Nyt meni hermot kun eräs hoitsu kehtasi sanoa että vielä pitäisi synnyttää alakautta III asteen repeämien jälkeen!

Vierailija

Ärsyttää niin, että on pakko tulla tänne purnaamaan!

Siis miten joku kehtaakin edes mainita että vielä pitäisi alakautta synnyttää III asteen repeämien jälkeen! Vaarana nimittäin olisi, että invalidisoituisin pidätyskyvyn suhteen (sekä ison että pienen hädän) täysin eikä sitä välttämättä voisi enää korjata. Toiveena on tulla ensi vuonna siis raskaaksi ja jos yksikään lääkäri tai muu alan ammattilainen ehdottaa/mainitsee/suosittelee/vaatii/määrää synnyttämään alakautta niin menetän hermoni varmaan totaalisesti!!! Minähän ne mahdolliset seuraamukset kannan ja kärsin yksin joten päätös on yksin minun. Minä teen päätöksen eikä kukaan lääkäri voi urputtaa yhtään mitään!!! Varsinkin jos joku mieslääkäri (jolla ei omakohtaista kokemusta synnytyksestä voi olla) kehtaa aiheesta mainita niin en tiedä alanko itkemään vai alanko riehumaan.

SEKTIO ON TÄSSÄ TAPAUKSESSA VAIN JA AINOASTAAN MINUN PÄÄTETTÄVISSÄNI. PISTE.

AAaaaaaaarrrrgggggggggghhh!!!!!!!!!!!!!!!

Toivoisin tietysti voivani synnyttää alakautta koska eka synnytyskin oli kaikin puolin ihana, en edes tuntenut repeämistä ponnistuskipujen takia.

Huh, tämä purnaus helpotti ärsytystä vähän, kiitos.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Millä tavalla pidätyskyvyn puutteesi on ilmennyt? Mietin vain, kun tässä äitiyslomalla ollessa pääsee aina niin nopeasti vessaan joten uskon että mulla ei mitään ongelmia sen suhteen ole mutta mitäs tapahtuu kun palaan aikanaan töihin enkä välttämättä pääsekään vessaan tarvittaessa eli paljastuuko pidätysongelmat vasta sitten...

t. ap

Vierailija

Synnytin kuitenkin toisenkin lapseni alakautta ja ihan hyvin meni, ei tikkejä ja muutenkin nopea ja helppo juttu. Pidätyskyky on myös tallella =)

Vierailija

Älä tee toista lasta, syytätä häntä jos pysyvää sulle sattuu. Tai sitten hommaat ja menet yksityiselle jos et muuten saa itsellesi sektiota puhuttua.

Vierailija

Mullakin synnärillä suositeltiin sektiota seuraavaan raskauteen mutten muista kirjattiinko se epikriisiin, täytyy tarkistaa. Valitettavasti vain terveydenhuollosta löytyy noita tyyppejä, jotka eivät tajua asiaa ja kehtaavat " määrätä" alatiesynnytyksen. Minullekin on siis pari alan ammattilaista suositellut kyllä sektiota mutta en viitsisi kuunnella yhtäkään vastaan urputtajaa.

En yleensä menetä näin hermojani, mutta tämä aihe on aika tärkeä koska en halua menettää pidätyskykyäni.

Minulle sanottiin muistaakseni, että vuosi pitäisi olla aikaa raskauksien välillä, mites sulla?

Jumppailen kyllä päivittäin eikä tässä mitään ongelmia arkielämässä onneksi olekaan.

t. ap

Vierailija

eli revetty on ja lihakset ja pidätys EI tullut kaikista hoidoista (leikkausta puuttuu) huolimatta koskaan kuntoon, ja varmasti seuraavaan vaadin sektion. ja olen jo valmistautunut tappelemaan tieni sinne koska varmasti kaikki siinä matkalla sanovat että " kyllä se vaan olisi se alatie" ... kuten sanot, me siinä sitten invalideja ollaan ja lopun ikää vaipoissa tai vessan vieressä. Älä hermoile mutta pidä pääsi loppuun asti.

Vierailija

Mulla on onneksi kirjoitettu epikriisiin (vai mikä se sitten on), että seuraava synnytys on sektio. Ja lääkärit käskivät pitämään riittävän tauon synnytysten välillä.

Olethan muistanut jumpata? ja muista myös, että jo odotus aika rasittaa paikkoja.

Älä menetä hermoja, ihminen, joka ei ole kokenut ko. asiaa sanoo mitä sylki suuhun tuo.

Vierailija

Ja kyllä, olen ihana ihminen.

Mutta en vain jaksa käsittää ihmisen itsekkyyttä hankkia lapsia vaikka omat paikat ei kestä ja yhteiskunta saa maksaa sun inkotinenssiongelmaas sitten pitkään ja hartaasti. Eikö ne muksut jo riitä mitä sulla on????

t.10

Vierailija

ja toisessakin synnytyksessä klitoriksen viereen, sen lisäksi että häpärit on halki, mutta kaikki kolme olen synnyttänyt alakautta ja pidätyskyky kunnossa, samoin kuin lihakset.=)

Vierailija

Ymmärräthän, ettei onnellinen ihminen ole ilkeä muille = kommenttisi todistaa että sinulla on paha olla.

Toisekseen, minulla ei ole pidätysongelmia joita tarvitsisi hoitaa. Eikä niitä myöskään tule jos valitsen tulevaisuudessa sektion. Muistathan, että pidätysongelmia tulee naisille vaihdevuosi-iässä huolimatta siitä, onko synnyttänyt vai ei.

Kolmannekseen, minulla on " vasta" yksi lapsi, haaveissa 2-3. Lasteni lukumäärä ei ole sinun asiasi vaan minun ja mieheni.

Yritäpä nyt saada itsesi henkisesti kuntoon niin ei tarvi olla ilkeä muille.

t. ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat