Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HYVIÄ VINKKEJÄ YÖKASTELUUN

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olisiko teillä neuvoja, kuinka lapsesta saa yökuivan? Kyseessä on melkein viisi vuotias tyttö, joka melkein joka yö pissaa vielä vaippaansa. Päikkäreillä ei oleenää pariin vuoteen kastellut. Iltaisin käydään aina pissalla ennen sänkyyn menoa, eikä hän erityisen paljon juokkaan ennen nukkuumaan menoa. Olen välillä kokeillut nukkumista ilman vaippaakin, mutta ei olennaista eroa. Nyt olen vaippaa pitänyt, kun en jaksa pestä vuodevaateita aina. Toinen lapsi oppi yökuivaksi jo ennen kuin hän täytti 2v. Antakaa vinkkejä kuinka teillä on opittu kuivaksi, kiitos!

Kommentit (6)

Vierailija

Kiitos vinkistä. Kysyn vaan, että mihin se perustuu? Meillä siis lähes viisivuotias joka yö kasteleva tyttö, jolla vatsa on aina ollut tosi kova ja uloste aina sellaista pupun kakkaa. Siksi utelen, mihin taika perustuu ja ryhdyn heti huomenissa asiaa hoitamaan. ; )

Kaikki keinot on sallittu, sillä tämä kastelu hiljalleen nakertaa tytön itsetuntoa. Eikä asiaa helpottanut se, että kaksivuotias pikkuveli ei tarvitse enää öisin vaippaa. Tosin aloin sitä hänellä pitämään, sillä asia oli tytölle niin iso.

Sata kertaa olen täällä toitottanut, että ihanaa, että kohtalotovereita on. Suren lähinnä tytön puolesta, vaikka nyt kun taas palattiin takaisin vaippaan, on paljon helpompaa. Vaippa on pieni vaiva. Se joka aamuinen suihkuttelu (ja siitä huolimatta tuntui, että lapsi haisi aina vähän pissalle, kun joka aamu heräsi lammikosta) ja hirveät pyykkivuoret ovat todella työllistäviä sekä itselle ja etenkin lapselle.

Vierailija

meillä poika 2v 3kk ja on nyt ruvennut yöllä pissaamaan sänkyyn eikä herää siihen.

naapurin poika täytti huhtikuussa 5v ja oli vaippa. elokuussa saivat neuvolasta lainaksi sen hälytyspatjan ja nyt kuulemma on pysynyt yöt kuivana. Oletkos sitä kokeillut?

Vierailija

Viisivuotiaalle voisi lääkäristä kysyä lääkesuihkeesta ja hälytinpatjasta. Nannalle vinkiksi; onko lapsella ummetusta? Olen huomannut meillä että jos pojalla on ummetusta ja vatsa ei ole toiminut, se aiheuttaa yökastelua, siksi yritänkin muistaa antaa hänelle joka aamu Duphalacia jota olemme lääkärireseptillä hankkineet. Jos siis oli jo oppinut yökuivaksi ennestään ja alkanut uudestaan kastelemaan, kannattaa tarkkailla toimiiko masu hyvin.

Vierailija

olemme yrittäneet kaikki keinot: yöllä herättäminen pissalle, ei iltaisin juomista, pissalle ennen nukkumaan menoa jne jne, mutta mikään ei ole auttanut. Kaksi viikkoa sitten lääkäri määräsi Minirin-pillerit yökastelun vuoksi. Vielä ei ole yöpissaaminen vähentynyt / loppunut.

Uusimmat

Suosituimmat