättyä enemmän...

mun selkä on ihan järkky. se se vasta onkin finnejä täynnä. ja finnien arpia. on ollut teini iästä asti, ja varmaan on vielä mummonakin.

Vierailija

täälläkin lähes kolmekymppinen aknetapaus..

mulla on pco, joka pistää hormoonit sekaisin.

olen lisäksi kuivahko tyyppi, eli atoopikko.

pahimmat näppylät tulee leukaan, otsaan , leukaperiin tai poskien-kaulan rajamaille.

kaikkein paras apu on ollut yllättäen kovinkin yksinkertainen.

ei tolkuttomasti rasvaista ruokaa, etenkään suklaata.

iltaisin puhdistus MIEDOLLA tuotteella, olen käyttänyt 1v lapsen natusan babywash:ia, tai mikähän lienee, saippuaton.

aamuisin vesipesu. lisäksi iltaisin ja aamuisin rutkasti ceralan tai aqualan-L -voidetta.

ihomeikkiä en juurikaan voi ihon kuivuuden takia käyttää, kun muuten näyttää siltä, että olisin laittanut meikkivoiteen joukkoon kookoshiutaleita...

hormooneja on kaiken näköisiä, (clomit+menogon+pregnyl+lugesteron) mutta en ole niiden vaikutusta näppylöihin havainnut. raskaana ollessani leukaperät ja ohimo-korvanedusta -alueet hulvahtavat oitis täyteen kipeitä näppylöitä..

ennen vuotta 2002, eli ennen vauvatoiveita käytin diane nova pillereitä, mutta akneongelma oli ja pysyi.

Vierailija

eli ainakin menkkojen aikoihin leukaan tulee kipeä / kipeitä finnejä. Pääsen nipin napin entisestä patista eroon, kun olen taas kierron siinä vaiheessa, että ilmestyy uusi. Ja tulee niitä joskus kyllä muuallekin, nenäänkin esimerkiksi. Muuten olen kuivaihoinen ja pillereiden (söin noin 10 v.) ei ollut mitään finnihuolia eikä murkkunakaan.

Olen ajatellut, että johtuu ihan tavallisesta kuukautiskierrosta, mutta toisaalta ihan kuin terot olisivat lisänneet näppyjä.

Täytyy testata noita dermosilin mainittuja tuotteita, muuten ne onkin tuttuja tuotteita.

Pelottaa vaan, että tuleeko näppyjä aivan hierveesti, jos siirryn nyt järeämpiin hormoneihin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat