### sisälle nukkumaan päiväunet?!! #####

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Oliskohan kenelläkään kokemusta tai hyviä vinkkejä lapsen nukkumistottumusten vaihtamisesta?

Meillä 7 kk ikäinen poika joka on nukkunut tähänasti kaikki päiväunensa vaunuissa pihalla (sisällä nukkunut vain 1/2h kerrallaan) ja nyt kun talvi tulee olisi tarkoitus opettaa poika nukkumaan sisällä omassa pinnarissa. Yöunille nukahtaa itsenäisesti pimeässä huoneessa, tutin ja unirätin kanssa, mutta päivällä kun on valoisaa niin uni ei tule -> vain itku. Samoja kaavoja olen ajatellut pitää kun yöunille menossa ja pimennysverhoja makkariin. Mutta löytyykö vielä lisää vinkkejä?

Kommentit (3)

Vierailija

meidän 9kk tyttöä ei enää voi nukuttaa ulkona vaunuissa koska siellä on liikaa virikkeitä, ääniä. Jos herää ulkona kiskoo rätin edestä ja yrittää kömpiä ulos. ja nukkuu aina ulkona esim vaunulenkillä max 30 min. eikä suostu nukahtamaan uudestaan. Eli oli pakko siirtyä sisäpäiväuniin.

Aluksi sisällä nukkuminen oli hankalaa mutta oppi sen vähitellen ja nyt nukkuu 1,5 h päikkärit. Pimennän huoneen verhoilla, annan vauvalle rintaa ja pistän unisena pinnasänkyyn. Aiemmin jos heräsi kesken unien piti antaa lisää rintaa jotta jatkaisi unia, mutta nyt on vähitellen oppinut senkin, että kun vähän silittelen niin alkaa nukkua uudestaan.

Nyt lopettelen imetystä eli kohta pitää silitellä vauva päiväunille mutta uskon että sujuu sekin kun harjoitellaan.

Vierailija

Jos laittaa vaan tarpeeksi vaatetta päälle, niin eiköhän vauva talvellakin pärjää ulkona?!? Ainakin itse olen ajatellut vauvaani (4kk) nukuttaa talvellakin ulkona, vai onko siihen jotain estettä?

Vierailija

Esikoinen, nyt jo 5 v, syntyi marraskuussa, ja koko sen ekan talvenkin nukkui päikkärit aina vaunuissa. Tarpeeksi päälle vaan! Nyt kesällä syntyneiden kaksosten kanssa ajattelin kyllä jatkaa tällä linjalla.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat